Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 856-856 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Colorectal perforation ; Diverticulitis ; Carcinoma ; Primary resection ; Colonperforation ; Diverticulitis ; Carcinom ; Primäre Resektion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bericht über 91 Patienten mit colorectaler Perforation der Jahre 1981 bis 1985. Aetiologie: Diverticulitis (45,1%); Carcinom (28,6%); chronisch-entzündliche bzw. ischämische Colitiden (11%). Operative Taktik bei Diverticulitiden: Einzeitige Resektion (15 von 41 = 36,6%); zweizeitig (5 von 41 = 12,2%). Diskontinuitätsresektion (16 von 41 = 39,0%). Bei den Carcinomen muß wegen der fortgeschrittenen Tumorstadien oft auf strenge onkologische Regeln verzichtet werden. Letalität 19,8%. Durch die konsequent durchgeführte primäre Resektion konnte die Letalität bei den Diverticulitiden niedrig gehalten werden (3 von 41 = 7,3%).
    Notes: Summary From 1981 to 1985, 91 patients underwent laparotomy because of colorectal perforation. Diverticulitis (45.1%), carcinoma (28.6%), inflammatory bowel disease, and ischemic colitis (11%) were the main etiological factors. The operative procedures for diverticulitis were: primary resection (15 of 41 = 36.6%) a two-stage procedure (5 of 41 = 12.2%), Hartmann's operation (16 of 41 = 39.0%). In colorectal carcinomas, the oncological rules often cannot be strictly adhered to because of the poor general condition of the patients. Total mortality was 19.8%. The low mortality in diverticulitis was due to consistent primary resection (3 of 41 = 7.3 %).
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 374 (1989), S. 185-188 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Mediastinal tumor ; Extragonadal seminoma ; Resection of vena cava superior
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die seltenen primären extragonadalen Seminome sind mit in die Differentialdiagnose des unklaren Mediastinaltumors einzubeziehen. Die Symptomatik ist uncharakteristisch, die Diagnose wird in den meisten Fällen durch eine Thoracotomie bzw. Sternotomie gestellt. Therapeutisch steht das chirurgische Vorgehen mit kurativer Zielsetzung oder palliativer Tumorverkleinerung im Vordergrund. Bei makroskopisch vollständig entferntem Tumor ist die Nachbestrahlung des Mediastinums zu diskutieren, bei metastasierendem Tumor sollte postoperativ eine Chemotherapie mit Cisplatin enthaltenden Kombinationen durchgeführt werden.
    Notes: Summary Primary mediastinal seminoma is an uncommon lesion and should be included in the differential diagnosis of mediastinal tumors. Symptoms and signs may not be clear and in most cases the diagnosis is made by sternotomy or thoracotomy. Our recommendation is that patients with primary mediastinal seminoma should undergo curative resection or reductive surgery. Curative resection should be followed by radiation therapy. Chemotherapy with cisplatin-containing combinations should be reserved for patients who have metastases at the time of diagnosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...