Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
Filter
  • Continuous light absorption  (1)
  • Endoprothese  (1)
  • Endoskopie  (1)
  • 1
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Kniegelenk ; Patella ; Endoprothese ; Keywords Knee joint ; Patella ; arthroplasty
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract The aim of this study was to evaluate the retropatellar pressure, force, and contact area in cases of knee arthroplasty compared to knees without arthroplasty. We examined six leg specimens before and after knee arthroplasty. The modified Thiel fixation was used, and arthroplasty was the Genesis I without patellar implant (Fa. Smith & Nephew, Schenefeld). Contact measurements were performed with pressure-sensitive film (Fuji Prescale type “super low”) in 45°, 60°, 90°, and 120° knee flexion. The results were evaluated with special software, “Pressure Imaging and Analyzing System FPD-901 Series”. The leg was exarticulated in the hip joint and the knee joint was opened from a suprapatellar approach. The film was placed at a defined area between the facies patellaris of the femur and facies articularis of the patella. Instantaneous pressure was measured during a time of 5-s pressure increase and a further 5 s. A force of 280 N was applied to the quadriceps muscle. Before knee arthroplasty, the contact area measured 154.3 mm2, the average pressure was 1.14 MPa, the force 182.13 N. After knee arthroplasty, the contact area was 119.94 mm2, the average pressure 1.522 MPa, the force 180.98 N. Following knee arthroplasty the contact area decreased significantly (P=0.015), and the average (P=0.0001) and maximum pressure (P=0.0003) increased significantly. The force did not change significantly (P=0.7642). The choice of the knee arthroplasty implant and approach to the knee joint should be considered in order to achieve an increased retropatellar contact area thus preventing smaller contact areas than before knee arthroplasty. The increased contact area could also prevent increasing retropatellar pressures after knee arthroplasty and further complications.
    Notes: Zusammenfassung Ziel der Studie ist die Erfassung von Änderungen des retropatellaren Druckes, der Kraft und den Kontaktflächen durch die Implantation einer Oberflächenkniegelenkprothese. Es wurden 6 Leichen vor und nach Implantation einer Kniegelenkprothese untersucht, die mit der modifizierten Thiel-Fixierung fixiert wurden. Bei dem Implantat handelt es sich um die Prothese Genesis I ohne Patellarückflächenersatz (Fa. Smith & Nephew, Schenefeld). Es wurden Druck- und Flächenmessungen mittels Fuji-Druckmessfolie (Fa. Tiedemann & Betz) vom Typ “super low pressure” vorgenommen. Die Auswertung erfolgte mit der speziellen Software “Pressure Imaging and Analyzing System FPD-901 Series”. Zur Untersuchung wurde das Bein im Hüftgelenk exartikuliert. Über den suprapatellaren Zugang wurde das Kniegelenk eröffnet und die Folie zwischen der Facies patellaris des Femurs und der Facies articularis der Patella an definierter Stelle platziert. Es wurde der momentane Druck gemessen, indem Druck für 5 s ausgelöst und für weitere 5 s aufrechterhalten wurde. Die Untersuchungen erfolgten in 45°, 60°, 90° und 120°. Dabei wurde eine Kraft von 280 N am M. quadriceps ausgeübt. Die Untersuchungen erfolgten an den Kniegelenken vor und nach Prothesenimplantation. Vor Implantation der Knieprothese betrug die Kontaktfläche 154,3 mm3, der mittlere Druck 1,14 MPa, die Kraft 182,13 N. Die Kontaktfläche betrug nach Prothesenimplantation 119,94 mm3, der durchschnittliche Druck 1,522 MPa, die Kraft 180, 98 N. Durch die Prothesenimplantation kam es zu einer signifikanten Verkleinerung der Auflagefläche (p=0,015) und einer signifikanten Erhöhung des durchschnittlichen (p=0,0001) und maximalen (p=0,0003) Druckes. Die Kraft veränderte sich durch die Prothesenimplantation nicht signifikant (p=0,7642). Die Wahl der Implantate und des Zugangweges sollte im Hinblick auf eine Vergrößerung der Kontaktfläche erfolgen, da diese durch die Prothesenimplantation signifikant kleiner wird. Damit kann die auftretende Druckerhöhung auch besser verteilt werden und daraus resultierende Komplikationen reduziert werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Inguinal hernia ; Fascia transversalis ; Endoscopy ; Minimally invasive surgery ; Total extraperitoneal dissection. ; Schlüsselwörter: Leistenhernie ; Fascia transversalis ; Endoskopie ; minimal-invasive Chirurgie ; TEP.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Bei der total extraperitonealen endoskopischen Präparation der Leistenhernie (TEP) wird durch Aufblasen eines Ballons im supravesicalen Raum eine künstliche präperitoneale Höhle geschaffen. In einer Studie in vivo und an – gemäß den von Thiel 1992 entwickelten Techniken – spezialfixierten Leichnamen wurde untersucht, in welchem Lageverhältnis zum Ballon sich die Fascia transversalis befindet und was mit ihr beim Aufblasen des Ballons geschieht. In allen analysierten Fällen erwies sich die Fascie medial als adhärent am Peritoneum, lateral an der vorderen Bauchwand, so daß wir systematisch ein Zerreißen der Fascia transversalis längs der Plica umbilicalis lateralis, also der A. epigastrica inferior, beobachten konnten. Bei der TEP kann die Fascie allenfalls lateral der Arterie als Verstärkung der Hinterwand des Leistenkanals oder als Widerlager zum Fixieren vom Fremdmaterial (Netz) genutzt werden.
    Notes: Summary. During total extraperitoneal dissection of inguinal hernias, an artificial preperitoneal cavity is created in the supravesical space by using a balloon dissector. During the operative procedure in vivo and while examining cadavers specially fixated according to the method developed by Thiel in 1992, we investigated the position relative to the balloon the transversalis fascia could be found in and what happened to it during inflation of the balloon. In all cases, the fascia medial to the inferior epigastric arteries was adjacent to the peritoneum and lateral to the abdominal wall. We observed systematic tearing of the fascia along the lateral umbilical plica (inferior epigastric artery). These results suggested that the transversalis fascia could be used only laterally for reinforcement of the dorsal wall of the inguinal canal and/or the support of a mesh used to cover the inguinal floor.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Applied physics 4 (1974), S. 109-113 
    ISSN: 1432-0630
    Keywords: Continuous light absorption ; Bulk glass
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics , Physics
    Notes: Abstract A calorimetric method for continuous measurements of the optical absorption of bulk glasses over the spectrum extending from the visible to the near-infrared wavelength ranges is presented. A relation between the absorption and the induced temperature rise of the sample, at thermal equilibrium, is derived. Details for the most convenient arrangement of source, lens and monochromator are given. As an example, experimental results are plotted for a F2 glass.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...