Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 731-732 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma, colonic ; Classification, Dukes ; Survival, 5-year ; Prognosis ; Colon-Carcinom ; Stadieneinteilung nach Dukes ; 5-Jahres-Über-lebenszeit ; Prognose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Gegensatz zur Anamnesendauer besteht eine Korrelation zwischen 5-Jahres-Überlebensquote und der Stadieneinteilung nach Dukes. 30 Kranke im Stadium Dukes A wiesen eine 5-Jahres-Überlebensquote von 66,7 % auf, im Stadium Dukes B 55 %. Im Stadium Dukes D ohne Fernmetastasen lebten nach 3 Jahren noch fast 50 % aller Kranken, mit Fernmetastasen nur noch 1 %. Sind die regionären, paraaortalen oder mesenterialen LK tastbar und vom Carcinom befallen, sinkt die 5-Jahres-Über-lebensquote von etwa 50 % auf 17,9 % ab. Der regionäre, paraaortale und mesenteriale carcinomatöse LK-Befall scheinen prognostisch eine Einheit zu sein.
    Notes: Summary In contrast to the duration of previous history, the 5-year survival in patients with carcinoma of the colon correlates with the stage of the tumor at surgery (Dukes classification). In 30 patients with stage-A carcinoma the 5-year survival was 66.7 percent, but in those with stage-B carcinoma it was 55 percent. Of the patients presenting with stage-D carcinoma, 50 percent of those with no distant metastases were still alive 3 years after surgery, and only 1 percent of those in whom distant metastases were present. If the regional, paraaortic or mesenteric lymph nodes were palpable and were affected by the carcinoma the 5-year survival rate fell from 50 percent to 17.9 percent. The involvement of regional, paraaortal and mesenteric lymph nodes seems to be a single factor in the prognosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 699-699 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Adrenal glands, diagnosis ; Adrenal glands, surgery, results ; Nebennierenerkrankungen ; Diagnostik ; Chirurgie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In systematischer Form und anhand des eigenen Krankengutes (1966–1978) werden die Krankheitsbilder des Hyperaldosteronismus (Conn-Syndrom: 5 Pat.), Hypercortizismus (Cushing-Syndrom: 78 Pat.) und des Phäochromocytoms (24 Pat.) dargestellt. Neben den wichtigsten pathologischen und pathophysiologischen Grundzügen wird der heutige Stand der Art- aund Lokalisationsdiagnostik durch invasive und nicht-invasive Verfahren, Bowie der Operationstaktik, der speziellen postoperativen Maßnahmen und Substitutionstherapie aufgezeigt. Die Operations-Spätergebnisse bei NN-Mark-Tumoren sind günstig, die Op.-Letalität betrug 0 %.
    Notes: Summary In hyperaldosteronism (Conn's syndrome: 5 patients), hyperadrenocorticism (Cushing's syndrome: 78 patients), and pheochromocytoma (24 patients) the pathophysiologic and pathologic features are shown. In particular, the recent state of invasive and noninvasive diagnostic and localizing tests, the principles of operative and perioperative procedures, and management in terms of substitution therapy are outlined. In pheochromocytoma, the late operative results are favorable: operative lethality, 0%.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 837-837 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Prognosis ; Etiology ; Multiorgan failure ; Prognose ; Ätiologie ; Multiorganversagen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Hämorrhagischer Schock und Sepsis sind die häufigsten Ursachen des Multiorganversagens im chirurgischen Krankengut. Von 1980-1985 wurden 1154 Patienten mit hämorrhagischem Schock und Sepsis behandelt, von denen 244 ein MOV entwickelten. Die Überlebenswahrscheinlichkeit ist mit 5-10% in beiden Gruppen nahezu gleich. Lediglich Polytraumatisierte (mittl. Alter= 38,2 J.) waren um 2-3 Jahrzehnte jünger als die Patienten der Vergleichsgruppe und wiesen eine Letalität von 50% auf. Zwischen dem Verlauf des MOV nach hämorrhagischem Schock und Sepsis bestehen offensichtlich keine prinzipiellen Unterschiede. Das bessere Abschneiden der polytraumatisierten Patienten weist auf die Bedeutung des Alters als wichtigen prognostischen Faktor hin.
    Notes: Summary Hemorrhagic shock and sepsis are often the reasons for multiple organ failure in surgical patients. From 1980 to 1985, 1,154 patients were treated who suffered from hemorrhagic shock or sepsis. Of these patients, 244 developed multiple organ failure. The survival rate in both groups (5%-10%) was approximately the same. Only patients with polytrauma showed a lethality of 50%, and these patients were 2-3 decades younger (mean age of 38.2 years) than patients in the comparative group. There were no principle differences between multiple organ failure after hemorrhagic shock and sepsis. The fact that patients with polytrauma had a better survival rate underlines the importance of age for survival.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...