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  • Key words: 19S-IgM-FTA-ABS-test – IgM-SPHA-test – IgM-Captia-test – Treponema pallidum-specific IgM-tests – Syphilis serology  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Hautarzt 45 (1994), S. 685-689 
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter: 19S-IgM-FTA-ABS-Test – IgM-SPHA-Test – IgM-Captia-Test – Treponema pallidum-spezifische IgM-Teste – Syphilisserologie ; Key words: 19S-IgM-FTA-ABS-test – IgM-SPHA-test – IgM-Captia-test – Treponema pallidum-specific IgM-tests – Syphilis serology
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract. A total of 359 sera of untreated patients with syphilis were examined by three methods for the detection of Treponema pallidum specific IgM antibodies, the 19S-IgM-FTA-ABS test, the IgM solid phase haemadsorption assay (IgM-SPHA), and the IgM Captia assay. The results were compared and evaluated. In primary syphilis, the 19S-IgM-FTA-ABS and IgM-Captia yielded reactive results in all patients, whereas only 40% were positive in the IgM-SPHA; the corresponding values for early latent syphilis were 96.0%, 91.5% and 73.1%, respectively. In secondary syphilis, the reactivity of █ serum out of 27 was missed by IgM-Captia and that of another, by the IgM-SPHA. Mean values (ELISA units=extinction/cut-off) of IgM-Captia were higher in primary (2.25) than in secondary syphilis (1.70). In neurosyphilis, only the IgM-SPHA test detected reactivity in all sera, sensitivity for 19S-IgM FTA-ABS and IgM-Captia was 50.0% and 23.1%, respectively. Specificity of the IgM-Captia test results, determined in 386 sera, was 91.2%. The results of specific IgM tests are essential in the diagnosis of congenital syphilis as well as in the recognition of reinfection; they indicate the need for treatment and are useful in the assessment of the effectiveness of therapy.
    Notes: Zusammenfassung. Der Aussagewert von 3 Treponema-pallidum-spezifischen IgM-Testen, dem 19S-IgM-FTA-ABS-, dem 19S-IgM-Solid-Phase-Haemadsorption-Assay (IgM-SPHA) sowie dem IgM-Captia-Test wurde an 359 Sera von unbehandelten Patienten mit bekannter Syphilisinfektion untersucht und die Ergebnisse miteinander sowie mit den Befunden der Routineserologie (FTA-ABS-, TPHA-, VDRL-Test) verglichen. Im Primärstadium (n=38) waren die Proben sämtlicher untersuchter Patienten (37/37) im 19S-IgM-FTA-ABS- und im IgM-Captia-Test, jedoch nur 14/35 (40%) im IgM-SPHA-Test reaktiv. Der FTA-ABS zeigte bei 36/38 (94,7%), der TPHA bei 32/38 (84,2%), der VDRL bei 27/38 (71,1%) die Infektion an. Im Stadium der Frühlatenz (n=53) war der 19S-IgM-FTA-ABS-Test bei 48/50 (96%) reaktiv, der IgM SPHA bei 38/52 (73,1%), der IgM-Captia bei 44/49 (89,8%), der FTA-ABS bei 53/53 (100%), der TPHA bei 51/53 (96,2%) und der VDRL bei 48/53 (90,6%). Im Sekundärstadium (n=28) war der 19S-IgM-FTA-ABS-Test bei 28/28 (100%) reaktiv, der IgM-Captia bei 26/27 (96,3%), der 19S-IgM-SPHA bei 36/52 (69,2%), der FTA-ABS, der TPHA- und der VDRL-Test bei 28/28 (100%). Bei quantitativer Auswertung (ELISA-Einheiten – Absorptions-Grenzwert) des IgM-Captia-Testes lagen die Mittelwerte im Primärstadium deutlich höher (2,25) als im Sekundärstadium (1,7). Die Sera von Patienten mit Neurosyphilis (n=45) waren im 19S-IgM-FTA-ABS-Test in 19/38 (50%) der Proben, im IgM-SPHA-Test in 45/45 (100%), im IgM-Captia in 6/26 (23,1%), im FTA-ABS in 45/45 (100%), im TPHA in 45/45 (100%) und im VDRL in 43/45 (95%) reaktiv. Schließlich wurden die Sera von 195 Personen mit latenter Syphilis von unbekannter Dauer untersucht.
    Type of Medium: Electronic Resource
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