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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Key words Guanylyl cyclase ; Atrial natriuretic peptide ; Induction ; Lymphocytes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  There have been conflicting reports about the occurrence and/or activity of atrial natriuretic peptide (ANP) sensitive guanylyl cyclase in the immune system. This study reports on ANP-sensitive guanylyl cyclase mRNA expression and guanylyl cyclase activity in human peripheral blood mononuclear cells (PBMC). Reverse transcription polymerase chain reaction (RT-PCR) shows that activated human PBMC of healthy blood donors express functional active ANP-sensitive guanylyl cyclase after vitro culture, whereas freshly isolated PBMC show neither specific mRNA for particulate guanylyl cyclase nor ANP-sensitive activity of this enzyme. To define the subpopulation of PBMC expressing this enzyme, cultivated PBMC were subfractioned and analyzed by RT-PCR and in situ PCR. Only CD3+ PBMC showed mRNA for ANP-sensitive guanylyl cyclase. Induction of the guanylyl cyclase required coincubation with other cells, indicating that a factor or factors secreted from cells other than CD3+ cells induces this expression. In summary, ANP-sensitive guanylyl cyclase is an inducible enzyme in human CD3+ PBMC in contrast to other cells where it is considered to be constitutive.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 148 (2000), S. 230-234 
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter ; Faziale Spaltbildungen ; Kongenitale Herzfehler ; Echokardiographie ; Endokarditisprophylaxe ; Key words ; Facial clefts ; Congenital heart defects ; Echocardiography ; Endocarditis prophylaxis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Introduction: Children with facial clefts have an increased risk for further congenital malformations. The heart and most other organ systems may be also affected. The reported incidence of cardiac defects varies considerably. Methods and patients: In a prospective study during 6 years, 110 children, age 1 week to 4 years, were examined clinically and by colour-Doppler echocardiography. Results: The incidence of associated congenital heart defects (24,5%) was greater than in most previous reports. The incidence correlated also with the severity of the facial cleft. Syndromatic and premature children were prevalent (10% respectively 16%) and had more often cardiac defects (73% respectively 56%) than others. Most cardiac defects were ”simple”, and a half of them require prophylaxis for endocarditis. In 5 asymptomatic children cardiac defects requiring endocarditis prophylaxis were first detected by echocardiography. Conclusion: Repair of facial clefts begins usually in the first few months of life. If a cardiac defect is present, these infants have an increased perioperative risk for endocarditis. In order to detect such defects before operation, all these children should be examined by echocardiography, also when the clinical examination was uneventful.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund: Kinder mit fazialer Spaltbildung haben ein erhöhtes Risiko einer weiteren Fehlbildung. Das Herz und die meisten anderen Organsysteme können betroffen sein. Die Literaturangaben über die Inzidenz von Herzfehlern schwanken erheblich. Methode und Patienten: In einer prospektiven Studie über 6 Jahre wurden 110 Kinder mit Gesichtsspalten im Alter von 1 Woche bis 4 Jahren klinisch und farbdopplerechokardiographisch untersucht. Ergebnisse: Die Inzidenz assoziierter Vitien betrug 24,5% und lag damit höher als in den meisten Literaturangaben; sie korrelierte auch mit der Schwere der Spaltbildung. Kinder mit Syndromen sowie Früh- und Mangelgeborene waren häufig (10% bzw. 16%) und hatten viel häufiger Herzfehler (73% bzw. 56%) als die übrigen Kinder. Es fanden sich überwiegend einfache Vitien, von denen die Hälfte eine Endokarditisprophylaxe benötigten. Bei 5 asymptomatischen Kindern wurden erstmals durch die Echokardiographie Herzfehler festgestellt, für die eine Endokarditisprophylaxe unabdingbar war. Schlußfolgerungen: Die operative Korrektur der Gesichtsspalten wird in den ersten Lebensmonaten begonnen. Wenn ein Vitium vorliegt, haben die Kinder ein erhöhtes perioperatives Endokarditisrisiko. Um ein Vitium vor der Operation zu erkennen, sollten diese Kinder in den ersten Lebenswochen, auch bei unauffälligem klinischem Befund, echokardiographisch untersucht werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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