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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 102-105 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Mechanical stapling ; Absorbable staples ; Partial gastrectomy ; Duodenal stump
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei je 10 Hausschweinen erfolgten 2/3-Magenresektionen nach B-I Bowie B-II-Roux. Die im Rahmen dieser tierexperimentellen Studie eingesetzten resorbierbaren Klammernahte auf Polyglykol-/Polylactatsäurebasis (Polysorb, Auto-Suture) gewährleisteten einen sicheren partiellen Magen- bzw. Duodenalstumpfverschluß. Makroskopisch heilten sie ohne entzüindliche Umgebungsreaktion ein. Makroskopisch zeigte die Darmwand in der Umgebung des Klammermaterials eine von mäißiger Fremdkörperreaktion begleitete Entzündung. Die von uns experimentell erhobenen Befunde ergeben keine Kontraindikation zur klinischen Erprobung resorbierbarer Klammernähte.
    Notes: Summary In two groups of pigs, 10 in each, partial gastrectomies with gastroduodenostomy (Billroth I) respectively gastrojejunostomy (Roux-en-Y) were performed. Absorbable lactomer (Polysorb, Auto-Suture) staple lines — a copolymer of glycolic acid/lactic acid —, used for the closure of the lesser curvature of the stomach and the duodenal stump, were safe. No suture dehiscence was observed. Macroscopic examination showed no major inflammatory adhesions around the staples. Microscopically inflammatory reactions around the staples in the gastrointestinal wall were found. Our results yielded no contraindication for clinical tests of absorbable sutures in gastrointestinal surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 827-827 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bronchus ; Mechanical stapling ; Manual suturing ; Bronchopleural fistula ; Bronchus ; Klammernaht ; Handnaht ; Bronchusstumpfinsuffizienz
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 216 elektive Lungenresektionen, die wir zwischen dem 1. 1. 1975 und dem 31. 5. 1986 durchführten, wurden bzgl. der Komplikationsrate nach manuellem (n = 85) bzw. maschinellem Bronchusverschluss und Lungenparenchymnaht (n = 131, seit Nov. 1980) analysiert. Intraoperativ versagte das Klammernahtgerät 4mal (3,1%), so dass die partiell undichten Bronchusstümpfe manuell versorgt werden mussten. Von 5 Parenchymfisteln (3,8%) entwickelte sich lediglich eine nach maschineller Bronchusnaht. Durch die Klammemaht konnten wir die Rate der Bronchusstumpfinsuffizienzen auf 2,9%, verglichen mit 7,5% bei manueller Technik, senken. Parallel fiel die Letalität von 9,4% auf 3,1%.
    Notes: Summary A total of 216 lung resections were reviewed that we performed between 1 January 1976 and 31 May 1986. Complications were compared in two separate groups, which were differentiated according to whether the bronchus or the lung parenchyma were closed with manual sutures (85 cases) or mechanical stapling (131 cases since November 1980). Intraoperatively, in 4 cases (3.1%) the stapling clamp failed, and the resulting bronchial stump leaks had to be closed by manual suturing. Of the 5 parenchymal fistulas (3.8%), only 1 developed after mechanical closure of the lung parenchyma. Mechanical stapling reduced the rate of bronchopleural fistulas to 2.9% compared with 7.5% after manual suturing. In parallel, mortality decreased from 9.4% to 3.1%.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 379 (1994), S. 4-7 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Mechanical stapling ; Absorbable staples ; Partial gastrectomy ; Duodenal stump
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Rahmen eines Tierexperiments wurden resorbierbare Laktomerklammern (Polyester auf Polyglykol/Polylaktatsäurebasis) bzgl. ihrer Sicherheit und Gewebeverträglichkeit bei Magenresektionen untersucht. Bei Hausschweinen erfolgten Magenresektionen nach Billroth I (n = 10) sowie Roux-Y (n = 12) unter Einsatz resorbierbarer Klammern zum partiellen Verschluß des Magens sowie zum Duodenalstumpfverschluß. Die Nachbeobachtungszeit betrug 12 Monate. In ihrer Anwendung erwiesen sich die mit resorbierbaren Klammern bestückten Nahtgeräte bzw. die resultierenden linearen Nahtreihen als technisch unproblematisch und sicher. Bei einem von 22 Tieren (4,5%) trat früh-postoperativ eine Insuffizienz im Bereich der kleinen Magenkurvatur auf. Makroskopisch verursachte das eingesetzte Klammermaterial keine übermäßige Umgebungsreaktion. Mikroskopisch ließ sich nach 12 Monaten die komplette Resorption des Klammermaterials nachweisen, ohne daß eine stärker ausgeprägte Narbenbildung zu verzeichnen war. Die erhobenen experimentellen Befunde ergaben keine Kontraindikation zur klinischen Anwendung resorbierbarer Klammernähte im Bereich des Gastrointestinaltraktes, wobei die vom Hersteller angekündigte Verkleinerung der Klammern vorteilhaft sein dürfte.
    Notes: Abstract In animal experiments with a 12-month follow-up, the safety and compatibility of absorbable staple lines following gastrointestinal surgery were analysed. In two groups of pigs, partial gastrectomies with gastroduodenostomy (Billroth I, n = 10) or gastrojejunostomy (Roux-en-Y, n = 12) were performed, and Lactomer — a copolymer of glycolic acid and lactic acid — staple lines were used for closure of the lesser curvature of the stomach and the duodenal stump. Application of the staple lines caused no problems and was safe. In 1 of the 22 pigs, which died of an ileus 9 days postoperatively a suture dehiscence (4.5 %) at the lesser curvature of the stomach was observed. Macroscopic examination showed no major inflammation around the staples. Microscopically complete absorption of the Lactomer staples without extensive scarification in the gastrointestinal wall could be demonstrated 12 months postoperatively. Our results yielded no contraindications for the clinical use of absorbable staple lines in gastrointestinal surgery. The manufacturer has given advance notice of smaller staples, which it is considered will be an advantage.
    Type of Medium: Electronic Resource
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