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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 54 (1976), S. 83-87 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Imipramin-Vergiftung ; Hämodialyse ; Imipramin-Clearance ; Polyvinylchlorid ; Imipramine intoxication ; Haemodialysis ; Imipramine clearance ; Polyvinylchloride
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In the last several years an increasing number of severe imipramine intoxications have been observed. Though standard principles for the treatment of acute tricyclic poisoning have been established, nonetheless there still exists doubt on the most effective method of tricyclic removal in cases of massive overdose. Haemodialysis was successfully employed until now but has not found general acceptance as only insignificant amounts of imipramine could be recovered from the dialysate. An experimental clearance study was undertaken using radiolabelled imipramine (14C-I) to obtain insight into the usefullness of haemodialysis in imipramine poisoning.14C-I clearances which were calculated in a closed circuit dialysis system ranged between 18 ml/min and 48 ml/min depending on the constitution of the dialysate, i.e. aqueous or lipid solution. Surprisingly a rapid and significant uptake of imipramine by the plastic material (polyvinylchloride) of the extracorporeal blood line system was detected. This escape of imipramine from the blood into the tubings explains the poor recovery of tricyclics from the dialysate, which discredited haemodialysis as a therapeutical method in imipramine poisoning. The results of our experiments may offer a new method of rapid tricyclic elimination in severe imipramine intoxications.
    Notes: Zusammenfassung In den letzten Jahren wurde eine zunehmende Zahl schwerer Imipramin-Intoxikationen beobachtet. Obwohl die Behandlung der akuten Vergiftung mit tricyclischen Antidepressiva weitgehend standardisiert ist, besteht nach wie vor Unsicherheit über die effektivste Methode zur raschen Elimination dieser Substanzen. Trotz klinischer Erfolge konnte die Hämodialyse im Behandlungsschema der schweren Imipramin-Vergiftung bislang keinen festen Platz behaupten, da der Nachweis nennenswerter Imipramin-Mengen im Dialysat nicht gelang. In einer experimentellen Studie wurde die Clearance von radiomarkiertem Imipramin (14C-I) im geschlossenen Dialysesystem untersucht. Die Clearance bewegte sich zwischen 18 ml/min und 48 ml/min in Abhängigkeit von der Zusammensetzung des Dialysats (wäßrige oder fetthaltige Lösung). Überraschenderweise fand sich eine rasche und erhebliche Aufnahme von Imipramin durch das extrakorporale Blutschlauchsystem (Polyvinylchlorid). Die „Sorption“ von Imipramin durch die blutführenden Schläuche erklärt die Unmöglichkeit des Imipramin-Nachweises im Dialysat bei klinischen Dialysen. Die Ergebnisse unserer Untersuchungen eröffnen möglicherweise ein neues Behandlungsprinzip bei schwerer Imipramin-Vergiftung und/oder Vergiftungen mit anderen tricyclischen Aminen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International urology and nephrology 14 (1982), S. 415-418 
    ISSN: 1573-2584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Retention cysts of the duct of Cowper's gland have been reported rarely. Depending on the location and ize of the cyst a variety of symptoms may occur. Diminisihed urionary stream, urinary retention and bloody urethral discharge are most commonly observed. Differential diagnosis of Cowper's duct cysts includes mainly incomplete urrthral duplications and inflammatory or traumatic diverticula. The diagnosis is established by voiding cystourethrography, retrograde urethrography and cystoscopy. Endoscopy should be performed by passing the panendoscope under direct vision from the meatus proximally until the entrance into the cyst becomes visible. Endoscopic resection of the septum between urethra and Cowper's duct cyst is the treatment of choice providing relief of voiding symptoms.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 19 (1991), S. 85-87 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In dieser prospektiven randomisierten Studie wurden die Wirksamkeit und Verträglichkeit einer Einmaldosis von 1 oder 2 g Cefodizim i.m. bei 50 Frauen mit Infektionen der unteren Harnwege untersucht. Vor und nach Behandlung wurden ein Harnstatus mit Urinbakteriologie sowie Laboruntersuchungen durchgeführt. In der Dosisgruppe 1 g wurden 18 von 25 Patienten geheilt, in der Dosisgruppe 2 g 22 von 25. Bei allen unzureichend behandelten Patientinnen war vor Therapiebeginn ein komplizierter Harnweginfekt festgestellt worden (sechsmal Restharn, zweimal ein Blasentumor und je einmal eine neurogene Blasenentleerungsstörung und eine Glukosurie bei Diabetes mellitus). Cefodizim war bei unkomplizierten Harnwegsinfektionen, aber auch bei Patientinnen über 65 Jahre, bei gering eingeschränkter Nierenfunktion, bei antibiotischer Vorbehandlung und bei rezidivierenden oder postoperativen Infektionen wirksam. Systemische Nebenwirkungen oder klinisch relevante Laborveränderungen wurden nicht beobachtet.
    Notes: Summary In a prospective randomized study, the efficacy and safety of 1 and 2 g of cefodizime administered as single intramuscular injections were compared in a total of 50 women having either complicated or uncomplicated lower urinary tract infections (LUTI). Bacteriological culture of urine and safety laboratory tests were performed before and after treatment. 18/25 patients in the 1 g cefodizime group and 22/25 in the 2 g cefodizime group showed satisfactory clinical and bacteriological response to treatment. The inadequately treated patients all had complicating factors on entry to the study (residual urine in six cases, a bladder malignancy in two, neurogenic bladder and diabetes mellitus with glucosuria in one case each). Cefodizime proved efficacious in female patients with uncomplicated LUTI, as well as in those aged over 65 years, patients having mild renal insufficiency, mild glucosuria, unsuccessful oral antibiotic pretreatment or recurrent and postoperative infections. In no case were there any systemic adverse reactions to cefodizime or clinically significant changes in laboratory tests.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1573-2584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Fournier's gangrene, originally described by Fournier in 1883, is a rare and unusual ischaemic necrosis of the male external genitalia. Reports on the idiopathic penile and/or scrotal gangrene are relatively rare in newer publications. The aetiology of the disease which is characterized by a sudden onset, most commonly without prodromal symptoms, is still not fully understood. There is strong evidence, however, that Fournier's gangrene is a specific infection due toStreptococcus haemolyticus, group A, and/or anaerobic Streptococci. Presenting a case of our own, we take the opportunity to discuss the pathogenesis, pathomorphology, bacteriology and treatment of the disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
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