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  • Disseminated intravascular coagulation  (1)
  • Key words Superficial erythematous basal cell carcinoma  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Rumpfhautbasaliom ; Photodynamische Therapie ; Photodynamische Diagnostik ; δ-Aminolävulinsäure ; Mamillenplastik ; Key words Superficial erythematous basal cell carcinoma ; Photodynamic therapy ; δ-Aminolevulinic acid ; Photodynamic diagnosis ; Nipple plastic
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary We treated a large superficial basal cell carcinoma (ca. 10×6 cm) on the right breast in a 48-year old woman with photodynamic terapy (PDT). Fractionated PDT was performed by topical application of δ-aminolevulinic acid (δ-ALA, 20%) with subsequent red light (570–750 nm; 180 J/cm2) in three sessions. Nearly total remission of the tumor resulted; however, a few residual neoplastic islands partly infiltrating the nipple-areola complex could be detected by photodynamic diagnosis (PDD). These fluorescent areas were marked, excised, and the defect was closed by a rotation advancement flap. Total excision of the tumor was verified histologically. By combining PDT and surgery, this large tumor was treated with excellent cosmetic results. This case demonstrates the efficiency of topical PDT with adjunctive plastic surgery controlled by PDD even in large tumors.
    Notes: Zusammenfassung Es wird die Behandlung eines großflächigen Basalioms (ca. 10×6 cm) an der rechten Mamma einer 48jährigen Patientin dargestellt. Aufgrund der Histologie eines oberflächlichen Rumpfhautbasalioms entschlossen wir uns, den Tumor mit der photodynamischen Therapie (PDT) zu behandeln. Hierzu wurden δ-Aminolävulinsäure (δ-ALA, 20%) topisch aufgetragen und das Gewebe mit rotem Licht (570–750 nm; 180 J/cm 2 ) bestrahlt. Die PDT wurde zweimal wiederholt. Hierdurch konnte klinisch eine nahezu vollständige Remission des Tumors erzielt werden. In der photodynamischen Diagnostik (PDD) zeigten sich aber noch deutlich einige persistierende, z.T. die Mamille infiltrierende Basaliominseln. Diese wurden durch Exzision entfernt und anschließend wurde der Defekt mittels einer Mamillenplastik verschlossen. Durch die Kombination der beiden Therapieformen konnte der großflächige Tumor mit einem ausgezeichneten kosmetischen Ergebnis behandelt werden. Die Falldarstellung soll zum einen die Grenzen der topischen PDT, zum anderen die Effizienz der PDD bei gezieltem Einsatz darstellen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Purpura fulminans ; Verbrauchskoagulopathie ; Hautnekrosen ; Key words Purpura fulminans ; Disseminated intravascular coagulation ; Skin necrosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Purpura fulminans must be treated as an emergency in internal medicine and dermatology. Its characteristic features are the sudden development of progressively enlarging haemorrhagic skin necrosis, severe disseminated intravascular coagulation with consumption of anticoagulant factors, and signs of shock. Purpura fulminans can be classified into a neonatal form with inherited protein C deficiency and an acquired type for which multiple causes are known. Clinically it is characterized by massive ecchymosis with haemorrhagic blebs and acral necrosis. Histologically the lesions show widespread extravasation of erythrocytes and thrombosis of small vessels. Thrombocytopenia, decrease of coagulation factors, the presence of fibrinogen split products and fragmented erythrocytes in the blood smear help to confirm the diagnosis. The therapy includes fresh-frozen plasma, heparin, antibiotics and surgical debridement of necrotic areas. It is important to recognize the disease promptly because the mortality rate is about 30–40% and only quick intervention helps to save the life of the patient.
    Notes: Zusammenfassung Die Purpura fulminans stellt einen internistischen und dermatologischen Notfall dar. Sie ist charakterisiert durch akut auftretende, rasch progrediente Hautblutungen, Nekrosen großer Gewebspartien, disseminierte, intravasale Gerinnung mit Verbrauchskoagulopathie sowie Schocksymptomatik. Pathogenetisch wird die Purpura fulminans in eine neonatale Purpura fulminans bei angeborenem Protein-C-Mangel sowie in eine erworbene Purpura fulminans unterschiedlicher Genese eingeteilt. Klinisch imponieren flächige Ekchymosen mit hämorrhagischen Blasen und akral betonte Nekrosen. Histologisch finden sich ausgedehnte Erythrozytenextravasate sowie Fibrinthromben in den Gefäßen. Als weitere diagnostische Hinweise gelten eine Thrombozytopenie, eine Veränderung der Gerinnungsparameter, das Auftreten von Fibrinspaltprodukten sowie fragmentierte Erythrozyten im Blutausstrich. Therapeutisch kommen frischgefrorenes Plasma, Heparin, Breitspektrumantibiotika sowie die chirurgische Sanierung nekrotischer Areale in Frage. Die Kenntnis des klinischen Bildes ist von besonderer Bedeutung, da die Letalität der Purpura fulminans 30–40% beträgt und nur eine rasche Intervention das Überleben des Patienten gewährleistet.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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