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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 874-874 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Pancreatic duct occlusion ; Chronische Pankreatitis ; Pankreasgangocclusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die isolierte endoskopische oder transduodenale Gangocclusion zur Behandlung der chronischen Pankreatitis war bisher wenig erfolgreich. In Kombination mit der Whippleschen Operation bedingt sie dagegen eine Reduktion postoperativer pankreasspezifischer Komplikationen. Im Gegensatz zu allen anderen Verfahren werden Pankreatitisrezidive nur in etwa 2% beobachtet. Eine Verschlechterung der endokrinen Reservekapazität wird dabei durch die Occlusion nicht erkauft.
    Notes: Summary Isolated endoscopic or transduodenal occlusion of the pancreatic duct has not been very successful in the treatment of chronic pancreatitis. In combination with the Whipple procedure, however, a significant reduction in the postoperative incidence of pancreatogenic complications can be achieved. Recurrence of pancreatitis is observed in only 2% of cases, which is significantly lower than with any other form of treatment. The addition of duct occlusion does not cause further reduction of the endocrine reserve capacity in these patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 346 (1978), S. 149-166 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Therapy ; Animal experiments ; Occlusion of pancreatic duct system by injection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Tierversuch wurde die Obstruktion des Pankreasgangsystems mit einer neuen alkoholischen Aminosäurenlösung geprüft. Diese Lösung härtet im Gangsystem aus, ist mikrobiologisch indifferent, gelangt bis in die kleinsten Seitenäste und wird innerhalb von 11 Tagen wieder abgebaut. Diese Okklusionszeit reicht aus, um zu einer hochgradigen Atrophie des exkretorischeu Pankreasparenchyms zu führen, während die Inselzellen erhalten bleiben. Mit der Auslösung einer akuten Pankreatitis muß weder bei einem Überspritzen des Organs noch bei gleichzeitiger bakterieller Besiedelung des Gangsystems gerechnet werden. Fistelbildungen nach Probeexcisionen werden durch den Gangausguß verhindert. Die Substanz scheint sich zur therapeutischen Beschleunigung des ≫Ausbrennens≪ der chronischen Pankreatitis zu eignen.
    Notes: Summary The effect of the occlusion of the pancreatic duct system with a new alcoholic solution of amino acids has been studied in animal experiments. The solution becomes solid in the duct system, is microbiologically indifferent and becomes disintegrated within 11 days. This time, however, is sufficient to keep a high-grade atrophy of the exocrine parenchyma. With this method one doesn't risk the provocation of an acute pancreatitis. The development of fistulas following exploratory excision is prevented by the filling of the duct system. The solution could be qualified for a therapeutical acceleration of the “burning-out” of the chronic pancreatitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Duct occlusion ; Endocrine function ; Chronische Pankreatitis ; Pankreasgangocclusion ; Endokrine Funktion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir untersuchten, ob mit PGO exokrines Parenchym eliminiert und damit die chronische Entzündung beendet, dabei aber die endokrine Funktion erhalten werden kann. Methode: Die Entzündungsaktivität (Pankreas-Isoamylase, Lipase und Trypsin), exokrine (sekretinstimuliertes Trypsin) und endokrine Funktion (basal und maximal stimuliertes Insulin und C-Peptid) wurden bei Patienten mit Whipplescher Operation und PGO (A), mit endoskopischer PGO (B) sowie mit alleiniger Drainageoperation (C) verglichen. Ergebnisse: Allein Konzept A konnte die Entzündungsparameter normalisieren und gleichzeitig die postoperative endokrine Kapazität über 18 Monate konstant erhalten.
    Notes: Summary We carried out a study to see if therapeutic PDO can terminate chronic inflammation by eliminating exocrine parenchyma and can preserve endocrine function in the treatment of CP.Method: Inflammatory activity (pancreatic isoamylase, lipase, and trypsin), exocrine (secretin-stimulated trypsin), and endocrine pancreatic function (basal and maximal stimulated serum insulin and C peptide) were determined in patients with Whipple's operation (A), with endoscopic duct occlusion (B), and with draining procedures (C) in a follow-up period of 18 months.Results: Only therapy A eliminated chronic inflammatory processes effectively enough while still preserving the remaining endocrine pancreatic function. Endoscopic PDO and drainage procedures cannot achieve these results.
    Type of Medium: Electronic Resource
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