Bibliothek

feed icon rss

Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Amsterdam : Elsevier
    Journal of Molecular and Cellular Cardiology 20 (1988), S. 737-751 
    ISSN: 0022-2828
    Schlagwort(e): Biochemistry ; Cardiac hypertrophy ; Electron microscopy ; Endurance training ; Myocardial capillarization ; Regression of cardiac hypertrophy
    Quelle: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Thema: Medizin
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
  • 2
    ISSN: 1432-2307
    Schlagwort(e): Mitochondrial cardiomyopathy ; Ultrastructure ; Cytochromec oxidase deficiency ; Ventricular tachycardia
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Summary A 30-year-old woman presented with lifethreatening ventricular tachycardia without overt heart disease. Ultrastructural investigation of endomyocardial biopsy disclosed abnormally structured and often enlarged mitochondria. Morphometry revealed the ratio of volume density of mitochondria to myofibrils to be markedly increased to 0.667 as compared with five controls (mean: 0.46; range: 0.445–0.479). Investigation of mitochondrial respiratory chain enzymes revealed a 90% reduction in activity of cytochromec oxidase. Our data suggest that mitochondrial cardiomyopathy may induce malignant ventricular arrhythmias.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
  • 3
    ISSN: 1435-1285
    Schlagwort(e): Key words PTCA – dipyridamole – platelet aggregation – coronary perfusion – abrupt vesel closure ; Schlüsselwörter PTCA – Dipyridamol – Thrombozytenaggregation – Koronarperfusion – akuter Koronargefäßverschluß
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Summary Even in the era of coronary stenting, acute coronary artery occlusion continues to represent a significant limitation of percutaneous transluminal coronary angioplasty (PTCA). Despite application of heparin and aspirin, abrupt vessel closure still occurs in 2–8%, depending on the definition applied. Especially patients receiving PTCA for acute coronary syndromes are at high risk for abrupt vessel closure. The formation of an intracoronary thrombus plays a central role in the pathogenesis of abrupt vessel closure. Dipyridamole induces dilatation of coronary arteries and prevents platelet aggregation by a mechanism that differs from that of aspirin. The primary purpose of the study was to evaluate whether adjunctive local intracoronary therapy with dipyridamole could reduce the incidence of coronary artery occlusion following PTCA. Secondary endpoints were defined as myocardial infarction, necessity for bypass grafting, and death. In 939 PTCA procedures performed for stable angina and in 155 angioplasty procedures for acute coronary syndromes (unstable angina, acute myocardial infarction), patients were randomized to receive conventional pretreatment consisting of heparin 15000 I.E. and aspirin 500 mg i.v. or additional intracoronary infusion of dipyridamole (0.5 mg/kg body weight). Dipyridamole was applied in 550 interventions (455 interventions in men, 95 interventions in women, age = 59.2 ± 8.4; 74 emergency procedures); conventional pretreatment was performed in 544 interventions (444 interventions in men, 100 interventions in women, age 58.3 ± 7.9; 81 emergency procedures). Intracoronary application of dipyridamole resulted in a significant reduction in the incidence of abrupt vessel closure following PTCA. This significant reduction was observed in patients presenting with stable ischemia as well as in patients receiving PTCA for acute coronary syndromes. Concerning secondary end points, intracoronary application of dipyridamole did not affect the need for bypass grafting or the incidence of death following PTCA. Intracoronary application of dipyridamole was associated with a reduction in the incidence of myocardial infarction following PTCA which, however, failed to reach significance.
    Notizen: Zusammenfassung Trotz zunehmender Etablierung der intrakoronaren Stent-Implantation stellt der akute Koronargefäßverschluß unverändert eine der schwerwiegendsten Komplikationen der PTCA dar. Insbesondere im Rahmen einer bereits zuvor bestehenden Aktivierung des lokalen Gerinngungssystemes mit nachfolgender Bildung intrakoronarer Thromben ist das Risiko eines akuten Koronargefäßverschlusses erhöht. Dipyridamol führt neben einer Hemmung der Thrombozytenaggregation zu einer ausgeprägten Steigerung der Koronarperfusion. In der vorliegenden Studie wurde untersucht, ob durch eine intrakoronare Applikation von Dipyridamol PTCA-assoziierte Komplikationen vermieden werden können. Als primärer Studienendpunkt wurde die Inzidenz des akuten Koronargefäßverschlusses analysiert; als zusätzliche sekundäre Endpunkte wurden die Entwicklung eines Myokardinfarktes, die Notwendigkeit einer ACVB-Operation und Todesfolge nach PTCA untersucht. Bei 939 elektiven Dilatationen und bei 155 Interventionen bei akutem Koronargefäßsyndrom (Myokardinfarkt, instabile Angina pectoris) erfolgte eine Randomisierung in konventionelle Behandlung (Heparin 15000 I.E., Acetylsalicylsäure 500 mg i.v.) bzw. additive Gabe von Dipyridamol (0,5 mg/kg KG). Bei 550 Interventionen wurde Dipyridamol verabreicht (455 Dilatationen bei Männern, 95 Dilatationen bei Frauen, Alter = 59,2 ± 8,4; 74 Notfall-Interventionen); bei 544 Interventionen wurde konventionell therapiert (444 Dilatationen bei Männern, 100 Dilatationen bei Frauen, Alter = 58,3 ± 7,9; 81 Notfall-Dilatationen). Durch die intrakoronare Applikation von Dipyridamol ließ sich die Inzidenz des akuten Koronargefäßverschlusses nach PTCA signifikant reduzieren. Diese Reduktion ließ sich sowohl bei stabiler Angina pectoris als auch bei akutem Koronargefäßsyndrom reproduzieren. Von seiten sekundärer Endpunkte ergab sich eine Reduktion der Inzidenz des akuten Myokardinfarktes nach PTCA, die allerdings das statistische Signifikanzniveau nicht erreichte.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie hier...