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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Regulatory Peptides 3 (1982), S. 72 
    ISSN: 0167-0115
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 42 (1964), S. 443-445 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Segontin in Tagesdosen von 90 mg bewirkte bei 7 von 10 Versuchspersonen eine signifikante Verminderung der Harnausscheidung von 3-Methoxy-4-hydroxy-mandelsäure. Die Frage, ob es sich insgesamt um eine Reduzierung oder um eine Modifikation der Katecholaminausscheidung handelt, wird zur Diskussion gestellt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 222 (1954), S. 79-87 
    ISSN: 1432-1912
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Intensive care medicine 15 (1988), S. 27-30 
    ISSN: 1432-1238
    Keywords: Paranasal sinusitis ; Sepsis ; Nasotracheal intubation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract During a 1-year period 4 out of 171 nasotracheally intubated patients (2.3%) developed sepsis due to purulent sinusitis. 98 (57%) of the patients received mechanical ventilation for more than 10 days. In all cases of sinusitis the diagnosis could be confirmed by conventional X-ray examination. Sepsis resolved 1 to 3 days after initiation of a therapy protocol consisting of tracheostomy, surgical drainage and lavage. Pseudomonas aeruginosa was involved as pathogenic organism in 3 of 4 patients. We conclude that purulent sinusitis represents a serious and often occult problem in already critically ill patients with multiple potential sources of sepsis. Most important for diagnosis is a high level of suspicion particularly in patients with risk factors for infection. Prompt and successful treatment can be achieved by an aggressive surgical approach.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical endoscopy and other interventional techniques 4 (1990), S. 31-35 
    ISSN: 1432-2218
    Keywords: Blunt chest trauma ; Lung contusion ; Bronchopleural fistulae ; Bronchoalveolar lavage ; Pneumonia ; Acute respiratory distress syndrome (ARDS)
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Extended lesions of the lung parenchyma are often seen in association with blunt chest trauma. Blood aspiration, atelectasis and the formation of bronchopleural fistulae can lead to early respiratory deterioration and the development of severe post-traumatic complications (pneumonia, acute respiratory distress syndrome). Diagnostic and therapeutic bronchoscopy is essential on admission. This procedure helps to estimate the severity and extent of parenchymal lesions even before chest X-ray signs are noted. Bronchoalveolar lavage is needed for removal of aspirates. In our study bronchoalveolar lavage on admission reduced bacterial contamination and pneumonia in comparison to patients not lavaged. A new method for closure of bronchopleural fistulae is described. Fibrin instillation after balloon catheter occlusion leads to a significant reduction of tidal volume loss (greater than 50% in average).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Calculated chemotherapy is based on the knowledge of the typical bacterial agents of a particular infection. From January 1983 to August 1985 bacteriological findings from surgical patients with peritonitis, septicemia or pneumonia treated in an intensive care unit were analysed. The study concentrated on those findings only which differed from previous bacteriological investigations. During the first three days 53 patients on assisted ventilation suffering from peritonitis exhibited mainly enterobacteria in their peritoneal secretions. At day 10 or later we also found bacteria from the pseudomonas group. At that time the bacterial spectrum of bronchial secretions was comparable to that of the peritoneal secretions of the same patient. After day 10, the bacterial spectrum was similar in 36 ventilated patients without peritonitis, in 56 patients suffering from post-operative pneumonia and in peritonitis patients. According to our findings, calculated chemotherapy may be based on the fact that patients with peritonitis who cannot be cured within a few days have a bacterial flora comparable to that of patients with septicemia or pneumonia. Patients with severe infections following surgery, such as potentially fatal pneumonia, generalised peritonitis or septicemia were treated with imipenem/cilastatin, according to the above definitions of calculated chemotherapy. 37 of 46 patients treated between May and December 1985, were clinically cured. Microorganisms persisted in five clinically cured patients. Development of resistance to imipenem was observed in one case. In one case treatment had to be stopped because of an allergic skin reaction. Monotherapy of peritonitis by imipenem/cilastatin appeared more satisfactory than treatment with combinations of other antibiotics.
