Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical endoscopy and other interventional techniques 9 (1995), S. 786-790 
    ISSN: 1432-2218
    Keywords: Intestinal motility ; Laparoscopic vs conventional cholecystectomy ; Animal experiment
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The purpose of this study was to observe electromyographic activity of stomach, small bowel, and colon during and early after identical laparoscopic and conventional operations to compare the operative trauma. In nine dogs a cholecystectomy was performed laparoscopically (n=5) or by laparotomy (n=4). Analysis of electromyographic activity focused on rhythm, frequency, and amplitudes of slow waves. Furthermore, oxygenation of blood and tissue, intestinal impedance, intraabdominal humidity, and temperature were documented to investigate their influence on slow waves. Open cholecystectomy caused an evident decrease of frequency and amplitude of colonic slow waves in comparison to laparoscopic cholecystectomy. Arrhythmic slow waves were observed only in the stomach during conventional cholecystectomy. Stomach and small intestine showed no significant difference of frequency and amplitude of slow waves in both operation groups. Intraabdominal humidity and intestinal impedance differed significantly in laparoscopy and laparotomy. Laparoscopic cholecystectomy proceeded with a minor abdominal trauma documented by smaller alterations of slow waves. This may be caused by reduced peritoneal desiccation.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 377 (1992), S. 14-18 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Intestinal motility ; Laparoscopic vs conventional cholecystectomy ; Animal experiments ; Clinical observations
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Erste Beschreibungen klinischer Verläufe nach laparoskopischen Eingriffen lassen im Vergleich zur konventionellen Vorgehensweise eine verkürzte Periode der postoperativen Darmatonie vermuten. Die frühe postoperative Motilität wurde im Tierexperiment (Hund, n = 10) mittels implantierter Serosa-Elektroden verifiziert. Desweiteren wurden die klinischen Parameter der postoperativen Motilität nach laparoskopischer und konventioneller Cholezystektomie bei Patienten (n = 100) vergleichend erfa\t. Es zeigte sich eine signifikant verkürzte Periode der Darmatonie nach laparoskopischer Cholezystektomie (5,5 ± 1 h) im Vergleich zur konventionellen Technik (46 ± 5 h) im Tierexperiment. Dies korrelierte mit den deutlich früher einsetzenden klinischen Zeichen einer normalen Motilität bei Patienten nach einer laparoskopischen Cholezystektomie. Die kürzere Periode der postoperativen Darmatonie ist ein weiteres Indiz für das geringere Abdominaltrauma laparoskopischer Verfahren.
    Notes: Summary First descriptions of clinical courses after laparoscopic cholecystectomy indicate a shorter period of postoperative ileus in comparison to conventional cholecystectomy. Early postoperative motility was registered in dogs (n = 10) by implanted serosal electrodes. Furtheron clinical signs of postoperative motility were documented in patients (n = 100) after laparoscopic and conventional cholecystectomy. In animal experiments a significantly reduced period of postoperative ileus (5,5 ± 1 h) occured after laparoscopic cholecystectomy in comparison with the conventional technique (46 ± 5 h). Experimental data correlate well with earlier clinical signs of normal motility after laparoscopic cholecystectomy in patients. The shorter period of postoperative ileus is a further evidence for the minor abdominal trauma of laparoscopic techniques.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 378 (1993), S. 239-248 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total gastrectomy ; Intestinal motility ; Jejunal interposition ; Roux-en-Y reconstruction ; Intestinal transit
