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  • 1
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Chronic wounds ; Wound care ; Wound debridement. ; Schlüsselwörter: Chronische Wunden ; Wundbehandlung ; Wunddébridement.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Für Patienten mit chronischen Wunden fehlen in Deutschland standardisierte Therapiekonzepte in zentralen Behandlungszentren. Wir haben vor 6 Jahren ein solches Zentrum eingerichtet, wobei die lokalchirurgische Sanierung, feuchte Wundbehandlung und begleitende Therapie der Grunderkrankung im Mittelpunkt des standardisierten Behandlungskonzeptes steht. In dieser Wundsprechstunde wurde die lokale Wundbehandlung und die Koordination der einzelnen interdisziplinären Behandlungsschritte vorgenommen. Ein spezielles Wunddokumentationssystem diente zur Qualitätssicherung. Die Einbeziehung der Hausärzte und ambulanten Pflegedienste führte zu einer Erweiterung der Infrastruktur und ermöglichte eine kontrollierte Vernetzung der stationären und ambulanten Behandlung, wodurch 42 % der Patienten ausschließlich ambulant behandelt werden konnten. Nach den vorgestellten Daten konnte eine verbesserte Patientenversorgung erreicht werden: 69 % der Wunden, die zuvor 30 Monate erfolglos behandelt wurden, waren nach unserem Protokoll innerhalb von 12 Monaten abgeheilt. Die Analyse der Daten unterstreicht den Stellenwert der lokalchirurgischen Sanierung, wonach weder die Wundtiefe noch die Wundinfektion einen Einfluß auf die Heilungsraten hat, vermutlich durch die radikale Entfernung der Nekrosen. Nach den vorgestellten Daten rechtfertigen medizinische, soziale und wirtschaftliche Gründe die Einrichtung einer interdisziplinär organisierten Wundsprechstunde, die zwischenzeitlich in Deutschland Modellcharakter aufweist.
    Notes: Summary. In Germany there is no standardized wound care for patients with chronic wounds in specialized centers. We have established a wound care unit for the past 6 years. The principal concept of therapy was characterized by standardized local surgery, moist wound dressings and concomitant treatment of the underlying disease. We performed local therapy, coordinated the interdisciplinary treatment and developed a new wound documentation system for quality control. We established a close network, integrating general practitioners and home care organizations to realize a mainly outpatient treatment supported by short hospital therapy. Exclusive outpatient treatment was performed in 42 % of all patients. According to our prospective data, we achieved an improvement in wound care: 69 % of the wounds resistant to therapy for a mean of 30 months healed within 12 months after therapy according to our protocol. Our data strongly supported the importance of local surgery: neither wound depth nor wound infection had any influence on the healing rate, presumably due to radical excisional debridement of necrotic tissue. The presented data justify on medical and economic grounds the establishment of such wound care centers in Germany.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 96 (1980), S. 65-78 
    ISSN: 1432-1335
    Keywords: Ehrlich ascites tumor ; Proliferation kinetics ; Partial synchronization ; Combination chemotherapy ; Cytostatic drugs ; Adriamycin ; Hydroxyurea ; Vincristine
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary This paper deals with experimental investigations concerning the composition of a cytostatic three-drug-protocol in diploid Ehrlich-Ascites-Tumor (EAT) cells in vivo at a far advanced stage of the disease. Hydroxyurea (HU) and vincristine (VCR) were used in very low doses to induce a modification of the growth pattern of tumor cells alike partial synchronization. Adriamycin (ADM) was selected as cytocidal drug during DNA synthesis of the partially synchronized cells. It was found that the sequential combination of HU and VCR (first HU and 12h thereafter VCR) caused the greatest alteration of growth pattern compared with other combination protocols. A further statistically significant increase of the degree of synchrony was observed after a second VCR administration—22 h after HU. By means of this protocol the EAT was subdivided into two proliferating subpopulations, a diploid and a tetraploid one. the tetraploid population resulted from surviving cells being not able to perform cytokinesis correctly, so that polynuclear cells and cells with a large single nucleus containing tetraploid DNA values were created. With respect to therapy, the administration of ADM at the time of DNA synthesis of the partially synchronized cells resulted in a statistically significant prolongation of the mean survival time and in 30% of cures of the animals. The dosage of ADM was 2.6 mg/kg, i.e., a nonlethal dose (50% of the LD10). Other combinations, i.e., simultaneous or reversed sequential combinations, did not show any therapeutic improvement compared to single drug therapy of ADM.
    Type of Medium: Electronic Resource
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