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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 10 (1931), S. 1930-1934 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 53 (1975), S. 90-91 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Hereditary alpha1-antitrypsin deficiency ; congenital extrahepatic bile duct hypoplasy ; proteaseinhibitor ; neonatal cholestasis ; biliary cirrhosis ; Familiärer Alpha1-Antitrypsinmangel ; kongenitale extrahepatische Gallengangshypoplasie ; Proteinaseinhibitor ; neonatale Cholestase ; biliäre Cirrhose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ein zwei Monate alter Säugling mit Cholestase und biliärer Cirrhose ist homozygoter Merkmalsträger von Alpha1-Antitrypsinmangel Pi Typ ZZ. Gleichzeitig besteht eine hochgradige extrahepatische Gallenwegsobstruktion. Es werden die klinischen, proteinchemischen, genetischen, histologischen und immunhistochemischen Befunde des Patienten mitgeteilt. Eine Erklärung der möglichen Koppelung der beiden Anomalien wird versucht. Ein pathogenetischer Zusammenhang dieser seltenen Defekte ist wahrscheinlicher als ein zufälliges Zusammentreffen.
    Notes: Summary A child, two months of age, suffering from cholestasis and biliary cirrhosis, was found to be homozygous for alpha1-antitrypsin deficiency Pi type ZZ associated with high degree extrahepatic bile duct obstruction. The clinical, protein-chemical, genetic, histological and immuno-histochemical findings in the patient are reported and the relationships between these two anomalies interpreted. An interaction between the very rare defects rather than random association is suggested.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Flow cytometry – platelets – antigen – rotablation – PTCA ; Schlüsselwörter Durchflußzytometrie – Thrombozyten – Antigen – Rotablation – PTCA
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zu den bis heute erfolgslimitierenden Faktoren der interventionellen kardiologischen Verfahren zählen die akute und subakute Okklusion und die Restenose. Bei den genannten Komplikationen sind aktivierte Thrombozyten maßgeblich beteiligt. In dieser Studie wurde mittels der Durchflußzytometrie der Einfluß der Rotablation auf die Expression von Thrombozytenantigenen analysiert. Als Kontrollgruppe wurde ein Patientenkollektiv mit alleiniger PTCA untersucht. Es wurden die Fluoreszenzexpressionen der Strukturantigene CD41a (GPIIb–IIIa) und CD42b (GPIb-V–IX), der aktivierungsabgängigen Epitope CD62p (P-Selektin, PADGEM, GMP-140) und CD63 (GP53) und die Bindung von Fibrinogen vorher, direkt nach der Prozedur und dreißig Minuten nach Ende der Prozeduren gemessen. CD41a und CD42b zeigten keine signifikanten Veränderungen im Verlauf von PTCA oder Rotablation (PTCA: CD41a p=0,8 und 0,9; CD42b p=0,5 und 0,2; Rotablation: CP41a p=0,2 und 0,2; CD42b p=0,4 und 0,1). Direkt im Anschluß an die PTCA bzw. Rotablation ließen sich signifikante Anstiege der MCFI-Werte (mean channel fluorescence intensity) von CD62p, CD63 und der Bindung von Fibrinogen nachweisen (p〈0,05). Dreißig Minuten nach Ende der Verfahren zeigten sich signifikante Anstiege der MCFI bei der PTCA (CD62p, CD63 und Fibrinogenbindung, alle p〈0,05), nicht aber bei der Rotablation (CD62p p=0,1; CD63 p=0,9; Bindung von Fibrinogen p=0,5). Die MCFI-.Werte für CD62p und die Bindung von Fibrinogen waren bei der Rotablation höher als bei der PTCA. Unsere Ergebnisse zeigen, daß es bei der Rotablation zur signifikanten Thrombozytenaktivierung kommt, die stärker ausgeprägt ist als bei alleiniger PTCA. Zum Nachweis der Aktivierung ist die Durchflußzytometrie als sensitives, spezifisches, multiparametrisches Meßverfahren geeignet. Die Aktivierung von Thrombozyten ist Teil einer komplexen Kaskade, die nach einer Intervention im behandelten Koronargefäß abläuft und zu einer überschießenden vaskulär-molekulären Entzündungsreaktion und klinischen Problemen bei einigen Patienten führen kann.
    Notes: Summary Acute occlusion and subacute restenosis of the coronary artery are still the limiting factors of the otherwise successful interventional cardiology. Platelets and especially activated platelet populations play a key role concerning these typical and sometimes fatal complications. In this study we used flow-cytometry to determine the influence of the modern interventional technique of rotablation on platelet antigens and their possible alteration. A PTCA control group was included. We analyzed the fluorescence expression of structural antigens CD41a (GPII–IIIa) and CD42b (GPIb-V–IX), and of the activation-dependent antigens CD62p (P-selectin, PADGEM, GMP-140) and CD63 (GP53). Furthermore we analyzed the binding of fibrinogen to the platelet flow-cytometrically. CD41a and CD42b did not show significant alternations in fluorescence before, directly after and thirty minutes after finishing PTCA and rotablation (PTCA: CD41a p=0.8 and 0.9; CD42b p=0.5 and 0.2; rotablation: CD41a p=0.2 and 0.2; CD42b p=0.4 and 0.1). But platelet activation could be detected directly after PTCA and rotablation measuring the mean channel fluorescence intensity (MCFI) of CD62p, CD63 and fibrinogen binding (all p〈0.05). Thirty minutes after finishing the procedures there were again significant changes in MCFI in PTCA (CD62p, CD63, fibrinogen binding; all p〈0.05), but not in rotablation (CD62p p=0.1; CD63 p=0.9; fibrinogen binding p=0.5). But MCFI for CD62p and fibrinogen binding in rotablation was higher than in PTCA. The results of our study show that rotablation also induces significant platelet activation that is higher than in PTCA alone. Flow cytometry is a sensitive and specific, multiparametric tool in establishing platelet activation. The individual platelet activation process is part of a complex cascade of events happening in the rotablated coronary segment leading to a vascular-molecular inflammatory process and consecutive clinical problems in some patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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