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  • 1
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Alexithymie ; Entkopplungshypothese ; Key words Alexithymia ; Elektrodermal activity ; Decoupling hypothesis ; Dissociation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The theoretical background of the present investigation was the decoupling hypothesis of alexithymia, which presumes for alexithymic individuals a dissociation of psychophysiological indicators of emotion from verbal cognitive awareness of one’s emotional state. To study alterations in reactivity to emotionally distressing stimuli in alexithymic individuals, 12 high-alexithymic and 14 low-alexithymic subjects (separated by TAS) out of a general sample of 54 were investigated. All subjects were exposed to cognitive (CPT) and affect inductive (film sequences) distress. During stimulus exposition electrodermal activity (sponateous fluctuations) was recorded. After stimulus exposition the subjects assessed their emotional reaction towards the film sequences (DAS). Concerning electrodermal activity no differences were found between high and low alexithymics under cognitive distress. In any case a significant autonomous arousal was registered. However, only the low alexithymic subjects but not the high alexithymics showed a significant increase of spontaneous fluctuations as expression of autonomous arousal during presentation of affect inductive stimuli. The altered psychophysiological reactivity found in high alexithymics in contrast to low alexithymic subjects was revealed specifically for the processing of emotional qualified stimuli. However, there was no difference between the groups in cognitive self assessment of emotional response towards the film sequences. The findings are discussed with reference to neurophysiological and psychodynamic models and the decoupling hypothesis of alexithymia.
    Notes: Zusammenfassung Theoretischer Hintergrund dieser Untersuchung ist die sog. Entkopplungshypothese der Alexithymie. Diese postuliert für alexithyme Individuen eine Dissoziation psychophysiologischer Aktivierungsprozesse und des subjektiven Affekterlebens speziell unter affektinduktiven Belastungen. 12 hochalexithyme und 14 niedrigalexithyme Probanden aus einer Gesamtstichprobe von 54 Individuen wurden bezüglich der elektrodermaler Spontanfluktuationsrate unter affektneutraler (Reiz-Reaktions-Aufgabe) und affektinduktiver Stimulierung (Videofilme) untersucht. Ihr Affekterleben während der Filmbetrachtung schätzten die Probanden selbst ein. Unter kognitiver Belastung bestanden hinsichtlich der elektrodermalen Aktivierung keine Gruppenunterschiede. Es kam in jedem Falle zu einem signifikanten Anstieg der Spontanfluktuationsrate. Unter affektinduktiver Belastung kam es jedoch nur bei den Niedrigalexithymen nicht aber bei den hochalexithymen Probanden zu einem signifikanten Anstieg der Spontanfluktuationsrate als Ausdruck einer autonomen Aktivierung. In der Bewertung ihres reizbezogenen Affekterlebens unterschieden sich die Gruppen nicht. Diese Befunde sind in Übereinstimmung mit der Entkopplungshypothese, und werden im Hinblick auf neuropsychologische und psychodynamisch-interaktionsdynamische Modellvorstellungen diskutiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 1014-1019 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Tension-free inguinal hernia repair ; Long-term results ; Chronic pain ; Polypropylene mesh. ; Schlüsselwörter: Spannungsfreie Hernienreparation ; Langzeitergebnisse ; chronischer Leistenschmerz ; Polypropylennetz.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. 186 konsekutive Patienten mit 220 primären Leistenhernien wurden nach intraoperativer Klassifizierung ihres Hernientyps mit spannungsfreier Netztechnik offen in Lokalanaesthesie versorgt. Die Nachuntersuchung erfolgte nach frühestens 6,6 und spätestens 30,8 Monaten (Median: 15,5 Monate) bei 141 Patienten mit 165 Hernien. Die Nachuntersuchungsrate betrug 75,0 %, und es interessierten bei dieser ersten Nachuntersuchung die somatische Selbsteinschätzung der körperlichen Beeinträchtigung einen Monat postoperativ sowie die objektiven und subjektiven locoregionären chronischen Operationsfolgen. 89,7 % der Patienten inklusive der 24 beidseitig operierten Patienten konnten Sport treiben und Auto fahren, 86,1 % fühlten sich in ihren täglichen Aktivitäten 4 Wochen postoperativ nicht mehr beeinträchtigt. Die chronischen regionalen Beschwerden bestanden in geringgradigen Schmerzen (21,2 %), Taubheitsgefühl (12,1 %), Wetterfühligkeit (7,2 %), in stärkeren Schmerzen (3,6 %), Inguinalsyndrom (1,8 %) und Hyperästhesie (1,2 %). Eine Restschwellung bestand bei 1,8 % paringuinal, und es fand sich lediglich 1 Rezidiv (0,6 %). Die Analyse der Patientengruppen ergab für das Symptom des geringgradigen chronischen Schmerzes keine Korrelation zum Zeitintervall der Operation, dem Alter oder dem Geschlecht, wohl aber bestand eine Korrelation mit der Herniengröße. Die Anzahl der Patienten mit chronischem Leistenschmerz war bei der Patientengruppe mit kleinen Hernien signifikant größer im Vergleich zu den Patienten mit großen Hernien. Möglicherweise stellt die Reparatur nach Lichtenstein bei kleinen Hernien eine Überbehandlung dar.
    Notes: Summary. A total of 186 consecutive patients underwent open tension-free inguinal hernia repair, either on one or both sides. Overall, 220 hernias were repaired under local anesthesia conditions after intraoperatively classifying the size of the hernia. The follow-up investigation took place as planned in 165 hernias. The mean follow-up time was 15.5 months, with a range from 6.6 to 30.8 months, and the follow-up rate was 75.0 %. During this first follow-up it was especially interesting to read the patients, self-assessment concerning their physical restrictions during the first month after the operation. Furthermore, we were interested in learing about the objective and subjective operation-linked consequences in the patients, inguinal region. Most patients (89.7 %) were able to do sports and drive their car; 86.1 % were able to manage their usual physical activity 4 weeks after the operation. Focusing on the operation site, patients complained about chronic unpleasant effects, such as mild pain (21.2 %), local hypoesthesia (12.1 %), weather-dependent changes in sensitivity (7.2 %), moderate pain (3.6 %), inguinal syndrome (1.8 %) and hyperesthesia (1.2 %). Persistent swelling in the parainguinal region was found in 1.8 % of the patients and only one recurrence was found (0.6 %). In the analysis we found that mild chronic pain was not related to the time period after the operation and the age or sex of the patient, but there was a correlation with the size of the hernia. Patients with small hernias significantly more often experienced chronic pain than patients with bigger hernias. These results suggest that open tension-free inguinal hernia repair according to Lichtenstein appears to be overtreatment in patients with small inguinal hernias.
    Type of Medium: Electronic Resource
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