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  • 1
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 346 (1978), S. 149-166 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Therapy ; Animal experiments ; Occlusion of pancreatic duct system by injection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Tierversuch wurde die Obstruktion des Pankreasgangsystems mit einer neuen alkoholischen Aminosäurenlösung geprüft. Diese Lösung härtet im Gangsystem aus, ist mikrobiologisch indifferent, gelangt bis in die kleinsten Seitenäste und wird innerhalb von 11 Tagen wieder abgebaut. Diese Okklusionszeit reicht aus, um zu einer hochgradigen Atrophie des exkretorischeu Pankreasparenchyms zu führen, während die Inselzellen erhalten bleiben. Mit der Auslösung einer akuten Pankreatitis muß weder bei einem Überspritzen des Organs noch bei gleichzeitiger bakterieller Besiedelung des Gangsystems gerechnet werden. Fistelbildungen nach Probeexcisionen werden durch den Gangausguß verhindert. Die Substanz scheint sich zur therapeutischen Beschleunigung des ≫Ausbrennens≪ der chronischen Pankreatitis zu eignen.
    Notes: Summary The effect of the occlusion of the pancreatic duct system with a new alcoholic solution of amino acids has been studied in animal experiments. The solution becomes solid in the duct system, is microbiologically indifferent and becomes disintegrated within 11 days. This time, however, is sufficient to keep a high-grade atrophy of the exocrine parenchyma. With this method one doesn't risk the provocation of an acute pancreatitis. The development of fistulas following exploratory excision is prevented by the filling of the duct system. The solution could be qualified for a therapeutical acceleration of the “burning-out” of the chronic pancreatitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 543-543 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Stomach ulcer ; Resection ; Vagotomy ; Magenulcus ; Resektion ; Vagotomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1968-1977 wurden an der Chirurgischen Universitäts-Klinik Erlangen 396 Patienten mit Magengeschwüren chirurgisch behandelt. 70 der lebenden Patienten konnten endoskopisch nachkontrolliert werden (35 nach Vagotomie, 35 nach Resektion). Nach Resektion wurden keine, nach Vagotomie bei 8 Patienten (von 35) Rezidivgeschwüre entdeckt. Die Resektion des Magens nach Billroth ist die beste Behandlung von Magenulcera in bezug auf die Rezidivrate, die Vagotomie weist eine wesentlich geringere Rate an Komolikationen auf.
    Notes: Summary From 1968 to 1977, 396 patients were operated on for stomach ulcers in the Surgery Department of the University Hospital in Erlangen. Of the patients surviving, 70 were followed up endoscopically (35 after vagotomy, 35 after resection). No recurrent ulcers were found after resection; after vagotomy, there were 8 recurrencies in 35 patients. Although the Billroth resection shows fewer recurrencies, the vagotomy has a much lower complication rate.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 343 (1976), S. 313-318 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: High gastric ulcer ; Steplike resection ; Vagotomy ; Cancer ; Kelling-Madlener
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über 64 Patienten berichtet, die wegen eines hochsitzenden Ulcus ventriculi operiert wurden. Die besten Ergebnisse fanden sich nach treppenförmiger Resektion, die auch wegen des besonderen Magensekretionsverhaltens des hohen Geschwürs der selektiven Vagotomie mit Ulcusresektion und Pyloroplastik vorzuziehen ist. Wegen der Gefahr der Ausbildung eines Stumpfcarcinoms im B II-Magen sollte die Anastomose als B I angelegt werden. Juxtakardiale Geschwüre, die zu Oesophagusstenosen geführt haben, sollten im Sinne einer Kardiofundektomie operiert werden. Bei Geschwüren hoch an der großen Kurvatur oder im Fundus kommt die Ulcusexcision mit distaler Magenresektion in Betracht. Die alleinige Ulcusexcision und die Operation nach Kelling-Madlener sind gemeinsam mit anderen, älteren Operationsverfahren abzuehnen.
    Notes: Summary This is a report on 64 patients, who were operated on because of gastric ulcers situated near the cardia. We found the best results after the so-called step like resection, which is preferable to selective vagotomy with excision of the ulcer and pyloroplasty because of the special conditions of the secretion of gastric juice in the case of high ulcers. Because of the danger of the development of a cancer in a B-II-stomach we prefer the B-I-anastomosis. For ulcers with stenosis of the esophagus a cardiofundectomy should be performed. Ulcers high on the greater curvature and in the fundus should be excised and a distal gastrectomy (B-I) should follow. The sole excision of the ulcer or the operation according to Kelling-Madlener are not recommended.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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