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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Journal of Molecular Structure 156 (1987), S. 331-340 
    ISSN: 0022-2860
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 0014-5793
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Radiologe 40 (2000), S. 446-450 
    ISSN: 1432-2102
    Keywords: Schlüsselwörter Beckenboden ; Rektozele ; Prolaps ; Deszensus ; Intussuszeption ; Key words Pelvic floor ; Rectocele ; Prolaps ; Descending perineum ; Intussusception
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Purpose. The aim of this review is to describe the most frequent and important coloproctologic pelvic floor disorders. Relevant diagnostic procedures of the pelvic floor will be presented. Material and methods. A host of diagnoses and symptoms such as the descending perineum syndrome, rectocele, cystocele, enterocele, uterine and vaginal descensus, anal and rectal prolaps, outlet obstruction, anismus, inertia recti and intussusception are included under the heading “pelvic floor disorders”. Although symptoms are often varied, problems concerning urinary and/or faecal continence commonly lead to primary consultation of a physician. Results. Quite often, apparently divergent symptoms such as constipation and incontinence are simultaneously mentioned. A clear gender disposition is observed with female patients inflicted nine-fold in comparison to male patients. The primary consultant may belong to a variety of specialities such as urology, proctology, gynaecology or dermatology, depending upon the predominant symptom. A feeling of trust is essential for the treatment of a disorder involving highly intimate regions of the body. Discussion. An exact medical history and standardized proctologic evaluation consisting of inspection, palpation, rectoscopy and proctoscopy may be augmented by investigations such as anorectal manometry or endosonography. Conventional defecography has been replaced more and more by dynamic MRI of the pelvic floor in specialized institutions, enabling additional gynaecologic and urologic investigations avoiding ionizing radiation.
    Notes: Zusammenfassung Ziel. Die Darstellung der häufigsten und wichtigsten koloproktologischen Erkrankungen des Beckenbodens und der aktuellen Diagnosemöglichkeiten. Material und Methode. Unter Beckenbodenstörungen subsummieren sich eine Reihe von Diagnosen und Symptomen. Die Beschwerdesymptomatik ist meist vielgestaltig, am häufigsten führen Stuhl- und Urinkontinenzprobleme zum Arztbesuch. Ergebnisse. Nicht selten werden scheinbar divergierende Symptome wie Obstipationsbeschwerden und Inkontinenz gleichzeitig angegeben. Frauen sind weit häufiger betroffen als Männer mit einem Geschlechtsverhältnis von 9:1. Diskussion. Neben der ausführlichen, gezielten Anamnese und einem standardisierten proktologischen Untersuchungsgang (Inspektion, Palpation, Rektoskopie, Proktoskopie) liefern apparative Zusatzuntersuchungen wie Anorektalmanometrie und Endosonographie wichtige Informationen. In der radiologischen Diagnostik wurde die konventionelle Defäkographie durch die funktionelle Beckenboden-MRT erweitert, die neben der proktologischen Diagnostik gleichzeitig eine gynäkologische und urologische Abklärung ohne Strahlenbelastung beinhaltet.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Sozial- und Präventivmedizin 28 (1983), S. 153-162 
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé La structure des programmes d'examens des pédiatres bernois et bâlois est présentée en ce qui concerne les dates, le besoin en temps, l'organisation, le matériel, les procédures et les techniques. Certains procédés sont décrits en détail pour illustrer la faÇon dont il convient d'agir. Un résumé de tous les éléments de l'examen selon l'âge est présenté, y compris les troubles du comportement, le développement mental et moteur, les examens de la vision et de l'ouÏe, les malformations et autres anomalies d'organes, ainsi que les défauts métaboliques congénitaux.
    Abstract: Summary The scheme of preventive examinations used by pediatricians of the cantons of Berne and Basle is presented in terms of the dates, required time, organization, material, procedures, and techniques. As an illustration, certain procedures are described in detail. A summary of all elements of the examination according to age is presented including behavioral, mental and motor development, screening for vision and hearing defects, search for malformations and other organ abnormalities, and inborn metabolic defects.
    Notes: Zusammenfassung Anhand der programmierten Vorsorgeuntersuchungen der Berner und Basler Kinderärzte wird über Untersuchungstermine, Zeitaufwand, Organisation, Materialbeschaffung, Untersuchungsablauf, Vorgang und Techniken gesprochen. Einzelne Untersuchungen werden beispielhaft erklärt und erläutert, wobei zu jeder Altersgruppe die wichtigsten Untersuchungen zusammengefasst werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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