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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 46 (1968), S. 1283-1284 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Development of post ischemic edema in the hind leg of rats was less than in untreated controlls, when Trasylol was injected just prior to the opening of the tourniquet. The effect shows certain dose response characteristics within the range of 10,000–50,000 KIE/kg body weight.
    Notes: Zusammenfassung Im einseitigen Tourniquet-Versuch an der hinteren Rattenextremität wurde gezeigt, daß die prophylaktische Trasylol-Gabe in Dosisabhängigkeit zwischen 10 000 und 50 000 KIE Trasylol pro kg Körpergewicht das Ausmaß einer postischämischen Ödementwicklung mindern kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Clinical and experimental medicine 151 (1969), S. 64-73 
    ISSN: 1591-9528
    Keywords: Tourniquet-shock ; Kinins ; Postischemic edema ; Protease inhibitor ; Rat ; Tourniquet-Schock ; Kinine ; Postischämisches Ödem ; Proteinaseninhibitor ; Ratte
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im doppelseitigen Tourniquet-Schock mit vierstündiger Ischämie und 28°C Umgebungstemperatur starben die Kontrolltiere nach rund 2 Std unter Entwicklung eines postischämischen Ödems. Mit dem Proteinaseninhibitor Trasylol konnte sowohl das Ödem vermindert als auch das Überleben verlängert werden. Als günstigste Dosis erwies sich eine Gabe von 25000 KIE/kg kurz vor Tourniquet-Lösen. Danach überlebten von 20 Tieren 13 (65%) die vierfache Zeit von Kontrollen, während sich 7 (35%) völlig erholten. Durch intravenöse Applikation vor Anlegen der Tourniquets konnte zwar die lokale Ödementwicklung gehemmt, die Überlebenszeit aber nicht verbessert werden. Daraus wird auf mindestens zwei Angriffspunkte der Trasylolwirkung geschlossen.
    Notes: Summary In experiments with tourniquet application on both hind legs for 4 h at a temperature of 28°C throughout the experiments the controls succumbed about 2 h after tourniquet release, developing postischemic edema. The development of the edema could be diminished by the protease inhibitor Trasylol as well as the survival time could be prolonged. The optimal effect was seen with the injection of 25000 KIE per kg body-weight i.v. just prior to tourniquet release. In this group of 20 animals 13 (65%) survived four times the time of the controls and 7 (35%) recovered completely. By intravenous injection just prior to the application of the tourniquets the local edema could also be diminished but the survival time could not be prolonged. It is concluded that the Trasylol effect must be brought about by at least two modes of action.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 325 (1969), S. 292-295 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im experimentellen Tourniquet-Schock des Hundes wird nach fünfstündiger Abschnürung einer Hinterextremität die Entstehung des postischämischen Ödems durch Trasylol in einer Dosierung von 50000 KIE/kg Körpergewicht kurz vor Lösen des Tourniquets von 63% auf 48% vermindert. Der Hämatokrit als Maß für die H:amokonzentration steigt unter Trasylolwirkung nur um 36% des Ausgangswertes gegenüber 46% bei den Kontrolltieren an. Die Kreislauf-Situation gemessen am Puls-Blutdruckquotienten (Schockindex) wird durch Trasylol signifikant gebessert. Ein Einfluß auf die Entwicklung der Hyperkaliämie, die Myoglobinurie und Oligurie sowie auf das Kininsystem konnte nicht nachgewiesen werden.
    Notes: Summary When dogs were given experimental tourniquet shocks by constriction of a hind limb for five hours, Trasylol given in a dose of 50,000 KIU/kg body weight shortly before removal of the tourniquet reduced post-ischaemic oedemas from 63% to 48%. The haematocrit, as a measure of haemoglobin concentration, rose as an effect of Trasylol administration by only 36% of the initial value as compared with 46% in control animals. Trasylol significantly improved the condition of the circulation, as determined by the pulse-blood pressure ratio (shock index). No influence on the development of hyperkaliemia, myoglobinuria, oliguria, and on the kinin system was found.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Clinical and experimental medicine 151 (1969), S. 55-63 
    ISSN: 1591-9528
    Keywords: Postischemic edema ; Protease inhibitor ; Trasylol ; Diminishing effect on edema ; Rat ; Postischämisches Ödem ; Proteinaseninhibitor ; Trasylol ; Ratte
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Intravenöse Trasylolgabe kann die Entwicklung eines postischämischen Ödems in proportionaler Dosisabhängigkeit zwischen 10000 und 35000 KIE pro Kilogramm Körpergewicht hemmen. Die intensivste, gegenüber einer Dosis von 35000 KIE//kg KG aber nicht viel stärkere Hemmwirkung, wird mit 50000 KIE/kg KG bei intravenöser Injektion kurz vor Tourniquet-Lösen erreicht. Gaben bis zu 2 1/2 Stdvor und 1 Stdnach Lösen des Tourniquets zeigen ebenfalls noch einen gewissen Effekt. Eine deutliche Wirkung ist auch dann zu erzielen, wenn Trasylol vor Abschnüren der Extremität gegeben wird. Dabei ist der Wirkungsmechanismus nicht eindeutig. In Frage kommt, daß die Entstehung gefäßaktiver Peptide verhindert wird oder daß Trasylol direkt permeabilitätsmindernd auf die Gefäße wirkt.
    Notes: Summary Intravenous injection of Trasylol can stop the development of postischemic edema in a proportional dose response relationship between 10000 and 35000 KIE per kg body weight. The most intensive effect was seen with 50000 KIE per kg injected just prior to the release of the tourniquet, but this effect was not much stronger than with 35000 KIE. An effect could still be demonstrated when Trasylol was given until 2 1/2 h prior to or 1 h after tourniquet release. A marked effect could be obtained even if Trasylol was given prior to tourniquet application. So far the mode of action is not clear. It might be possible, that the development of vasoactive peptides is hindered or that Trasylol has a direct diminishing effect on the permeability of the vessels.
    Type of Medium: Electronic Resource
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