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  • 1
    ISSN: 1432-2013
    Keywords: Isolated Organ Perfusion ; Intestinal Motility ; Monosaccharide Absorption ; Activation Energy ; Organperfusion ; Darmmotilität ; Monosaccharidresorption ; Aktivierungsenergie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. Die Methodik eines isoliert hämoperfundierten Darmsegments wird beschrieben. Am Präparat werden Kreislauf- und Blutserumwerte bestimmt, die Motilität wird mittels Elektromyotraphie, Innendruckmessungen, und extraluminalen Dehnungsmeßstreifensonden registriert. Gleichzeitig werden Resorptionsfunktionen unter Berücksichtigung der Wasserverschiebung durch einen14C-markierten Volumenmarker untersucht. 2. Während 3 stündiger Perfusion blieben die Serumwerte für Glucose, Lactat, Pyruvat, Osmolarität, Na+, K+ und pH im Toleranzbereich. Der O2-Verbrauch erreichte am Versuchsende 90% des Anfangswertes. 3. Der Gefäßwiderstand betrug am Versuchsende 84% des Anfangswertes, bei einer dazwischen liegenden Abkühlung hatte er auf 220% zugenommen. Peristaltische Spontanmotilität führte zu synchronen Widerstandserhöhungen bis 15%. 4. Die Motilität des isolierten Präparates war durch Innendruckveränderungen stimulierbar. Bei Abkühlung erlosch sie reversibel um 27°C. Der Kontraktionsfrequenz/Temperaturgang ergab gemäß der Arrheniusschen Gleichung eine Kontraktionsfrequenz-Aktivierungsenergie von 15500 cal/mol. Die Kontraktionsfrequenzen wichen nach 3 stündiger Perfusion nicht von den Anfangswerten ab. 5. Die Richtung des H2O-Nettoflusses kehrte sich in Hypothermie um. Dies weist auf unterschiedliche Aktivierungsenergien der beiden unidirektionalen Komponenten hin. Die Aktivierungsenergie derd-Xyloseresorption war 2800 cal/mol. Die Aktivierungsenergie derd-Galaktoseresorption betrug 16 200 cal/mol. In der Literatur erwähnte Aktivierungsenergien des aktiven Hexosetransportes vom nicht hämoperfundierten Präparat sind um 20% kleiner.
    Notes: Summary 1. A method is presented for the hemoperfusion of isolated intestinal segments. Hemodynamics and metabolism of the preparation can be evaluated. The motility is followed by registration of the electromyogram, the intraluminal pressure, and by extraluminal strain gauge transducers. Measurements of intestinal absorption were corrected for water shifts by means of a14C-volume marker. 2. During three hours of perfusion serum values for glucose, lactate, pyruvate, osmolarity, sodium, potassium, and pH stayed in the normal range. Oxygen uptake of the preparation at the end of experiments was 90% of the intial value. 3. Vascular resistance dropped to 84% of the initial value after three hours perfusion. During intermediate cooling a rise to 220% was observed.—Spontaneous peristalsis resulted in synchronous rises and falls of 15% in vascular resistance. 4. The motility of the isolated perfused intestine could be stimulated by changes of the intraluminal pressure. Reversible cessation of peristalsis was found after cooling to 27°C. Contraction frequency responded to temperature according to the Arrhenius equation at an activation energy of 15,500 cal/mol. The contraction frequencies did not differ from initial values after three hours perfusion. 5. The direction of the netto water flux is reversed in hypothermia. From this it is concluded that both unidirectional components have different temperature characteristics. The activation energy ofd-Xylose absorption was 2,800 cal/mol.d-Galactose absorption showed an activation energy of 16,200 cal/mol. Activation energies for active hexose transport obtained in nonhemoperfused preparations and reported in the literature are 20% lower.
    Type of Medium: Electronic Resource
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