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  • 1
    ISSN: 1436-6274
    Keywords: Schlüsselwörter Distale Radiusfrakturen ; Multizentrische prospektive Studie ; Differenzierte Behandlungsindikation ; Key words Distal radial fractures ; Clinical trial ; Primary treatment results
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: During a prospective clinical trial with 17 German clinics participating, we examined the indications and treatment methods of 646 distal radial fractures. Criteria for assessment of primary treatment results were collected and integrated in a clinical score.
    Notes: Im Rahmen einer multizentrischen, prospektiven, klinischen Studie aus 17 deutschen Kliniken wurde bei 646 dokumentierten distalen Radiusfrakturen des Erwachsenen eine dem Frakturtyp entsprechende Behandlungsindikation bzw. ein passendes Therapieverfahren gewählt. Der Erfolg der primären Behandlung wurde ausgewertet, indem ein praxisbezogener Score erstellt wurde.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 563-564 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Fusion of the ankle joint ; Mobility of talonavicular joint ; Posttraumatic arthritis ; Arthrodese oberes Sprunggelenk ; Kompensationsbeweglichkeit ; Anschlußarthrose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 75 Patienten wurden nach Arthrodese des oberen Sprunggelenkes im Mittel 11 Jahren nach Operation erfaßt. Funktionsaufnahmen des jeweilig betroffenen Fußes zeigten eine überwiegend im Talo-Naviculargelenk lokalisierte Kompensationsbeweglichkeit zwischen 7° und 34°. Entsprechend der veränderten Mechanik wurden im Talo-Kalkanear- und Talo-Naviculargelenk in ca. $${\raise0.7ex\hbox{$1$} \!\mathord{\left/ {\vphantom {1 3}}\right.\kern-\nulldelimiterspace}\!\lower0.7ex\hbox{$3$}}$$ der Fälle röntgenologische Anschlußarthrosezeichen gefunden, die jedoch klinisch nicht immer in Erscheinung traten. Die routinemäßige Mitversteifung des Talo-Naviculargelenkes bei Arthrodesen des oberen Sprunggelenkes ist somit nicht zu empfehlen.
    Notes: Summary 75 patients in whom a fusion of the ankle joint was performed, were checked up 11 years after the operation on average. Functional X-rays exposed a mobility of the foot in sagittal direction of about 20° which was localized mainly in the talonavicular joint. According to the alterations of mechanical stress in the region of the talocalcaneal — and talonavicular joint, posttraumatic arthritis was found there in about $${\raise0.7ex\hbox{$1$} \!\mathord{\left/ {\vphantom {1 3}}\right.\kern-\nulldelimiterspace}\!\lower0.7ex\hbox{$3$}}$$ of patients. We advise against routine fusion of the talonavicular joint when performing fusion of the ankle joint.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 795-796 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Arthrodesis of ankle joint ; Indication ; Side effects ; Arthrodese oberes Sprunggelenk ; Indikation ; Effekte
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Indikation zur Arthrodese im OSG ist bei posttraumatischer oder rheumatischer Gelenkflächenzerstörung wie bei fixierter Fehlstellung des Fußes in Folge Narbenzug oder Lähmung gegeben. Ziel der Arthrodese ist es, die ohnehin unzureichende, schmerzhafte Restbeweglichkeit im oberen Sprunggelenk aufzugeben zu Gunsten wiederhergestellter Belastbarkeit der gesamten Extremität. Als Effekte der Arthrodese sind zu beachten: 1. Abrollen des Fußes ist beeinträchtigt. 2. Dynamikverlust der Wadenmuskulatur. 3. Dekompensation angrenzender Nachbargelenke. 4. Beinverkürzung 1–2 cm. Eine orthopädische Schuhversorgung kompensiert diese Effekte wirksam.
    Notes: Summary Posttraumatic and rheumatical arthritis are indications for arthrodesis of the ankle joint, as is malposition of the foot following paralysis or scar contraction. The rationale of this procedure is to abandon the small residual range of painful movement and achieve full weight-bearing on the limb. The main side effects of this procedure are: (1) decreased range of movement of the foot; (2) loss of muscle tone; (3) arthritis of the transverse tarsal and tarsometatarsal joints; (4) shortening of the leg by about 1–2 cm. It is possible to compensate for these effects with orthopedic shoes.
    Type of Medium: Electronic Resource
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