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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 346 (1978), S. 149-166 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Therapy ; Animal experiments ; Occlusion of pancreatic duct system by injection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Tierversuch wurde die Obstruktion des Pankreasgangsystems mit einer neuen alkoholischen Aminosäurenlösung geprüft. Diese Lösung härtet im Gangsystem aus, ist mikrobiologisch indifferent, gelangt bis in die kleinsten Seitenäste und wird innerhalb von 11 Tagen wieder abgebaut. Diese Okklusionszeit reicht aus, um zu einer hochgradigen Atrophie des exkretorischeu Pankreasparenchyms zu führen, während die Inselzellen erhalten bleiben. Mit der Auslösung einer akuten Pankreatitis muß weder bei einem Überspritzen des Organs noch bei gleichzeitiger bakterieller Besiedelung des Gangsystems gerechnet werden. Fistelbildungen nach Probeexcisionen werden durch den Gangausguß verhindert. Die Substanz scheint sich zur therapeutischen Beschleunigung des ≫Ausbrennens≪ der chronischen Pankreatitis zu eignen.
    Notes: Summary The effect of the occlusion of the pancreatic duct system with a new alcoholic solution of amino acids has been studied in animal experiments. The solution becomes solid in the duct system, is microbiologically indifferent and becomes disintegrated within 11 days. This time, however, is sufficient to keep a high-grade atrophy of the exocrine parenchyma. With this method one doesn't risk the provocation of an acute pancreatitis. The development of fistulas following exploratory excision is prevented by the filling of the duct system. The solution could be qualified for a therapeutical acceleration of the “burning-out” of the chronic pancreatitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 541-541 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Whipple operation ; Duct occlusion ; Chronische Pankreatitis ; Whipple Operation ; Gangocclusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von Januar 1978 bis März 1981 wurde bei 116 Patienten mit schwerer chronischer Kopfpankreatitis eine partielle Duodenopankreatektomie in Kombination mit Occlusion des Pankreasganges mit Prolamin durchgeführt. Dabei wurden folgende Ergebnisse erzielt: Postoperative Komplikationsrate ist 7,8%, alle erfolgreich konservativ oder operativ behandelt. Postoperative Letalität 0,86% infolge eines tödlichen Herzinfarktes. In der Literatur werden für diese Operation Letalitätsziffern von 1,6–11 % angegeben. Nachuntersuchungsergebnisse: Spätletalität 3,4% unabhängig von der Grundkrankheit, Rezidive der chronischen Pankreatitis bei einem von 92 Patienten, seit der Operation schmerzfrei 90,2 %, geringgradige Oberbauchbeschwerden in 8,9 % und mittlere Gewichtszunahme von 7,8 kg bei 85,9 %.
    Notes: Summary From January 1978 to March 1981, 116 cases of severe chronic cephalic pancreatitis were treated by partial duodenopancreatectomy combined with occlusion of the pancreatic duct with prolamin, as described by Gebhardt. The following results were obtained: the postoperative complications in 7.8 % were all treated successfully; hospital mortality was 0.86 % due to one fatal myocardial infarct. Mortality of 1.6%– 11 % is reported in the literature. In the follow-up data, late mortality was 3.4 % unrelated to pancreatitis; there was recurrence of chronic pancreatitis in 1 of 92 patients; 90.2 % were free of pain; 9.8 % had slight discomfort; there was an average weight increase of 7.8 kg in 85.9 %.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Duct occlusion ; Endocrine function ; Chronische Pankreatitis ; Pankreasgangocclusion ; Endokrine Funktion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir untersuchten, ob mit PGO exokrines Parenchym eliminiert und damit die chronische Entzündung beendet, dabei aber die endokrine Funktion erhalten werden kann. Methode: Die Entzündungsaktivität (Pankreas-Isoamylase, Lipase und Trypsin), exokrine (sekretinstimuliertes Trypsin) und endokrine Funktion (basal und maximal stimuliertes Insulin und C-Peptid) wurden bei Patienten mit Whipplescher Operation und PGO (A), mit endoskopischer PGO (B) sowie mit alleiniger Drainageoperation (C) verglichen. Ergebnisse: Allein Konzept A konnte die Entzündungsparameter normalisieren und gleichzeitig die postoperative endokrine Kapazität über 18 Monate konstant erhalten.
    Notes: Summary We carried out a study to see if therapeutic PDO can terminate chronic inflammation by eliminating exocrine parenchyma and can preserve endocrine function in the treatment of CP.Method: Inflammatory activity (pancreatic isoamylase, lipase, and trypsin), exocrine (secretin-stimulated trypsin), and endocrine pancreatic function (basal and maximal stimulated serum insulin and C peptide) were determined in patients with Whipple's operation (A), with endoscopic duct occlusion (B), and with draining procedures (C) in a follow-up period of 18 months.Results: Only therapy A eliminated chronic inflammatory processes effectively enough while still preserving the remaining endocrine pancreatic function. Endoscopic PDO and drainage procedures cannot achieve these results.
    Type of Medium: Electronic Resource
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