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur Klärung der intestinalen Motilitätsbedingungen nach Gastrektomie wurde eine tierexperimentelle Studie durchgeführt. Acht männliche Beaglehunde (22,5–27,2kg) wurden gastrektomiert und mit einer standardisierten Jejunuminterposition (JI, n = 4) oder Roux-Y-Ersatzmagenbildung (RY, n = 4) rekonstruiert. Als Meßmethoden kamen die 8-Kanalperfusionsmanometrie, nuklearmedizinische Entleerungsstudien der Ersatzmägen und der H2-Atemtest mit Laktulose zur intestinalen Passagezeitbestimmung zum Einsatz. Die präoperativen Untersuchungen der Versuchstiere dienten als Kontrollen (K). Zur Erfassung evtl. auftretender Adaptationsprozesse wurden die postoperativen Untersuchungen in der 6.–8., 12.–14. und 24.–30. Woche durchgeführt. Die Ersatzmagenentleerung war bei beiden Rekonstruktionsformen nach einem halben Jahr deutlich beschleunigt (T50:5,8–8,1min) und, im Gegensatz zu den Kontrollen, nach einer kalorischen Testmahlzeit eher schneller als nach einer akalorischen. Die intestinale Transitzeit zeigte frühpostoperativ deutlich beschleunigte Werte, wies jedoch im weiteren Verlauf eine signifikante Verlangsamung auf die bei JI deutlich ausgeprägter war (K: 101 ± 26min, JI: 104 ± 18,2min, RY: 71,3 ± 13,4min; p 〈 0,01). Als Erklärung konnten pathologische Motilitätsmuster by RY indentifiziert werden die insbesondere eine markante Erhöhung der Motilitätsindex (p 〈 0,0001) im proximalen Jejunum und die Dissoziation zwischen Ersatzmagen- und duodenaler Motilität beinhalteten. Die Beobachtungen legen die Vermutung nahe, daß Duodenum und Ersatzmagen nach RY-Rekonsturktion 2 unabhängig voneinander agierende de Schrittmacher generieren, die beide die unteren Dünndarmabschnitte beeinflussen. Wir folgern, daß Motilitätsphänomene in erheblichem Umfang die postoperative Funktion der Ersatzmagenbildung nach Gastrektomie beeinflussen, und daß die postoperative Funktion mehr von der Motorik des gesamten Intestinaltraktes abhängt als von den Parameters der Ersatzmagenentleerung. Die Jejunuminterposition scheint im Hinblick auf die intestinale Motilität Vorteile gegenüber der Roux-Y-Rekonstruktion zu haben.
    Notes: Abstract An experimental study in animals was conducted to evaluate the motility patterns after total gastrectomy. Eight male beagle dogs (22.5–27.2kg) had total gastrectomy with standardized designs of gastric substitution: (1) jejunal interposition (JI, n=4); (2) Rouxen-Y reconstruction (RY, n=4). Motility patterns were detected with perfused manometry (eight measuring ports), sequential scintigraphic emptying studies of the gastric substitute (caloric and acaloric medium viscosity test meals), and a hydrogen breath test with lactulose. The preoperative studies of the same individuals served as controls (CO). To detect postgastrectomy adaptation processes the postoperative studies were conducted 6–8, 12–14, and 24–30 weeks after total gastrectomy. The emptying of the gastric substitutes was markedly accelerated compared with CO after 6 months (T50: 5.8–8.1 min). In contrast to the preoperative studies, caloric test meals caused a trend to increase the velocity of the evacuation. The intestinal transit time was accelerated too in the weeks immediately, after the operation. In JI dogs intestinal transit was then markedly slowed and to a highly significant difference after 6 months compared to RY animals (CO: 101±26min, JI: 104±18.2min, RY: 71.3±13.4min; p〈0.01). Pathologic motility patterns could be identified as the cause of this observations: RY dogs showed a marked increase of the intestinal motility index in the proximal jejunum (p〈0.0001) and a dissociation between the motility patterns of the duodenum and the gastric substitute. The observations gave rise for the supposition that this parts of the small bowel might generate two independent pacemarkers that both influence the lower intestinal parts after RY reconstruction. We conclude that the motility patterns of the entire small bowel highly influence the postoperative function of reconstruction procedures after total gastrectomy. The emptying velocity of the jejunal gastric substitute does not seem to have a major influence on the postoperative results. According to motility patterns jejunal interposition has a better outcome than Roux-en-Y reconstruction.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...