    Notes: Zusammenfassung Voraussetzung einer kalkulierten Chemotherapie ist die Kenntnis der typischerweise bei einer bestimmten Krankheit gefundenen Keime. Von Januar 1983 bis August 1985 haben wir bakteriologische Befunde bei chirurgischen intensivmedizinisch behandelten Patienten mit Peritonitis, Sepsis oder Pneumonie ausgewertet. Dabei wurden nur Befunde berücksichtigt, die jeweils vom Vorbefund unterschiedlich waren. Bei 53 beatmeten Patienten mit Peritonitis haben wir innerhalb der ersten drei Tage im Peritonealsekret überwiegend Darmkeime nachgewiesen. Nach zehn Tagen und später sahen wir zusätzlich Keime der Pseudomonas-Gruppe. Ebenfalls nach zehn Tagen und später fand sich bei denselben Patienten im Bronchialsekret ein vergleichbares Keimspektrum wie im Peritonealsekret. Bei 36 beatmeten septischen Patienten ohne Peritonitis und ebenso bei 56 beatmeten Patienten mit postoperativer Pneumonie sahen wir eine ähnliche Keimflora wie bei den Peritonitis-Patienten nach zehn Tagen. Grundlage einer kalkulierten Chemotherapie kann nach diesen Ergebnissen die Kenntnis sein, daß bei einer Peritonitis, die voraussichtlich nicht in einigen Tagen ausheilen kann, mit einem ähnlichen Keimspektrum wie bei einer Sepsis und einer Pneumonie zu rechnen ist. Nach diesen Befunden haben wir postoperative Patienten mit schweren Infektionen wie lebensbedrohlicher Pneumonie, generalisierter Peritonitis und Sepsis im Sinne einer kalkulierten Chemotherapie mit Imipenem/Cilastatin behandelt. Von Mai bis Dezember 1985 konnten 37 von 46 Patienten klinisch geheilt werden, bei fünf Patienten persistierten Keime bei klinischer Heilung. Bei einem Patienten konnten wir eine Resistenzentwicklung beobachten, einmal wurde die Imipenem/Cilastatin-Therapie wegen einer allergischen Hautreaktion abgebrochen. Bei der primären Monotherapie der Peritonitis mit Imipenem/Cilastatin beobachteten wir im Vergleich zu Kombinationsbehandlungen mit anderen Antibiotika häufiger günstige Verläufe.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Extended lung resection – Extracorporeal circulation – Ex situ sleeve resection. ; Schlüsselwörter: Erweiterte Pneumonektomie – extracorporale Zirkulation – Ex-situ-Manschettenresektion.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Bei einem 69 jährigen Patienten mit eingeschränkter Lungenfunktion wurde ein zentrales Plattenepithelcarcinom der linken Lunge mit Infiltration von Hauptbrochus, Pulmonalarterie und linkem Vorhof diagnostiziert. Staging-Untersuchungen erbrachten keinen Hinweis für Metastasen. Mit Hilfe der extracorporalen Zirkulation wurde eine erweiterte Pneumonektomie links mit Teilresektion des linken Vorhofs durchgeführt. Nach Verschluß des Vorhofdefekts mit einem Perikardflicken wurde der Unterlappen ex situ vom Operationspräparat abgesetzt und reimplantiert, wobei der Stumpf der unteren Lungenvene mit dem linken Herzohr anastomosiert wurde. Nach völlig ungestörtem Verlauf ist der Patient 2 1/2 Jahre postoperativ rezidivfrei und gut belastbar.
    Notes: Abstract. A 69-year-old patient with reduced pulmonary function was diagnosed as suffering from non-small cell lung cancer of the left lung invading the main bronchus, pulmonary artery and left atrium. Staging examinations were negative. Using cardiopulmonary bypass, an extended pneumonectomy with partial resection of the left atrium was performed. The cardiac defect was closed with a pericardial patch. The lower lobe was divided ex situ from the upper lobe and reimplanted with anastomosis of the lower pulmonary vein to the left auricle. After a totally uneventful course the patient is in good condition and free of tumor recurrence 2.5 years postoperatively.
    Type of Medium: Electronic Resource
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