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  • 5-Aminolevulinate synthase  (1)
  • Adult respiratory distress syndrome  (1)
  • Athyroidism  (1)
  • 1
    ISSN: 0303-7207
    Keywords: 5-Aminolevulinate synthase ; Development testosterone ; Hamster ; Harderian glands ; Insulin-like growth factor
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Athyroidism ; Hypothyroidism ; Length Growth ; Skeletal Age ; Bone Maturity ; Catch-up Growth
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Größen- und Skeletentwicklung wurden 9 Jahre oder länger bei 11 Jungen und 17 Mädchen mit primärer Hypo- oder Athyreose verfolgt. Setzte die Behandlung innerhalb der ersten beiden Lebensjahre ein, kam es zu einem raschen Aufholwachstum unabhängig von der gestellten Diagnose Hypo- oder Athyreose: Die Größe stieg von einem Wert unterhalb der 3. Percentile auf einen Wert oberhalb der 50. Percentile in durchschnittlich 2–4 Jahren. Die Wachstumskurve stabilisierte sich nach Erreichen der 75. Percentile und nach Ausgleich des Skeletalters. Je stärker das Längendefizit bei Behandlungsbeginn war, um so größer war die initiale Aufholgeschwindigkeit. Die endgültige Erwachsenengröße erreichte bei Mädchen im Mittel die 70. Percentile, bei Jungen einen etwas niedrigeren Wert. Die Größe lag (oder wird liegen) bei allen ausreichend behandelten Kindern innerhalb normaler Grenzen. An einem eineiigen Zwillingspaar konnte allerdings gezeigt werden, daß das Aufholwachstum nicht immer vollständig sein mag: Der gesunde Partner erreichte die 90., der behandelte die 70. Percentile. — Setzte die Behandlung innerhalb des 1. Lebensjahres ein, überschritt das Skeletalter das chronologische Alter mit etwa 3 Jahren und blieb während der Kindheit beschleunigt. Ein solches Verhalten ist nicht bedenklich, solange das Größenwachstum überdurchschnittlich ist. Setzte die Behandlung nach dem 2. Lebensjahr ein, war das Skeletalter nicht beschleunigt. — Hypothyreotische Kinder haben von Geburt an ein deutlich verzögertes Längenwachstum. Die Diagnose würde erleichtert, wenn bei der Geburt und bei den anschließenden Kontrolluntersuchungen die Länge regelmäßig exakt bestimmt würde.
    Notes: Abstract Height and bone maturity have been followed for 9 years or more in 11 boys and 17 girls with primary hypo- or athyroidism. A marked catch-up in height carried the average patient from below the 3rd centile to above the 50th in 2 to 4 years of treatment in children treated before aged 2 — independently of the diagnosis hypo- or athyroidism. The catch-up only stabilized when the 75th centile was reached, at which point bone age had ceased to be retarded. The greater the height deficit at beginning of treatment, the greater the initial catch-up velocity. Final adult height averaged the 70th centile in girls and probably a little less in boys; every sufficiently treated child ended, or would certainly end, within normal limits. That catch-up may not always be complete, however, was shown by a pair of identical twins; the control twin reached the 90th centile as adult, while the treated twin reached the 70th. In children whose treatment started before age 1 the bone age became advanced over chronological age at about 3 years of age and remained advanced throughout childhood. This occurrence need cause no alarm provided the height centile is well above average. The bone age did not become advanced in children whose treatment started after aged 2. Hypothyroid infants show a marked reduction in rate of length growth from birth onwards and the diagnosis would be facilitated were accurate routine length measurements taken at birth and on subsequent clinic attendances.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Intensive care medicine 13 (1987), S. 175-182 
    ISSN: 1432-1238
    Keywords: Miliary tuberculosis ; Adult respiratory distress syndrome ; Multiple organ system failure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Although, miliary tuberculosis is an unusual cause of severe acute respiratory failure, we describe nine patients with miliary tuberculosis who developed adult respiratory distress syndrome. This complication occurred in seven patients despite treatment with antituberculous drugs. In two patients who developed the syndrome, miliary tuberculosis was diagnosed only at postmortem. The presence of pulmonary hypertension in all cases and disseminated intravascular coagulation in seven cases suggests a possible pathophysiologic relationship with severe pulmonary vascular damage. The high mortality rate (88.8%) was associated with nonpulmonary organ system failure. Miliary tuberculosis should be considered in patients with adult respiratory distress syndrome of unknown etiology, and simple diagnostic procedures such as sputum, bronchial brushing, and gastric examination should be followed by invasive diagnostic procedures to confirm this etiology. Since untreated miliary tuberculosis is usually fatal, early recognition of this disease is of great importance, and specific therapy may play a lifesaving role.
    Type of Medium: Electronic Resource
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