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  • 1
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 83-84 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pancreatic organ transplantation ; Islet transplantation ; Juvenile diabetes mellitus ; Pankreas-Organtransplantation ; Inseltransplantation ; Juveniler Diabetes mellitus
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Pankreastransplantation ist nur beim juvenilen Diabetes mit Niereninsuffizienz indiziert, der auch der Nierentransplantation bedarf. Zwei grundverschiedene Verfahren stehen in Entwicklung. Bei der Transplantation eines intakten Organsegments wird zur Vermeidung von Komplikationen seitens der exokrinen Funktion das Gangsystem mit einer schnellhärtenden Substanz ausgegossen oder ein freier intraperitonealer Sekretabfluß geschaffen. Die Inseltransplantation andererseits ist technisch standardisiert and komplikationsfrei, scheiterte bisher aber fast immer an einer frühen, in ihrem Wesen noch nicht geklärten Abstoßung. Bisher konnte erst einmal eine Langzeitfunktion erzielt werden.
    Notes: Summary Pancreatic transplantation is indicated only in juvenile diabetes with terminal renal failure needing renal grafting. Two procedures are evaluated, organ transplantation and islet transplantation. In organ transplantation, complications caused by the exocrine function are avoided by intraductal injection of a solidifying substance or by intraperitoneal drainage of the juice. Islet transplantation is technically standardized and free of complications, but mostly it is unsuccessful because of early, up-to-now poorly understood rejection. In only one case has long-term function of human pancreatic islets been achieved.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 529-529 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Hyperparathyroidism ; Parathyroidectomy ; Chronic renal failure ; Hyperparathyreoidismus ; Parathyreoidektomie ; Terminale Niereninsuffizienz
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Als tertiärer Hyperparathyreoidismus versteht man die Hypercalciämie aufgrund eines entgleisten sekundären Hyperparathyreoidismus. In einem Zeitraum von vier Jahren haben wir 22 Patienten operiert. Wir entfernen drei Epithelkörperchen und soviel des vierten, daß nur noch Gewebe in der Größe eines halben Reiskornes zurückbleibt. Die Lage wird mit einem Silberklips markiert. Dadurch fiel das Serumcalcium von 2,79±0,25 auf 1,9±0,48 mmol/l. Extraossäre Verkalkungen verschwanden im späteren Verlauf. Die subtotale Parathyreoidektomie hat sich als Therapie des tertiären Hyperparathyreoidismus bewährt. Ausschlaggebend ist, daß nur ein Restepithelörperchen von der Größe eines halben Reiskornes zurückbleibt.
    Notes: Summary In some patients with chronic renal failure, persistent hypocalcemia may develop due to secondary hyperparathyroidism; the term “tertiary hyperparathyroidism” is used for such cases. In a four-year period, parathyroidectomy was performed in 22 patients. The operation procedure was to remove three of the glands, and from the fourth so much tissue that the remainder was half the size of a rice grain; this was marked with a silver clip. The serum calcium dropped from 2.79±0.25 to 1.9±0.48 mmol/1. Extra osseous calcification disappeared within months. We conclude that subtotal parathyroidectomy is a safe and effective procedure in tertiary hyperparathyroidism. We emphasize that the size of the remaining gland or tissue must not be more than half a grain of rice.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 531-531 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pancreas organ transplantation ; Kidney transplantation ; Juvenile diabetes mellitus ; Pankreasorgan ; Transplantation ; Nierentransplantation ; Juveniler Diabetes mellitus
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zwischen Juli 1980 und März 1981 wurden bei 7 Patienten mit juvenilem Diabetes mellitus und Niereninsuffizienz die Pankreas- und Nierentransplantation durchgeführt. Das Pankreastransplantat wurde nach Verödung des Gangsystems mit Prolamin intraabdominal plaziert, mit Anastomosierung mit den linken Iliacalgefäßen. Drei Transplantationen waren wegen ungeeigneter Transplantate erfolglos, und ein Pankreas ging an venöser Thrombose verloren. Drei Patienten hingegen sind bei normaler Kost, ohne exogene Insulinzufuhr und trotz Prednisonmedikation bei einer Nachkontrollzeit von maximal 91/2 Monaten normoglykäm.
