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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie 3 (1999), S. S43 
    ISSN: 1434-3940
    Keywords: Schlüsselwörter Dentale Implantate ; Überlebenszeitanalyse ; Oberkiefer ; Alveolarfortsatzatrophie ; Osseointegration ; Key words Maxillary surgery ; Dental implants (statistic and numerical data) ; Osseointegration ; Survival analysis ; Alveolar bone loss
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In the maxilla, it is sometimes necessary to use implants to achieve a good prosthetic result. However, an increased failure rate of maxillary implants seems to be a common clinical experience. This experience was investigated in a retrospective statistical analysis. In a retrospective study of 665 patients between 1987 and 1997, 2484 implants were examined. The implants in the upper jaw were compared to those in the lower jaw. Implants with and without autogenous bone grafts and fixtures in patients with alveolar ridge atrophy, tumor, or trauma were explored. In particular, the data obtained from the orthopantomograms after completion of the prosthetic superstructures were controlled for peri-implantary bone loss evaluation. A total of 40% of the fixtures were placed in the maxilla, and 30% of these implants were combined with a local or an iliac bone graft. Out of 2484 implants, 207 were lost, largely during the healing period. The failure rates in the groups of patients with alveolar ridge atrophy, tumor, and trauma were between 6 and 27.5%, and the differences between these groups were higher than the difference between the upper and the lower jaw. Especially in the maxilla and after osteoplasty, horizontal peri-implantary bone loss was increased, with some cases of dramatic bone loss and decrease of the osseous integration of the fixtures. There was no statistic evidence of a significantly higher failure rate in the upper jaw than in the lower jaw. However, besides the rate of implant loss, additional markers should also be considered for adequate evaluation of implant prognosis in the maxilla.
    Notes: Zusammenfassung Fragestellung: Trotz der meist günstigen Eigenschaften des Prothesenlagers im Oberkiefer kann eine prothetische Versorgung mitunter nur implantatgetragen möglich sein. Klinisch entsteht oftmals der Eindruck, daß die Implantaterfolgsrate im Oberkiefer schlechter ist als im Unterkiefer. Dieser klinischen Beobachtung sollte in einer statistischen Analyse nachgegangen werden. Patienten und Methode: In einer retrospektiven Studie wurden deshalb aus dem 10-Jahres-Zeitraum von 1987–1997 bei 665 Patienten 2484 Implantate nachuntersucht und dabei die Versorgungen des Oberkiefers mit denen des Unterkiefers verglichen. Es wurden zwischen Implantaten mit und ohne Osteoplastik differenziert sowie zusätzlich die Indikationen Atrophie, Tumor oder Trauma gesondert betrachtet. Zur Frage der Knochenatrophie wurde v.a. die Auswertung des Orthopantomogramms nach Abschluß der prothetischen Versorgung berücksichtigt. Dabei wurde das Röntgenbild in digitalisierter Form eingegeben und rechnergestützt standardisiert ausgewertet. 40% aller Implantate wurden im Oberkiefer gesetzt, von denen bei 30% eine lokoregionäre oder Beckenkammosteoplastik erforderlich waren. Ergebnisse: Von 2484 Implantaten sind 207 überwiegend in der Einheilphase verlorengegangen. Die Verlustraten lagen in den einzelnen Gruppen Atrophie, Tumor und Trauma zwischen 6 und 27,5%, wobei sich zwischen diesen Gruppen größere Unterschiede fanden als zwischen Ober- und Unterkiefer. Beim periimplantaren Knochenabbau zeigten sich besonders im Oberkiefer nach Osteoplastik ein mehr horizontaler Abbau und Fälle erheblichen Knochenverlusts mit einer Restintegration der Implantate von z. T. 〈 40%. Schlußfolgerung: Obwohl unsere Untersuchung keinen signifikant häufigeren Implantatverlust für die Implantate des Oberkiefers belegen konnte, weisen die übrigen erhobenen Parameter auf eine schlechtere Langzeitprognose nach Implantation im Oberkiefer hin.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 755-756 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Thymoma ; Thymushyperplasia ; Computed tomography ; Thymom ; Thymushyperplasie ; Computertomographie.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der Diagnostik mediastinaler Tumoren spielt die thorakale Computertomographie mit der Differenzierungsmöglichkeit zwischen retrostemalem Fett, Thymusgewebe und Thymom eine zentrale Rolle. Wegen der Übersichtlichkeit und Radikalität bei der Entfernung eines Thymoms aber auch der zu fordernden ausgedehnten Thymektomie im Falle der Thymushyperplasie ist die mediane Sternotomie operativer Zugangsweg der Wahl. Für die Prognose ist der intraoperative Nachweis von invasivem Wachstum von entscheidender Bedeutung.
    Notes: Summary Computed axial tomography plays an essential role in the diagnosis of mediastinal tumors. It can differentiate between retrosternal fat, thymic tissue and thymoma. A median stemotomy is the operative approach of choice. It provides optimal access to the mediastinum which is a prerequisite in the radical removal of a thymoma as well as in the surgical treatment of thymus hyperplasia which we believe has to be treated by radical thymectomy. The prognosis mainly depends on whether invasion of adjacent structures was present at the time of operation or not.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 913-913 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Myastenia gravis ; Thymectomy ; Computed tomography ; Myasthenia gravis ; Thymektomie ; Computertomographie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei Patienten mit Myastenia gravis wird die Häufigkeit einer Thymushyperplasie mit 65%, von Thymustumoren mit 8–28% angegeben. Da sich selbst ein eindeutig veränderter Thymus dem klinischen Nachweis entziehen kann, hat die thorakale Computertomographie einen hohen diagnostischen Stellenwert. Die Indikation zur Thymektomie besteht bei erwachsenen Myastheniepatienten im computertomographischen Nachweis von Thymusgewebe. Für die zu fordernde komplette Entfernung des Thymusgewebes bevorzugen wir die mediane Sternotomie. Neurologische Nachbehandlung ist notwendig.
    Notes: Summary Among patients suffering from myasthenia gravis, thymic hyperplasia can be found in 65% and a tumor in 8%–28%. Clinical diagnosis can be difficult. Therefore, computed axial tomography is of great diagnostic importance. There is increasing evidence that a thymectomy should always be performed if thymic tissue can be shown by CAT scan to be present in the anterior mediastinum. As operative treatment we prefer a median sternotomy, which makes it easier to remove the thymus completely. Postoperatively the patients should be under neurological surveillance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Chemie in unserer Zeit 29 (1995), S. 337-337 
    ISSN: 0009-2851
    Keywords: Chemistry ; Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    New York, NY : Wiley-Blackwell
    Journal für Praktische Chemie/Chemiker-Zeitung 11 (1875), S. 57-63 
    ISSN: 0021-8383
    Keywords: Chemistry ; Organic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Zeitschrift für die chemische Industrie 63 (1951), S. 28-28 
    ISSN: 0044-8249
    Keywords: Chemistry ; General Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Zeitschrift für die chemische Industrie 36 (1923), S. 19-20 
    ISSN: 0044-8249
    Keywords: Chemistry ; General Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Additional Material: 2 Tab.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Chemie Ingenieur Technik - CIT 44 (1972), S. 600-600 
    ISSN: 0009-286X
    Keywords: Chemistry ; Industrial Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Chemie Ingenieur Technik - CIT 68 (1996), S. 1100-1101 
    ISSN: 0009-286X
    Keywords: Chemistry ; Industrial Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Chemie Ingenieur Technik - CIT 70 (1998), S. 1198-1199 
    ISSN: 0009-286X
    Keywords: Chemistry ; Industrial Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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