Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Corynebacterium parvum ; Chemotherapy ; Metastatic breast cancer ; Corynebacterium parvum ; Chemotherapie ; metastasierendes Mammakarzinom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Seit September 1975 haben wir 156 Patientinnen mit metastasierenden Mammakarzinomen in eine prospektive multizentrische Studie aufgenommen. Alle Patientinnen erhielten 6 Zyklen Vincristin, Adriamycin und Cyclophosphamid (VAC) und anschließend weiterhin monatlich einmal 5-Fluorouracil, Methotrexat und Cyclophosphamid (FMC), bis eine Tumorprogression dokumentiert wurde. Auf Grund randomisierter Zuweisung erhielt etwa die Hälfte der Patientinnen zusätzlich subkutan Injektionen von Corynebacterium parvum jeweils am Tag 1 eines Chemotherapiezyklus (VAC/FMC). Bei den 150 auswertbaren Patientinnen fanden sich 33 von 76 (45%) bzw. 36 von 74 (49%) komplette oder partielle Remissionen unter Chemotherapie ohne bzw. mit Zusatz von Corynebacterium parvum. Die Kaplan-Maier-Kurven für die Dauer der Remissionen und des Überlebens waren bei beiden Kollektiven fast identisch (mediane Remissionsdauer 14,5 bzw. 12,1 Monate und mediane Überlebenszeit 22,2 bzw. 21,1 Monate). Die hämatologischen und gastrointestinalen Nebenwirkungen waren bei beiden Gruppen ebenfalls ähnlich. Auffällig war jedoch, daß 19 von 74 (26%) Patientinnen als Folge der wiederholten subkutanen Injektionen von Corynebacterium parvum Hautulcera entwickelten. Diese Patientinnen zeigten die längste Überlebenszeit (p=0.002, log rank test). Diese Ergebnisse lassen vermuten, daß eine unspezifische Immunstimulation mit Corynebacterium parvum am Tag 1 der heute üblichen Polychemotherapie den meisten Patientinnen mit metastasierenden Mammakarzinomen nichts nützt, sondern eine „immunreaktive“ Untergruppe mit gesteigerter lokaler Toxizität und Überlebenszeit selektioniert.
    Notes: Summary A total of 156 patients with metastatic breast cancer were entered into a prospective multicenter trial in September 1975. All patients were treated monthly with vincristine, adriamycin and cyclophosphamide (VAC) six times, followed by 5-fluorouracil, methotrexate and cyclophosphamide (FMC) until progression was documented. By random assignment, the patients received 5 mg/m2 Corynebacterium parvum (CP) subcutaneously on day 1, in addition to VAC/FMC. Of the 150 evaluable patients, 33 of 76 (45%) and 36 of 74 (49%) had complete or partial response to VAC/FMC plus CP, respectively. The Kaplan-Maier curves of duration of remission and survival were almost identical (medians 14.5 vs 12.1 months and 22.2 vs 21.1 months, respectively). The hematologic and gastrointestinal toxicity were also similar in the two study groups. However, 19 of 74 (26%) patients developed skin ulcers after repeated injections of CP. These patients showed prolonged survival (P=0.002, log rank test). These results suggest that adding nonspecific immunostimulation with CP to currently available chemotherapy on day 1 is of no benefit to most patients with metastatic breast cancer, but may select an ‘immunoreactive’ subgroup with increased local toxicity and survival.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...