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  • 1965-1969  (2)
  • Hemiatrophy of the Brain  (1)
  • Immunofluorescence  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neuropathologica 10 (1968), S. 74-81 
    ISSN: 1432-0533
    Keywords: Encephalitis ; Panencephalitis ; Immunofluorescence ; γ-Globulin ; Plasmocytic infiltration
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An perivasculären entzündlichen Infiltratzellen einer Panencephalitis wurde die Immunofluorescenz als Nachweis vom γ-Globulin in Plasmazellen untersucht und die fluorescenzoptischen Ergebnisse folgender vier verschiedener Gewebepräparationsmethoden verglichen: Formolfixierung, Modifikation der Albrechtschen Carnoy-Chloroformfixierung, Gefriertrocknung mit Carbowax-Einbettung und Gefrierschnitt-Technik an unfixierten Geweben. Die beste Immunofluorescenz bei gleichzeitiger guter Wahrung der strukturellen Gewebeformation wurde erzielt mit der modifizierten Carnoy-Chloroformfixierung und der Gefriertrocknung, während die Gefrierschnitt-Technik am unfixierten Gewebe zwar eine ausreichende Fluorescenz zeigte, aber in der Lokalisation des immunologischen Geschehens unzureichend war. Das formalinfixierte Gewebe war fluorescenzoptisch inaktiv. Als Methode der Wahl für die Fluorescenzmikroskopie an Hirngewebe wird die Gefriertrocknung mit Carbowax-Einbettung angesehen, da chemische Fixierungmittel nicht benutzt werden und daher denaturierte Eiweißstrukturen fluorescenzoptisch nicht zu erwarten sind.
    Notes: Summary In a case of panencephalitis the immunofluorescence technique was used to prove the presence of γ-globuline in plasmacells of perivascular infiltrations. The following four different brain tissue preparation methods were employed and the results compared: 1. formalin fixation, 2. modification of the Albrecht Carnoy-chloroform fixation, 3. lyophilisation with polyaethylenglycoll embedding, 4. frozen sections of unfixed tissue. The brightest staining and the utmost preservation of the tissue structure was obtained with the modified Carnoy-chloroform- and the lyophilisation techniques. The fluorescence in the frozen sections was sufficient, but the immunological reaction could often not be localized due to the loss of the tissue structure. The formalin treated tissue did not show any fluorescence. We consider the lyophilisation method with polyaethylenglycoll embedding for brain tissue as the best method since no chemical fixing agent is employed and therefore no unspecific staining resulting from denaturated protein structures is to be expected.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neuropathologica 11 (1968), S. 253-256 
    ISSN: 1432-0533
    Keywords: Hemiatrophy of the Brain ; Epilepsy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über einen Fall von Hemisphärenatrophie links mit gekreuzter Kleinhirnatrophie berichtet. Die 43 jährige Patientin litt seit frühester Kindheit an epileptischen Anfällen. Neurologisch bestanden Hemispastik und Hemiathetose rechts. Tod 28 Jahre nach Carotisangiographie an einem Thorotrastcarcinom der Leber. Histologisch in der geschrumpften linken Großhirnhälfte schwere Krampfschäden bei relativ guter Erhaltung der primären Rindengebiete. Als Krampffocus findet sich in der 1. Schläfenwindung links eine Rindenschwiele (Echinococcus cysticus?). Autoradiographisch keine Thorotrastablagerungen in der Narbe und im ZNS bei hochgradiger Thorotrastfibrose von Leber, Milz, Nebennieren, Bauchlymphknoten und linker Arteria carotis communis. Die gute Kompensation der atrophischen, nicht fehlentwickelten linken Großhirnhemisphäre durch die gesunde rechte weist auf ein Erkankungsalter um das 1. Lebensjahr hin.
    Notes: Summary A case of hemiatrophy of the brain with crossed atrophy of the cerebellum is reported. A 43 years old woman had been suffering from epileptic fits since her earliest childhood. Neurological examination indicated little spastic and athetotic signs on the right. At the age of 15 a carotisangiography was performed with thorotrast. 28 years after this she died because of a carcinoma of the liver. Histologically, one finds an excessive loss of neurons in the atrophic parts of the brain and a severe gliosis. We supposes, that an old cystic scar (Echinococcus cysticus) in the left Gyrus temporalis superior was the cause of epilepsy. We could not find any deposits of Thorotrast in the brain and in the scar by autoradiographic examinations, but there was much Thorotrast in the fibrotic changes of the liver, the spleen, the adrenals, the abdominal lymphonodes, and the left Arteria carotis communis. We think that the mentioned parasite was acquired at the end of the first year of life.
    Type of Medium: Electronic Resource
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