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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 337 (1974), S. 873-873 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Parathyroid Tumors ; Localization ; Immunoreactive Hormone ; Epithelkörperchen ; Lokalisationsdiagnostik ; Parathormonbestimmung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur priioperativen Lokalisationsdiagnostik von Epithelkörperchen-tumoren beim primären Hyperparathyreoidismus sind folgende Verfahren brauchbar: Die Szintigraphie mit Selenmethionin, das Pneumomediastinum, Arteriographie and Venographie, sowie die gezielte Entnahme von Blutproben aus verschiedenen Stellen in den Halsvenen and die Bestimmung von Parathormon in ihnen. Die höchsten Werte weisen auf die Lokalisation des Tumors hin. Die Methode war bei vier von sechs bisher untersuchten Patienten erfolgreich.
    Notes: Summary Parathyroid tumors can be localized by radioisotope techniques, by the stratigraphic technique of pneumo-mediastinum, by selective arteriography and venography and by the measurement of immunoreactive parathyroid hormone in blood samples obtained from the venous system of the neck. The hormonal “hot spot” indicates the location of the tumor. The technique was successfully used in four of six patients. Selective arteriography was accompanied by disturbances of arterial circulation of the brain in three of seventeen patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 403-407 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Small intestine plication, indications ; Small intestine plication, operative techniques ; Dünndarmfaltung ; Indikationen ; Operationstechnik ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Dünndarmfaltungen nach Noble, bzw. nach Childs und Philipps haben sich beim chronisch-rezidivierenden Ileus mit massiven flächen-haften Verwachsungen bewährt. Bei einer insgesamt 5 % Letalitat sollte im akuten Ileuszustand und bei lokaler oder diffuser Peritonitis keine Plikatur durchgeführt werden. Als ernste Komplikation sind Fistelbildungen, Darmperforationen, erneuter Ileus and Peritonitis zu nennen. Eine prophylaktische Plikation ist nicht zu empfehlen. Das Krankengut der Chirurg. Univ.-Klinik Mainz mit insgesamt 233 Laparotomien bei chronischem Adhäsionsileus zeigt die strenge Indikationsstellung zur Dünndarmplikation auf. Im eigenen Krankengut hatten wir keine postoperative Letalität zu verzeichnen.
    Notes: Summary By chronic recidivating ileus with massive extensive adhesions, small intestine plications according to Noble or Childs and Philipps, respectively, have stood the test of time. In view of the total lethality rate of 5 %, no plication should be attempted for acute ileus syndrome or for local or diffuse peritonitis. Serious complications include fistulization, intestinal perforation, recurring ileus, and peritonitis. Prophylactic plication is not recommended. The cases treated by the surgical department of the university clinic in Mainz, which include a total of 233 laparotomies for chronic adhesions of the ileus, reflect strict adherence to indications for small intestine plication. Among our own cases, we had no postoperative lethality.
    Type of Medium: Electronic Resource
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