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  • 1
    ISSN: 1546-1696
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Notes: [Auszug] We have constructed a novel micro–projectile accelerating system for efficient gene transfer into cells in situ that avoids binding DNA to micro–projectiles and keeps the DNA in solution. Further, instead of a macro–projectile (or the equivalent), it accelerates the particles in a ...
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Analytica Chimica Acta 259 (1992), S. 165-173 
    ISSN: 0003-2670
    Keywords: Atomic absorption spectrometry ; Cadmium ; Gel permeation chromatography ; Vegetables ; Zinc
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 0167-0115
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 0167-0115
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical endoscopy and other interventional techniques 12 (1998), S. 907-910 
    ISSN: 1432-2218
    Keywords: Key words: Abdominal stab wounds — Laparoscopy — Penetrating trauma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Background: Management strategies for abdominal stab wounds (ASW) in initially asymptomatic patients range from mandatory explorative laparotomy (EL) to conservative approaches with observation alone. Emergency diagnostic laparoscopy (DL) may play a potential role between these two extremes—hence lowering the rate of unnecessary laparotomies and keeping the rate of missed injuries to a minimum. Patients and Methods: At our institution mandatory EL was carried out in every patient with ASW until 1992. In a retrospective study the charts of 43 patients with ASW were reviewed in terms of initial diagnostic procedures, intraabdominal injuries, and course and length of hospital stay. Between 5/1993 and 4/1995 DL was performed in a prospective study in 15 patients with suspected peritoneal penetration (PP) after ASW according to a standardized diagnostic and therapeutic algorithm. Results: In 17 patients (40%) EL showed no PP; 15 (35%) had significant intraabdominal injuries, while 11 patients with PP didn't have lacerations of intraabdominal organs, resulting in an overall rate of nontherapeutic laparotomy of 65%. Mortality was 6% (n= 3), average hospital stay 8 days. Primary DL could exclude PP in 10 out of 15 patients (66%). The remaining five patients (33%) showed PP: In two patients with ASW to the right upper quadrant, intraabdominal injuries could be excluded by DL, and in one patient a low-grade liver injury was treated laparoscopically, thus avoiding laparotomy in a total of 87% (n= 13). In two patients with PP laparoscopy was converted to laparotomy: no pathological finding in one case, splenectomy for spleen laceration in the second patient, resulting in a rate of nontherapeutic laparotomies of 7%. All patients in this series had an uneventful course; average hospital stay was 2.4 days. Conclusions: DL offers an important diagnostic tool in excluding peritoneal penetration in ASW, hence lowering the rate of unnecessary laparotomies. Given experience and skills, laparoscopy may be used therapeutically in selected cases of ASW.
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of comparative physiology 38 (1956), S. 334-340 
    ISSN: 1432-1351
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Zusammenfassung 1. Es ist unwahrscheinlich, daß die durch das Bestsche Glykogenreagenz rot gefärbten Anteile der von der Pelomyxa aufgenommenen Stärke deren körpereigenem Polysaccharid gleichkommen. Sicherlich handelt es sich um gewisse Abbauzustände der Stärke. Solche tingieren sich mit dem Bestschen Karmin ziemlich intensiv und können Glykogen vortäuschen. 2. Im Homogenat ungefütterter Tiere werden Stärke und Glykogen bis zu Glukose und Maltose abgebaut. Dies geschieht nicht phosphorolytisch, sondern mit Hilfe der Amylasen. 3. Maltose und Trehalose werden in dem Homogenat hydrolysiert, ebenso Raffinose und wahrscheinlich auch Saccharose. Hierfür sind Glykosidasen verantwortlich. 4. Aus Lactose und Cellobiose werden im Homogenat höhere Zucker durch Transglykosidierung aufgebaut.
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  • 7
    ISSN: 1439-0973
    Keywords: Key words Small-colony variant (SCV) ; Staphylococcus aureus ; Persistent wound infection ; Antibiotic treatment
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A small-colony variant (SCV) of Staphylococcus aureus was cultured from a patient with a persistent wound infection (abscess and fistula) 13 months after herniotomy. The strain was nonhemolytic, nonpigmented and grew only anaerobically on Schaedler agar. As it was coagulase-negative, it was initially misidentified as a coagulase-negative Staphylococcus. In further analysis, however, the microorganism was shown to be an auxotroph that reverted to normal growth and morphology in the presence of menadione and hemin (Schaedler agar) and could be identified as a SCV of Staphylococcus aureus. Surgery and antibiotic treatment of the patient with flucloxacillin and rifampicin for 4 weeks resulted in healing of the chronic wound infection.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Sutureless anastomosis ; breaking strength ; Peritonitis ; Ischemia
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Als Parameter zur Messung der biomechanischen Festigkeit von nahtfreien Darmanastomosen innerhalb der ersten 24 postoperativen Stunden eignet sich am besten die Prüfung der Reißfestigkeit. Hierbei wird die Anastomose durch sechs, in Jobert-Technik angelegte Fäden adaptiert, die nach einer Stunde wieder entfernt werden. Diese kurze Adaptation reicht aus, da das ausgeschwitzte Fibrin die Anastomose schon nach einer Stunde fest zusammenhält. Unsere Messungen wurden an nahtfreien Anastomosen unter Normalbedingungen, Peritonitis, einseitiger und kompletter Ischämie durchgeführt. Zum Vergleich wurde auch die Reißfestigkeit der konventionell genähten Anastomosen in den ersten 24 postoperativen Stunden bestimmt. 1. Die nahtfreie Anastomose weist am ersten postoperativen Tag stets eine geringere Reißfestigkeit auf als die konventionell genähte. 2. Während nach 6 h die Reißfestigkeit unter Normalbedingungen stark ansteigt, bleibt sie unter Peritonitis unverändert auf niedrigem Niveau. 3. Unter absoluter Ischämie wird die nahtfreie Anastomose auch nach dreistündiger Fadenadaptation nach Ziehen der Fäden sofort insuffizient. Die Reißfestigkeit ist damit nicht meßbar. 4. Bei einseitiger Ischämie hält die Anastomose zwar nach Entfernen der Fäden, die Reißfestigkeit ist jedoch gegenüber der normalen nahtfreien Anastomose signifikant erniedrigt.
