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  • 1
    ISSN: 1435-1463
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The partial and generalized ischemic crises may stronglys resemble epileptic crises. They are accompanied by phenomena of neuronal irritation corresponding to a liberation of subcortical structures not attained by ischemic anoxy. From a clinical point of view, ischemic and epileptic crises are often confounded. This is all the more important as both kinds of crises do not only differ by their pathophysiology but also as to their prognostics and therapeutics. A differential diagnosis comprising at the same time the registration of the cerebral and cardiac electric activities as well as blood-pressure and respiration proves to be of great practical importance. Description of the electroencephalographic and clinic semiology of the syncopal crisis with and without convulsions. Comparison with absence, petit and grand mal; exposition of characteristic EEG traces and of the chronology of the events. Ocular and sino-carotid compression as well as Valsalva proof are the methods of activation preferred for the ischemic crises. Hyperpnea, inspiration of azote, and photostimulation, however, activate the epileptic crises. In the second part of the report, the clinical and electroencephalographic diagnostics of the so-called media and basilaria crises and of the posterior cerebral crises, respectively, are compared with those of partial epileptic expressions. Pathogenic considerations.
    Abstract: Résumé Les crises ischémiques partielles et généralisées peuvent fort ressembler à des crises épileptiques; elles s'accompagnent de phénomènes d'irritation neuronale correspondant à une libération de structures souscorticales non atteintes par l'anoxie ischémique. Au point de vue clinique on confond souvent les crises ischémiques et épileptiques. Ceci est d'autant plus lourd de conséquences, que les deux genres de crises ne diffèrent non seulement par leur pathophysiologie mais également en ce qui concerne leur pronostic et leur thérapeutique. Un diagnostic différentiel comprenant à la fois l'enregistrement de l'activité électrique cérébrale et cardiaque de même que de la tension artérielle et de la respiration s'avère donc de toute importance. Description de la sémiologie électroencéphalographique et clinique de la crise syncopale avec et sans convulsions. Comparaison avec les absences, le petit et le grand mal; exposé des tracés EEG caractéristiques et de la chronologie des événements. La compression oculaire et sinu-carotidienne ainsi que l'épreuve de Valsalva sont les méthodes d'activation par excellence pour les crises ischémiques; l'hyperpnée, l'inspiration d'azote et la photostimulation activent par contre les crises épileptiques. Dans la deuxième partie du rapport le diagnostic différentiel clinique et électroencéphalographique des crises dites de la Sylvienne et de la basilaire respectivement de la cérébrale postérieure est comparé avec celui des expressions épileptiques partielles. Considérations pathogéniques.
    Notes: Zusammenfassung Fokale und generalisierte ischämische Anfälle können epileptischen Entäußerungen sehr ähneln; sie gehen mit neuronalen Reizphänomenen einher, die einer Enthemmung (im SinneJacksons) der subcorticalen, nicht von der ischämischen Anoxie betroffenen Strukturen entsprechen. Ischämische und epileptische Anfälle werden häufig klinisch verwechselt. Dies ist um so schwerwiegender, als die beiden Anfallsarten sich nicht nur in pathophysiologischer, sondern auch in prognostischer und therapeutischer Hinsicht unterscheiden, was ihrer Differentialdiagnose speziell unter Berücksichtigung gleichzeitiger Registrierung der cerebralen und cardialen elektrischen Aktivität sowie des Blutdruckes und der Atmung große praktische Bedeutung verleiht. Beschreibung der elektroencephalographischen und klinischen Semiologie des synkopalen Anfalles mit und ohne Konvulsionen. Die Unterschiede gegenüber Absencen, Petit- und Grand-Mal werden hervorgehoben; hierbei spielt neben den charakteristischen Hirnwellenbildern insbesondere der zeitliche Ablauf der Erscheinungen eine große Rolle. Okuläre-, Carotissinus-Kompression And Valsalva-Versuch werden als Provokationsmethoden der Wahl für ischämische Anfälle der Hyperventilation, Stickstoffatmung und Photostimulation als Maßnahmen zur Aktivierung epileptischer Entäußerungen gegenübergestellt. Im zweiten Teil der Ausführungen wird in ähnlicher Weise die klinische und elektroencephalographische Differentialdiagnostiks der sogenannten “Media- und Basilaris/Posterior-Anfälle” zu fokalen epileptischen Reaktionen in Parallele gesetzt. Pathogenetische Erörterungen schließen das Referat ab.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 37 (1959), S. 47-50 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 28 (1950), S. 672-675 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 28 (1950), S. 711-715 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 30 (1952), S. 478-480 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 165 (1951), S. 488-530 
