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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 471-472 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Aortocoronary bypass ; Impaired left ventricular function ; Diffuse vessel disease ; Aortocoronarer Bypass ; Schlechte Ventrikelfunktion ; Diffuse Coronarsklerose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Patienten mit einer prdoperativen Ejektionsfraktion (EF) unter 40% weisen eine erhöhte Frühletalität auf (7,3% gegenüber 1,7%); die 5-Jahres-überlebenschance (Actuarial-Methode) bei präop. EF unter 30% betrugt 55% - bei präop. EF zwischen 31 % und 40% betragt sie 85%. Die komplette Revascularisation ist bei Patienten mit diffuser Coronarsklerose am wichtigsten. Unsere 19 mit der Herzbinnenraumszintigraphie nachuntersuchten Patienten erhielten im Schnitt 5,3 Anastomosen, wichtigstes Revascularisationsgebiet ist die RIVA-Region.
    Notes: Summary Patients with preoperative ejection fractions (EF) below 40% show increased early mortality (7.3% versus 1.7%). Whenever the preoperative EF was below 30%, the 5-year survival rate (actuarial method) measured 55%; in patients with a preoperative EF between 31% and 40%, the survival rate was 85%. For patients with diffuse coronary artery disease complete revascularization is most important. Of the 19 patients we reexamined, using a radionuclide technique, there was a mean 5.3 anastomosis; complete revascularization of the LAD region is the most important.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Coronary artery bypass grafting ; Regional ejection fraction ; First pass radionuclide angiography ; Aortocoronare Bypass-Operation ; Regionale Myokardfunktion ; First-Pass-Radionuklidangiographie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 50 operierte und 50 durch Matching zugeordnete nichtoperierte Patienten mit einer coronaren MehrgefäBerkrankung wurden nach einem Beobachtungszeitraum von vier Jahren mit der First Pass-Radionuklidangiographie nachuntersucht. Nach Revascularisation fanden sich signifikant höhere Werte für die regionale Ejektionsfraktion unter Belastung und in stenosierten Territorien mit bereits abgelaufenem Infarkt. Die Ergebnisse unterstreichen die hämodynamischen Verbesserungen durch die aortocoronare Bypass-Operation, wobei Regionen mit schlechter Ruhefunktion besonders von der Revascularisation profitierten.
    Notes: Summary 50 patients after coronary artery bypass grafting were matched with 50 not-operated patients. After a follow-up period of four years they were investigated by first pass radionuclide angiography. Revascularized myocardial areas showed significantly higher regional ejection fraction during exercise and in territories with prior myocardial infarction. The results proved the hemodynamic benefits of coronary artery bypass grafting even in territories with poor myocardial function.
    Type of Medium: Electronic Resource
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