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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 67 (1989), S. 627-631 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Kidney transplantation ; Urinary tract infection ; Bacterial colonisation and infection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Among 124 recipients of a renal allotransplant (22 men, 52 women), 60 patients (27 men, 33 women) showed more than 106 colony-forming units/ml midstream urine on one or several occasions. 26 patients (10 men, 16 women) did not present with leucocyturia whereas 23 (10 men, 13 women) did so. Urine samples were examined 1/2 to 5 1/2 years after transplantation. The comparison of the 2 groups of patients with and without leucocyturia revealed the following: there was no age difference; during the first year after grafting, bacteriuria with leucocyturia was more common; recurrent and de novo infections, dysuria, pyelonephritis and demonstration of E. coli were more frequent. Therapy was more effective in cases of bacteriuria without leucocyturia; the serum creatinine was more seldom elevated above the normal range and complications with ureters, bladder emptying or stenoses of the urethra were more seldomly observed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 58 (1980), S. 73-84 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Kidney allograft transplantation ; Urinary tract infection ; Leucocyturia ; Antibody-coated bacteria ; Transplant pyelonephritis ; Nierentransplantation ; Harnwegsinfekt ; Leukozyturie ; antikörperbesetzte Bakterien ; Transplantatpyelonephritis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Anläßlich von 1802 Urinuntersuchungen bei 216 ambulanten Trägern von Nierenallotransplantaten wurden 274 signifikante Bakteriurien festgestellt. Bei 30 Patienten wurden rezidivierende oder chronisch persistierende Harnwegsinfekte beobachtet, wobei 399 Befunde von Urinuntersuchungen ausgewertet wurden (13,3 Untersuchungen pro Patient). Es handelte sich um 15 Patienten mit klinischer und/oder pathologisch-anatomisch verifizierter Transplantatpyelonephritis und um 11 Patienten mit Cystitis. Vier Patienten mit urologischen Komplikationen nach Transplantation wurden von der Studie ausgeschlossen. Besonderes Gewicht für die Diagnose einer Transplantatpyelonephritis erlangen kontinuierliche Leukozyturie und der Nachweis antikörperbedeckter Urinbakterien. Beide Befunde wurden bei allen Patienten mit Transplantatpyelonephritis mehrfach erhoben. Wichtige klinische Symptome sind Fieber und Dysurie. Im Gegensatz zur Kontrollgruppe mit Cystitis kann bei 13 von 15 Patienten mit Transplantatpyelonephritis eine Abnahme der Transplantatfunktion festgestellt werden; zwei Patienten wurden erneut dialysebedürftig. Eine weitere schwerwiegende Komplikation stellt die Urosepsis bei acht von 15 Patienten dar. Die Ergebnisse weisen mit 15 Erkrankungen bei 26 Patienten auf die Häufigkeit einer Transplantatpyelonephritis bei chronischer Harnwegsinfektion nach Nierentransplantation hin. Begünstigt wird ihr Auftreten durch eine Abflußbehinderung in den ableitenden Harnwegen (acht von 15 Patienten) und durch hochdosierte immunosuppressive Therapie: acht der 15 Patienten erhielten beim Auftreten der Pyelonephritis mehr als 10 mg Prednison/die. Durch Infektkontrolle konnte die Nierenfunktion bei drei Patienten gehalten werden, bei Abschluß der Untersuchung war die Funktionseinbuße des Transplantates bei vier Patienten teilweise reversibel.
    Notes: Summary Examinations of the urine in 216 kidney allograft recipients resulted in significant bacteriuria in 274 samples of 1,802 urines tested. Bacteruria was found in 30 patients with recurrent or chronic persistent infections of the urinary tract; this patient group was studied by examination of 399 urine samples (mean 13.3 samples per patient). Four patients suffered from urologic complications after kidney grafting and were excluded from the study; 15 patients were diagnosed clinically and/or histologically with transplant pyelonephritis, 11 patients with cystitis. Of main importance for the diagnosis of transplant pyelonephritis were findings of persistent leucocyturia and the presence of antibody-coated bacteria. Both of these findings were repeatedly seen in all patients with transplant pyelonephritis. Clinical symptoms included fever and dysuria. In contrast to patients suffering from cystitis, transplant function detoriated in 13 of 15 patients with transplant pyelonephritis; two patients had to be treated by hemodialysis. Septicemia occurred in eight of the 15 patients studied. The data illustrate the frequency of transplant pyelonephritis as observed in 15 of 26 patients accompaining chronic urinary tract infection after kidney allograft transplantation. As a predisposing factor, obstruction of the urinary tract was diagnosed in eight of the 15 transplant recipients with pyelonephritis. The prednisone dose was higher than 10 mg in eight of 15 patients at the time transplant infection was diagnosed. Successful antibiotic treatment resulted in stable transplant function in three patients; four patients exhibited even lower serum creatinine levels after therapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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