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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 346 (1978), S. 149-166 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Therapy ; Animal experiments ; Occlusion of pancreatic duct system by injection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Tierversuch wurde die Obstruktion des Pankreasgangsystems mit einer neuen alkoholischen Aminosäurenlösung geprüft. Diese Lösung härtet im Gangsystem aus, ist mikrobiologisch indifferent, gelangt bis in die kleinsten Seitenäste und wird innerhalb von 11 Tagen wieder abgebaut. Diese Okklusionszeit reicht aus, um zu einer hochgradigen Atrophie des exkretorischeu Pankreasparenchyms zu führen, während die Inselzellen erhalten bleiben. Mit der Auslösung einer akuten Pankreatitis muß weder bei einem Überspritzen des Organs noch bei gleichzeitiger bakterieller Besiedelung des Gangsystems gerechnet werden. Fistelbildungen nach Probeexcisionen werden durch den Gangausguß verhindert. Die Substanz scheint sich zur therapeutischen Beschleunigung des ≫Ausbrennens≪ der chronischen Pankreatitis zu eignen.
    Notes: Summary The effect of the occlusion of the pancreatic duct system with a new alcoholic solution of amino acids has been studied in animal experiments. The solution becomes solid in the duct system, is microbiologically indifferent and becomes disintegrated within 11 days. This time, however, is sufficient to keep a high-grade atrophy of the exocrine parenchyma. With this method one doesn't risk the provocation of an acute pancreatitis. The development of fistulas following exploratory excision is prevented by the filling of the duct system. The solution could be qualified for a therapeutical acceleration of the “burning-out” of the chronic pancreatitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 353 (1980), S. 57-62 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Pancreatic duct occlusion ; Partial duodenopancreatectomy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bericht über 81 Whipplesche Operationen bei chronischer Pankreatitis. Zur Vermeidung einer eventuellen postoperativen Pankreasfistel und zur Verhinderung eines späteren pankreatitischen Rezidivs wurde das Gangsystem der Cauda pancreatis intraoperativ mit Prolaminlösung okkludiert. Diese Maßnahme führt zum isolierten ≫Ausbrennen≪ des exkretorischen Parenchyms, während die inselzellfunktion primär nicht beeinträchtigt wird. Die Operationsletalität betrug 1,2 %, — ein Pankreatitisrezidiv ist in einer Beobachtungszeit von bisher maximal 28 Monaten nicht aufgetreten. Die Spätergebnisse sind günstig.
    Notes: Summary Report on 81 partial duodenopancreatectomies for chronic pancreatitis. To prevent a postoperative pancreatic fistula and the recurrence of pancreatitis the duct system of the pancreatic tail was occluded with a solution of prolamine. This occlusion leads to an isolate ‘burning out’ of the exocrine parenchyma. The operative mortality was 1.2 %. Up to now a recurrence of chronic pancreatitis was not observed. The later results within an observation period of 28 months are favourable.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 874-874 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Pancreatic duct occlusion ; Chronische Pankreatitis ; Pankreasgangocclusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die isolierte endoskopische oder transduodenale Gangocclusion zur Behandlung der chronischen Pankreatitis war bisher wenig erfolgreich. In Kombination mit der Whippleschen Operation bedingt sie dagegen eine Reduktion postoperativer pankreasspezifischer Komplikationen. Im Gegensatz zu allen anderen Verfahren werden Pankreatitisrezidive nur in etwa 2% beobachtet. Eine Verschlechterung der endokrinen Reservekapazität wird dabei durch die Occlusion nicht erkauft.
    Notes: Summary Isolated endoscopic or transduodenal occlusion of the pancreatic duct has not been very successful in the treatment of chronic pancreatitis. In combination with the Whipple procedure, however, a significant reduction in the postoperative incidence of pancreatogenic complications can be achieved. Recurrence of pancreatitis is observed in only 2% of cases, which is significantly lower than with any other form of treatment. The addition of duct occlusion does not cause further reduction of the endocrine reserve capacity in these patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 520-520 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Pancreatic duct occlusion ; Partial duodenopancreatectomy ; Chronische Pankreatitis ; Pankreasgangokklusion ; Whipplesche Operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bericht über 81 Whipplesche Operationen bei chronischer Pankreatitis. Zur Vermeidung einer eventuellen postoperativen Pankreasfistel und zur Verhinderung eines späteren pankreatitischen Rezidivs wurde das Gangsystem der Cauda pancreatis intraoperativ mit Prolaminlösung okkludiert. Diese Maßnahme führt zum isolierten ≪Ausbrennen≪ des exkretorischen Parenchyms, während die Inselzellfunktion primär nicht beeinträchtigt wird. Die Operationsletalität betrug 1,2%, — ein Pankreatitisrezidiv ist in einer Beobachtungszeit von bisher maximal 28 Monaten nicht aufgetreten. Die Spätergebnisse sind günstig.
    Notes: Summary Reported here are 81 partial duodenopancreatectomies for chronic pancreatitis. To prevent postoperative pancreatic fistula and recurrence of pancreatitis, the duct system of the pancreatic tail was occluded with a solution of prolamine. This occlusion leads to an isolate 〉burning out〈 of the exocrine parenchyma. The operative mortality was 1.2%. Up to the present time, recurrence of chronic pancreatitis has not been observed. The late results are favorable within an observation period of 28 months.
    Type of Medium: Electronic Resource
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