    Notes: Summary Between July 1980 and March 1981, seven simultaneous pancreas and kidney transplants were performed in patients with juvenile diabetes and renal insufficiency. A duct-occluded (prolamin) segmental pancreas was placed into the peritoneal cavity with vascular anastomoses to the left iliac vessels. Three transplantations were unsuccessful because of a damaged transplant, and one was lost because of venous thrombosis. Three patients with a maximal follow-up of 9 1/2 months have normal blood sugar despite lack of exogenous insulin and despite prednison intake.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 4
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 377 (1992), S. 267-270 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Primary hyperparathyroidism ; Parathyroidectomy ; Hypercalcaemia ; Prophylactic operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die einzige kausale Behandlung des primären Hyperparathyreoidismus (PHPT) ist die Entfernung des oder der pathologisch veränderten Epithelkörperchen. In der Literatur finden sich Hinweise, daß trotz einer Operation das Langzeitüberleben dieser Patienten wegen gehäufter kardiovaskulärer und maligner Erkrankungen verkürzt sei. Daher besteht die Forderung nach der frühzeitigen Operation auch beim unkomplizierten PHPT Der asymptomatische Patient ist besser zur Operation zu motivieren, wenn er die Risiken ohne und mit aktiver Therapie kennt. Aus diesem Blickwinkel wurden 71 Patienten, welche in einem 4-Jahres-Intervall operiert worden waren, analysiert, 58 nachkontrolliert und speziell die Operationskomplikationen verfolgt. Bei den 71 Patienten wurden während 82 Eingriffen 115 pathologische Epithelkörperchen entfernt. Dabei entstanden 2 persistierende Rekurrensparesen, welche jedoch die Stimme nicht veränderten. Bei der Nachuntersuchung von 82% der Patienten wurde 2mal eine Rezidivnephrolithiasis festgestellt (1mal bei persistierender Hyperkalzämie und 1mal unter Normokalzämie). Drei (5%) echte Rezidive wurden beobachtet. Es traten im Spätverlauf weder eine Pankreatitis noch eine peptische Ulkuserkrankung auf. Von den 137 Patienten der letzten 10 Jahre, welche wegen einer Ulkusblutung oder -perforation bei uns notfallmäßig operiert worden sind, fand sich keiner mit einem PHPT, wogegen einer der 55 Patienten mit akuter Pankreatitis in den letzten 8 Jahren daran litt. Wegen der lichen Letalität und Morbidität dieser Erkrankungen, dem Risiko der verkürzten Lebenserwartung des PHPT und der geringen Morbidität bei fehlender Letalität empfehlen wir die frühzeitige Parathyreoidektomie, wann immer ein PHPT diagnostiziert worden ist.
    Notes: Summary The only causal treatment of primary hyperparathyroidism (PHPT) is parathyroidectomy. There are indications in the literature that despite operation expectation of life is shortened because of an increased frequency of cardiovascular and malignant diseases leading to the recommendation for early surgery even in uncomplicated PHPT. It is easier to convince an asymptomatic patient of an operation when he is informed about complications and consequences of an expectative attitude. Therefore, we reviewed our 71 patients operated upon during a 4-year-interval, 58 of whom were followed-up. During 82 operations 115 pathologically altered parathyroid glands were removed. Two persistent paralyses of the recurrent nerve occurred, however, without alteration of the voice. Follow-up of 82% of patients revealed 2 cases of recurrent nephrolithiasis (1 hypercalcaemia, 1 normocalcaemia). Three (5%) true recurrences were found, but neither a pancreatitis nor a peptic ulcer was noted during long-term follow-up. None of the 137 patients operated for a bleeding or perforated peptic ulcer during the last 10 years and 1 of 55 patients with acute pancreatitis during the past 8 years suffered from a PHPT. However, morbidity and mortality of these two conditions was high. Although correlation to PHPT was low we recommend early operation of PHPT because of the low morbidity rate, zero lethality and reduced expectation of life.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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