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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 874-874 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Pancreatic duct occlusion ; Chronische Pankreatitis ; Pankreasgangocclusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die isolierte endoskopische oder transduodenale Gangocclusion zur Behandlung der chronischen Pankreatitis war bisher wenig erfolgreich. In Kombination mit der Whippleschen Operation bedingt sie dagegen eine Reduktion postoperativer pankreasspezifischer Komplikationen. Im Gegensatz zu allen anderen Verfahren werden Pankreatitisrezidive nur in etwa 2% beobachtet. Eine Verschlechterung der endokrinen Reservekapazität wird dabei durch die Occlusion nicht erkauft.
    Notes: Summary Isolated endoscopic or transduodenal occlusion of the pancreatic duct has not been very successful in the treatment of chronic pancreatitis. In combination with the Whipple procedure, however, a significant reduction in the postoperative incidence of pancreatogenic complications can be achieved. Recurrence of pancreatitis is observed in only 2% of cases, which is significantly lower than with any other form of treatment. The addition of duct occlusion does not cause further reduction of the endocrine reserve capacity in these patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 878-878 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: “Hemosuccus pancreaticus” ; Hemoductal pancreatitis ; Upper gastrointestinal bleeding ; ERP ; „Haemosuccus pancreaticus” ; Pankreasgangblutung ; Gastrointestinale Blutung ; Chronische Pankreatitis ; ERP
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Blutungen über den Ductus Wirsungianus gehören zu den selten beschriebenen Blutungsursachen im oberen Gastrointestinaltrakt. Seit 1981 konnten wir insgesamt 11 Fälle von Pankreasgangblutungen, 10 davon bei Pankreatitiden, beobachten. Achtmal konnte die Diagnose „Haemosuccus pancreaticus” mittels ERP gestellt werden: Blutaustritt bei der Duodenoskopie sechsmal, typische Kontrastmittelaussparungen im Röntgenbild fünfmal. In der Angiographie zeigten sich bei fünf Patienten Extravasate. (Keine präoperative Diagnose in einem Fall.) Die Teilresektion des Pankreas halten wir für die Therapiemethode der Wahl bei Pankreatitiden mit dieser Komplikation.
    Notes: Summary Hemorrhage through the pancreatic duct is a form of upper gastrointestinal bleeding that is rarely described in the literature. Since 1981, we have observed ten cases of “hemosuccus pancreaticus” due to pancreatitis and one as a complication of an islet-cell carcinoma. The diagnosis of hemosuccus was made ten times preoperatively: eight times by checking the ERP; six times blood was seen coming out of the papilla of Vater/papilla minor; in five cases there were typical findings in the pancreatogram. Angiography showed extravasation in five cases. In our opinion, partial pancreatectomy should be the treatment of choice for pancreatitis in combination with “hemosuccus pancreaticus.”
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 520-520 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Pancreatic duct occlusion ; Partial duodenopancreatectomy ; Chronische Pankreatitis ; Pankreasgangokklusion ; Whipplesche Operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bericht über 81 Whipplesche Operationen bei chronischer Pankreatitis. Zur Vermeidung einer eventuellen postoperativen Pankreasfistel und zur Verhinderung eines späteren pankreatitischen Rezidivs wurde das Gangsystem der Cauda pancreatis intraoperativ mit Prolaminlösung okkludiert. Diese Maßnahme führt zum isolierten ≪Ausbrennen≪ des exkretorischen Parenchyms, während die Inselzellfunktion primär nicht beeinträchtigt wird. Die Operationsletalität betrug 1,2%, — ein Pankreatitisrezidiv ist in einer Beobachtungszeit von bisher maximal 28 Monaten nicht aufgetreten. Die Spätergebnisse sind günstig.
    Notes: Summary Reported here are 81 partial duodenopancreatectomies for chronic pancreatitis. To prevent postoperative pancreatic fistula and recurrence of pancreatitis, the duct system of the pancreatic tail was occluded with a solution of prolamine. This occlusion leads to an isolate 〉burning out〈 of the exocrine parenchyma. The operative mortality was 1.2%. Up to the present time, recurrence of chronic pancreatitis has not been observed. The late results are favorable within an observation period of 28 months.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 346 (1978), S. 149-166 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Therapy ; Animal experiments ; Occlusion of pancreatic duct system by injection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Tierversuch wurde die Obstruktion des Pankreasgangsystems mit einer neuen alkoholischen Aminosäurenlösung geprüft. Diese Lösung härtet im Gangsystem aus, ist mikrobiologisch indifferent, gelangt bis in die kleinsten Seitenäste und wird innerhalb von 11 Tagen wieder abgebaut. Diese Okklusionszeit reicht aus, um zu einer hochgradigen Atrophie des exkretorischeu Pankreasparenchyms zu führen, während die Inselzellen erhalten bleiben. Mit der Auslösung einer akuten Pankreatitis muß weder bei einem Überspritzen des Organs noch bei gleichzeitiger bakterieller Besiedelung des Gangsystems gerechnet werden. Fistelbildungen nach Probeexcisionen werden durch den Gangausguß verhindert. Die Substanz scheint sich zur therapeutischen Beschleunigung des ≫Ausbrennens≪ der chronischen Pankreatitis zu eignen.