    ISSN: 1432-1459
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 165 (1951), S. 596-621 
    ISSN: 1432-1459
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 30 (1952), S. 665-666 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neuropathologica 7 (1966), S. 26-43 
    ISSN: 1432-0533
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary This report deals with the ultrastructural alterations of the skeletal musculature in a typical case of polymyositis. Based on EM-observations the fine structural details of young and old, acute and chronic lesions of the striated muscle fibers are described. There is a great variety of lesions with respect to the myofibrils, the mitochondria, the sarcoplasmic reticulum, the sarcoplasm and the nucleic. Minor alterations are disseminated minute destructions of single fibrils and sarcomeres. There is also a peculiar accumulation of fine granules in the ground substance of the sarcoplasm, sometimes with an increase of liposomes. Only in some muscle fibers there is an unusually large amount of fat granules. Fatty degeneration with myelin-like alterations have been observed. On the other hand, there are acute and chronic destructions of a great number of the myofibrils leading finally to muscle fiber atrophy. The existence of special arrangements of smooth tubular structures in a regular form is noteworthy. Another type of fiber alterations is the so-called vacuolar degeneration. This type is due to multiple lesions with focal cytoplasm necrosis (circumscribed destruction of myofibrils and all cell organelles). The necrotic material is transformed into vacuoles in which chemical digestions occur. Finally the fine structural picture of more complex muscle fiber degenerations with vacuolization and hyaline metamorphosis of the myofibrils are described. Based on our EM findings we were not able to make a contribution to the etiology and pathogenesis of this case of polymyositis.
    Notes: Zusammenfassung Anhand eines Falles von rezidivierender Polymyositis wird über die licht- und elektronenmikroskopischen Befunde am Biopsiematerial berichtet. Dem myositischen Prozeß liegt ein breites Spektrum von alten und frischen, akuten und chronischen Veränderungen zugrunde. Analysiert wurden die Störungen der einzelnen Bauelemente der Skeletmuskulatur, also die Veränderungen des Sarkoplasmas, der Myofibrillen, der Zellorganellen, der Kerne und des Sarkolemms. In den Frühstadien fallen nur leichte disseminierte Fibrillenuntergänge sowie eigenartige Veränderungen des Sarkoplasmas mit feingranulärer Akkumulation auf. Es hängt von der Art, der Aktuität und dem Stadium des Prozesses ab, ob ein disseminierter, partieller oder generalisierter Untergang des Fibrillenapparates auftritt. Bei den akuten (disseminierten) Fibrillolysen kommt es relativ rasch zum Untergang der Filamente im Bereich einzelner Sarkomere und Fibrille. Diese Art des Fibrillen-unterganges unterscheidet sich von den Veränderungen bei den verschiedenen Arten der Muskelatrophie. Der vacuolären Muskelfaserdegeneration liegen umschriebene intraplasmatische Nekrosen zugrunde, die in sich bildenden Vacuolen aufgenommen werden, wo der chemische Abbau stattfindet. Die afibrillären Muskelfaseratrophien bei Polymyositis lassen sich weder licht- noch elektronenmikroskopisch von fortgeschrittenen Atrophiestadien anderer Krankheiten unterscheiden. Zur Ätiologie der Polymyositis wird nichts beigetragen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1432-1920
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Les auteurs rapportent le cas d'un homme de 41 ans porteur d'un méningiome s'étendant du plexus choroïde à la région trigonale du ventricule latéral gauche. L'angiographie carotidienne démontra que la tumeur était entourée par des vaisseaux angiomateux «pathologiques» drainés par des «veines précoces». Les auteurs insistent sur le fait que l'«opacification veineuse précoce» n'est pas un signe sûr de malignité d'une tumeur.
    Abstract: Zusammenfassung Fallbeschreibung eines 41-jährigen Patienten mit einem Meningeom, das vom Plexus im Bereich des Trigonum des linken Seitenventrikels ausging. Die Carotisangiographie zeigte, daß der Tumor von pathologischen Gefäßen umgeben war, dabei stellte sich eine „frühe Vene” dar. Die Untersuchung zeigt, daß diese „frühe Vene” nicht immer ein sicheres Zeichen der Tumor-Malignität bedeutet.
    Notes: Summary The case is reported of a 41-year-old man with a meningioma arising from the choroid plexus in the trigonal region of the left lateral ventricle. Carotid angiography revealed that the tumour was surrounded by “pathological” angiomatous vessels drained by “early veins”. It is stressed that “early venous filling” is not a safe sign of malignancy in any tumour.
    Type of Medium: Electronic Resource
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