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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Research in experimental medicine 176 (1979), S. 103-106 
    ISSN: 1433-8580
    Keywords: Gastric blood flow, dog ; Microspheres ; Main gastric arteries Gastric dissection ; Replacement of esophagus ; Magendurchblutung, Hund ; Microspheres ; Hauptarterien ; Skelettierung ; Oesophagusersatz
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei der Mobilisation des Magens zum langstreckigen Oesophagusersatz wird der so vorbereitete Magen nur noch von einer einzigen Magenhauptarterie versorgt. Bei 13 Hunden wird der totale und regionale Blutfluß des Magens (Microspheres-Methode) nach Unterbindung von drei Magenhauptarterien gemessen. Bei Belassung einer einzigen Magenarterie zur Versorgung des skelettierten Magens ist in jedem Anteil eine Restdurchblutung von mindestens 40% des Ausgangswertes gewährleistet. Selbst bei dieser drastischen Einschränkung des Magenblutflusses wird die Fundus- und Corpusschleimhautdurchblutung kaum beeinträchtigt. Die Durchblutung der Fundusmuscularis wird bei Belassung der A. gastroepiploica dextra um 62% reduziert. Klinisch angewandte Verfahren zum Oesophagusersatz werden unter diesen Gesichtspunkten diskutiert.
    Notes: Summary After mobilisation of the stomach for high anastomosis between esophagus and stomach, gastric blood flow is maintained by only one gastric artery. Total and regional gastric blood flows are measured in 13 dogs using the microspheres method after ligation of three main gastric arteries. In any part of the stomach blood flow does not decline below 40% of the initial blood flow. Blood flow to mucosa of corpus and fundus is hardly reduced even after this drastic reduction of total gastric blood flow. Blood flow in the muscle layer of the fundus is reduced to about 38% if supplied only by the right gastroepiploic artery. Different operative procedures of replacements of the esophagus are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Research in experimental medicine 176 (1979), S. 97-101 
    ISSN: 1433-8580
    Keywords: Gastric blood flow, dog ; Microspheres ; Ligation of main arteries ; Diffuse mucosal bleeding ; Magendurchblutung, Hund ; Microspheres ; Ligatur von Hauptarterien ; diffuse Magenschleimhautblutung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 13 Hunden wird der totale und regionale Blutfluß des Magens mit 8 µ großen radioaktiven Microspheres nach dem Verschluß einer einzelnen Magenhauptarterie gemessen. Der Gesamtblutfluß zum Magen kann durch diese Maßnahme nur wenig beeinflußt werden. Auch innerhalb des regionalen Versorgungsgebietes einer Magenhauptarterie wird die Durchblutung praktisch nicht verändert. Während Corpus- und Fundusschleim-hautdurchblutung durch diese Maßnahme kaum alteriert werden, wird die Durchblutung der Antrummucosa bei Unterbindung jeder einzelnen Arterie mindestens um 40% gesenkt. Die Unterbindung bzw. Embolisation einzelner Magenhauptarterien bei diffusen Magenschleimhautblutungen erscheint nach diesen Untersuchungen nicht erfolgversprechend.
    Notes: Summary Following ligation of a single gastric artery total and regional gastric blood flows are measured using radioactive microspheres of 8 µ size. There is no significant influence on total gastric blood flow. Within the depending anatomical region no significant reduction of total wall blood flow can be determined. However, blood flow to the antrum mucosa is reduced to approximately 40% after ligation of any gastric artery. Thus, it can be concluded that ligation or embolisation of a single gastric artery in diffuse gastric bleeding does not necessarily reduce or terminate the bleeding.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 251-257 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Splenectomy ; Postoperative complications ; Splenektomie ; Postoperative Frühkomplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer retrospektiven (n = 570) und prospektiven Studie (n = 86) wurden bei 127/570 (22,3 %) bzw. 33/86 (38.4 %) Splenektomierten Frühkomplikationen beobachtet. Die Letalität betrug 6,6% bzw. 6,9%. Die operationsbedürftige Nachblutung war die gefährlichste, Infektionen (pleuropulmonal, Wundheilungsstörungen, subphrenischer Absceß) waren die häufigsten Komplikationen. Entscheidend für die Entwicklung einer postoperativen Komplikation ist die Grunderkrankung bzw. Indikationsstellung (hämatologische Erkrankungen; Milzruptur, akzidentelle Splenektomie).
    Notes: Summary In a retrospective (n = 570) and prospective study (n = 86) early complications following splenectomy were registered in 127/570 (22.3 %) resp. 33/86 (38.4%) The mortality rate was 6.6% resp. 6.9%. Recurrent hemorrhage was the most dangerous, infections (pleuropulmonary, wound healing, subphrenic abscess) were the most frequent complications. Their rate is related only to the underlying disease or operative indication (elective splenectomy with hematological diseases; ruptured spleen; incidental splenectomy).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 726-726 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Predictive criteria ; Splenectomy ; Idiopathic thrombocytopenic purpura ; M. Werlhof ; Splenektomie ; Erfolgsaussichten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Auswertung von 98 Splenektomien wegen M. Werlhof und die klinische Nachuntersuchung von 51 Patienten ergab, daß sich der Remissionserfolg anhand folgender Parameter abschätzen läßt: Liegen die Thrombocyten bei Diagnosestellung 〉 10,000/mm3 oder steigen unter Corticoidtherapie auf 〉 10,000/mm3 besser 〉 50,000/mm3 an, sind vor allem bei Milzvergrößerung die Erfolgsaussichten der Splenektomie sehr gut. Steigen die Thrombocyten 2 Wochen postoperativ 〉 100,000/mm3, entwickeln 94,1% der Patienten eine dauerhafte Vollremission. Die Frühergebnisse 2 Wochen postoperativ und die Nachuntersuchung 3 Monate bis 6 Jahre nach Splenektomie ergab eine fast identische Quote von über 80% dauerhaften Vollremissionen und über 12% Teilremission.
    Notes: Summary Reinvestigation after 3 months–6 years of 51 of 98 patients who underwent splenectomy because of Werhof's disease revealed excellent remission rates when the number of thrombocytes was 〉 10,000/mm3 at the time of diagnosis, when there was an increase to 〉 10,000/mm3, or better still, when 〉 50,000/mm3 was achieved by corticosteroid therapy, especially when the spleen was enlarged. An increase in the thrombocytecount to 〉 100,000/mm3 2 weeks after splenectomy was associated with a complete remission in 94.1%. The early remission rates (2 weeks postoperatively) and the late results (after 3 months–6 years) were nearly identical: in more than 80% of cases, complete remissions, and in over 12%, partial remissions could be observed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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