    Notes: Summary Experimental sutureless colonic anastomosis was evaluated under various conditions during the first 24 postoperative hours. Adaptation of large bowel segments was achieved by interrupted inverting sutures, which were removed after one hour. This short adaptation period was sufficient for fibrinous contact of bowel segments. Breaking strength of intestinal anastomosis was determined unter normal conditions, in peritonitis, complete ischemia and unilateral ischemia of one bowel segment. As control parameter breaking strength of conventional anastomosis was determined under normal conditions. We obtained the following results: 1) Sutureless anastomosis exhibited significantly lower breaking strength than conventional anastomosis. 2) Sutureless anastomosis showed a significant increase in breaking strength under normal conditions after the first 6 h, on the contrary breaking strength remained at lower levels in peritonitis. 3) In complete ischemia anastomotic failure was observed even after 3 h of adaptation. Therefore breaking strength was not measurable. 4) Under unilateral ischemia breaking strength of intestinal anastomosis was significantly lower than under normal conditions.
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 112-118 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pancreatitis ; Microcirculation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wurde ein Modell etabliert, an dem gleichzeitig die Verdnderungen der Makro- und Mikrozirkulation des Pankreas gemessen werden können. Das Pankreas wurde dazu in situ isoliert. An diesem Modell wurde eine akute Pankreatitis Durch retrograde Infusion von Natrium-Taurocholat-Lösung (NaT) in den Pankreasgang ausgelöst. Durch ausreichende Fliissigkeitszufuhr wurde ein hypovoldmischer Schock verhindert. Die beobachteten Verdnderungen der hämodynamischen Parameter sind somit pankreatitisbedingt. Im Pankreatitismodell war intravitalmikroskopisch frühzeitig eine Permeabilitdtssteigerung fur Makromoleküle an der Pankreasoberfläche zu beobachten. Der Gefäßwiderstand des Pankreas blieb im Modell der bilidren Pankreatitis unverändert. Die Perfusionsausfälle in den Stasebereichen waren von einer Steigerung der funktionellen Kapillardurchblutung in den übrigen Bereichen begleitet. Aüßerdem war eine Abnahme der Sauerstoffausschöpfung des Blutes zu beobachten. Man kann somit von einer funktionellen Shuntdurchblutung sprechen. Die Organgesamtdurchblutung blieb in diesem Modell unverändert. Es ließen sich in diesem Pankreatitismodell somit die hdmodynamischen Zeichen einer echten Entzündung, Permeabilitätsstörung and Hyperdmie, nachweisen.
    Notes: Summary Measurements of pancreatic micro- and macrocirculation were performed to evaluate the pancreatitis-induced changes. Pigs were anesthetized and ventilated mechanically. Hypotension induced side-effects were avoided by adequate volume replacement. After laparatomy, splenectomy and gastroectomy the animals were enterotomized. Systemic hemodynamic parameters were monitored as well as pancreatic blood flow (Q), which was measured electromagnetically, and arterial and portal-venous blood gases. Pancreatic microcirculatory parameters were observed using fluorescence-videomicroscopy after i.v. administration of FITC dextran 150 and FITC labeled autologous erythrocytes. The pigs were randomly assigned to a control (n = 9) and a pancreatitis group (n=10), the later being induced by the retrograde infusion of sodium-taurocholate. Systemic and pancreatic macrohemodynamic parameters remained constant in both groups, except for avd02 and O2-consumption (O2-c) decreasing significantly in the pancreatitis group. At baseline 42% of all capillaries were perfused in both groups. In pancreatitis we detected focal areas with persistent stasis and areas which were continuously perfused. In these areas the portion of capillaries perfused by erythrocytes increased significantly to 67%. This was accompanied by an extravasation of FITC dextran. The finding of an unchanged Q beside reduced 02-c and avd02 during pancreatitis is explained by the changes in pancreatic microcirculation. Focal stasis was observed beside areas showing typical signs of an acute inflammation: increased macromolecular permeability and capillary recruitment, e.g. oedema and hyperaemia.
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 841-841 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Malignant bile duct closure ; PTC drainage ; Maligner Gallenwegsverschluss ; PTCD
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei Patienten mit malignem Gallenwegsverschluss besteht eine Möglichkeit zur Palliation in der PTCD. Um die Nachteile der Methode zu reduzieren, haben wir in geeigneten Fällen den äusseren Schenkel des Drainage-Katheters mit einem Injektionsport verbunden und subcutan implantiert. Auch ohne äussere Drainage kann der Katheter somit über den Port gespült werden. Bei den 10 bisher implantierten Ports kam es zu keiner Lumenverlegung. Um das Infektionsrisiko nicht zu erhöhen, ist die Anlage der PTCD und die Implantation in der gleichen Sitzung notwendig.
    Notes: Summary One possible method of provide palliative treatment for patients with malignant bile-duct closure is the use of PTC drainage. To minimize the disadvantages of the method, in certain cases we connected the external branch of the catheter with an injection porta and implanted it subcutaneously. Even without external drainage, the catheter can be flushed by using the porta. So far, there have been no cases of catheter blockage in the ten portae implanted. To reduce the risk of infection, PTC drainage and subcutaneous implantation must be carried out at the same time.
    Type of Medium: Electronic Resource
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