    Notes: Summary The effect of the occlusion of the pancreatic duct system with a new alcoholic solution of amino acids has been studied in animal experiments. The solution becomes solid in the duct system, is microbiologically indifferent and becomes disintegrated within 11 days. This time, however, is sufficient to keep a high-grade atrophy of the exocrine parenchyma. With this method one doesn't risk the provocation of an acute pancreatitis. The development of fistulas following exploratory excision is prevented by the filling of the duct system. The solution could be qualified for a therapeutical acceleration of the “burning-out” of the chronic pancreatitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 541-541 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Whipple operation ; Duct occlusion ; Chronische Pankreatitis ; Whipple Operation ; Gangocclusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von Januar 1978 bis März 1981 wurde bei 116 Patienten mit schwerer chronischer Kopfpankreatitis eine partielle Duodenopankreatektomie in Kombination mit Occlusion des Pankreasganges mit Prolamin durchgeführt. Dabei wurden folgende Ergebnisse erzielt: Postoperative Komplikationsrate ist 7,8%, alle erfolgreich konservativ oder operativ behandelt. Postoperative Letalität 0,86% infolge eines tödlichen Herzinfarktes. In der Literatur werden für diese Operation Letalitätsziffern von 1,6–11 % angegeben. Nachuntersuchungsergebnisse: Spätletalität 3,4% unabhängig von der Grundkrankheit, Rezidive der chronischen Pankreatitis bei einem von 92 Patienten, seit der Operation schmerzfrei 90,2 %, geringgradige Oberbauchbeschwerden in 8,9 % und mittlere Gewichtszunahme von 7,8 kg bei 85,9 %.
    Notes: Summary From January 1978 to March 1981, 116 cases of severe chronic cephalic pancreatitis were treated by partial duodenopancreatectomy combined with occlusion of the pancreatic duct with prolamin, as described by Gebhardt. The following results were obtained: the postoperative complications in 7.8 % were all treated successfully; hospital mortality was 0.86 % due to one fatal myocardial infarct. Mortality of 1.6%– 11 % is reported in the literature. In the follow-up data, late mortality was 3.4 % unrelated to pancreatitis; there was recurrence of chronic pancreatitis in 1 of 92 patients; 90.2 % were free of pain; 9.8 % had slight discomfort; there was an average weight increase of 7.8 kg in 85.9 %.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 624-624 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Occlusion of pancreatic duct ; Chronische Pankreatitis ; Pankreasgangokklusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Tierversuch wurde die Obstruktion des Pankreasgangsystems mit einer neuen alkoholischen Aminosäurenlösung geprüft. Diese Lösung härtet im Gangsystem aus, ist mikrobiologisch indifferent, gelangt bis in die kleinsten Seitenäste und wird innerhalb von 11 Tagen wieder abgebaut. Diese Okklusionszeit reicht aus, um zu einer hochgradigen Atrophie des exkretorischen Pankreasparenchyms zu führen. Auf Grund dieser Beobachtung haben wir inzwischen bei 42 Patienten mit chronischer Pankreatitis eine intraoperative Pankreasgangokklusion vorgenommen. Die Ergebnisse sind günstig.
    Notes: Summary The effect of the occlusion of the pancreatic duct system with a new alcoholic solution of amino acids has been studied in animal experiments. The solution becomes solid in the duct system, is microbiologically indifferent and disintegrates within 11 days. This time, however, is sufficient to produce a high-grade atrophy of the exocrine parenchyma. Because of this observation, this method was used in 42 patients for therapeutic acceleration of burning out chronic pancreatitis. Up to now the results are favourable (longest observation time 16 months).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Duct occlusion ; Endocrine function ; Chronische Pankreatitis ; Pankreasgangocclusion ; Endokrine Funktion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir untersuchten, ob mit PGO exokrines Parenchym eliminiert und damit die chronische Entzündung beendet, dabei aber die endokrine Funktion erhalten werden kann. Methode: Die Entzündungsaktivität (Pankreas-Isoamylase, Lipase und Trypsin), exokrine (sekretinstimuliertes Trypsin) und endokrine Funktion (basal und maximal stimuliertes Insulin und C-Peptid) wurden bei Patienten mit Whipplescher Operation und PGO (A), mit endoskopischer PGO (B) sowie mit alleiniger Drainageoperation (C) verglichen. Ergebnisse: Allein Konzept A konnte die Entzündungsparameter normalisieren und gleichzeitig die postoperative endokrine Kapazität über 18 Monate konstant erhalten.
    Notes: Summary We carried out a study to see if therapeutic PDO can terminate chronic inflammation by eliminating exocrine parenchyma and can preserve endocrine function in the treatment of CP.Method: Inflammatory activity (pancreatic isoamylase, lipase, and trypsin), exocrine (secretin-stimulated trypsin), and endocrine pancreatic function (basal and maximal stimulated serum insulin and C peptide) were determined in patients with Whipple's operation (A), with endoscopic duct occlusion (B), and with draining procedures (C) in a follow-up period of 18 months.Results: Only therapy A eliminated chronic inflammatory processes effectively enough while still preserving the remaining endocrine pancreatic function. Endoscopic PDO and drainage procedures cannot achieve these results.
    Type of Medium: Electronic Resource
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