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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 71 (2000), S. 1152-1155 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Schlüsselwörter: Enchondrom ; Handtumor. ; Keywords: Enchondroma ; Hand tumor.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract. Enchondromas are the most common bone tumors of the hand. In a retrospective study, medical records and radiographs of 112 patients were reviewed. These patients were operated on between January 1973 and June 1997. After extirpation of the tumor, the defect was preferably treated with bone grafting in 102 patients. A malignant transformation (chondrosarcoma) was diagnosed in 2 patients. Follow-up examination of 92 patients with a mean follow-up of 1.6 years (range: 7 months to 14 years) yielded excellent or good results in 76 patients (82.6 %), according to the evaluation scheme of Wilhelm and Feldmeier. Four recurrences were probably related to an incomplete resection of the tumor. The authors conclude that enchondromas of the hand should be treated surgically to prove the diagnosis and to prevent a pathologic fracture.
    Notes: Zusammenfassung. Enchondrome sind die häufigsten Knochentumoren der Hand. Im Rahmen einer retrospektiven Studie wurden die Krankenakten und Röntgenbilder von 112 Patienten ausgewertet, die von Januar 1973 bis Juni 1997 operiert worden waren. Nach Tumorexstirpation wurde der Defekt vorzugsweise mit autologem Knochen aufgefüllt (102 Patienten). Die histologische Aufarbeitung des Präparats ergab zweimal eine maligne Entartung im Sinne eines Chondrosarkoms. Die Nachuntersuchung von 92 Patienten durchschnittlich 1,6 Jahre postoperativ (7 Monate bis 14 Jahre) zeigte gemäß dem Schema nach Wilhelm und Feldmeier bei 76 Patienten (82,6 %) ein sehr gutes oder gutes Behandlungsergebnis. Vier Rezidive waren wahrscheinlich auf eine inkomplette Tumorresektion zurückzuführen. Die Autoren folgern, daß jedes Enchondrom der Hand zur Diagnosesicherung und Vermeidung eines Stabilitätsverlusts operiert werden sollte.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Distal radius fracture ; External fixation ; Functional results. ; Schlüsselwörter: Distale Radiusfraktur ; Fixateur externe ; funktionelle Langzeitergebnisse.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Einleitung: Ziel der Untersuchung war die Evaluation des Fixateur externe in der Behandlung instabiler, distaler Radiusfrakturen im Langzeitverlauf an einem größeren Patientengut. Methoden: Im Zeitraum von 8 Jahren wurden im Rahmen einer prospektiven Studie 174 Patienten mit instabilen unilateralen Frakturen des distalen Radius mit einem Fixateur externe (Orthofix Srl., Italien) behandelt. Nach einer durchschnittlichen Beobachtungszeit von 28 Monaten konnten 148 Patienten nachuntersucht werden. Ergebnisse: Bei der funktionellen Bewertung nach der von Gartland und Werley angegebenen Klassifikation ergaben sich 29,3 % sehr gute, 42,5 % gute, 10,3 % befriedigende und 2,9 % schlechte Ergebnisse, 14,9 % konnten nicht untersucht werden. In 54,1 % der Fälle wurden Zusatzeingriffe zur langfristigen dorsalen Stabilisierung durchgeführt. Die Komplikationsrate war sehr gering und umfaßte neben zwei schwerwiegenderen Pin-tract-Infektionen einen Pinausbruch aus dem MHK II, eine Fixateurlockerung und eine Algodystrophie. Die sekundäre Sinterung zum Zeitpunkt der Nachuntersuchung war gegenüber der Situation bei Fixateurabnahme statistisch nicht signifikant. Schlußfolgerung: Die Ergebnisse zeigen, daß die anatomische Gelenkrekonstruktion und vor allem die Wiederherstellung der radialen Länge für das funktionelle Ergebnis von Bedeutung sind.
    Notes: Summary. Introduction: The aim of our study was to evaluate external fixation in the treatment of unstable distal radius fractures in a long-term follow-up. Methods: Within 8 years 174 patients with severely displaced distal radius fractures were included in a prospective study and treated with an external wrist fixator (Orthofix Srl, Italy). A total of 148 patients were reviewed with an average follow-up time of 28 months. Results: Using the functional outcome score according to Gartland and Werley, we obtained 29.3 % excellent, 42.5 % good, 10.3 % fair and 2.9 % poor results; 14.9 % of the patients were not available for follow-up. Additional procedures were carried out in 54.1 % to obtain dorsal stabilization. The list of complications included two major pin-tract infections requiring surgical intervention, one pin cut out of the second metacarpal bone, one fixator dislocation, and one patient had algodystrophy. The length of the radius and joint congruity did not significantly from the situation when the fixator has been removed at the end of the treatment. Conclusion: The results show the importance of anatomical reduction, and especially restoration of radial length, in order to obtain good functional outcome.
    Type of Medium: Electronic Resource
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