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  • 1
    ISSN: 1540-8191
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Background: Attempts to prolong life or to improve the quality of life by partial left ventriculectomy in patients suffering from dilated cardiomyopathy have yielded strikingly variable results in leading surgical centers. Hypothesis: The outcome of patients after partiat left ventriculectomy depends on intraoperative myocardial protection together with appropriate long-term pharmacotherapy. We further assume that partial removal of the fibrotic ventricular wall may lead to a particularly inhomogeneous pattern of wall stress, giving rise to the potential of a paradoxical increase in wall stress and the creation of arrhythmogenic foci. Methods: During surgery in 24 patients, local mesh tension was measured using needle-force probes in up to five sites within the left ventricular wall before and after resection of the interpapillary mural segment. The data were used to calculate regional peak developed force and to identify any differences in the timing of local mechanical activity between the measured regions. Results: Mean decrease in regional wall stress was 42% (76 sites of measurement). However, we discovered a paradoxicat increase of 42% in 18 sites of measurement. The time delay in the onset of force development between the measured regions prior to surgery was 0 msec in 10 patients, up to 30 msec in 7 patients, and beyond 80 msec in 7 patients. After resection, the time delay increased considerably in incidence and duration. Conclusion: Ventriculectomy is an effective means of reducing wall stress. The unexpectedly high incidence of inhomogeneities in wall stress after asymmetrical surgical ventricular remodeling, currently typical for the classical Batista procedure, together with the asynchronous regional ventricular function that we found to increase after partial left ventriculectomy, needs further elucidation by electrophysiological investigations.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1750
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 42 (1926), S. 387-394 
    ISSN: 1432-1076
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Lung 51 (1922), S. 18-23 
    ISSN: 1432-1750
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Lung 98 (1942), S. 452-453 
    ISSN: 1432-1750
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Lung 60 (1925), S. 325-350 
    ISSN: 1432-1750
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Lung 92 (1939), S. 697-702 
    ISSN: 1432-1750
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Lung 54 (1923), S. 353-371 
    ISSN: 1432-1750
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Aus den mitgeteilten Beobachtungen an 100 tuberkulösen Kindern geht hervor: 1. Der PrimÄraffekt kann dort, wo er klinisch nachweisbar ist, als umschriebene Infiltration und Induration (epituberkulöse Pneumonie), als circumscripte Bronchitis, als exsudative und trockene Pleuritis in die Erscheinung treten. 2. Abgesehen vom PrimÄraffekte wurden folgende Formen kindlicher Lungentuberkulose beobachtet: a) Infiltrative Formen, die der fibröskÄsigen Tuberkulose der Erwachsenen entsprechen, aber gewöhnlich einseitig sind, b) Hilustuberkulose, c) abortive Spitzentuberkulose, d) ein- oder doppelseitige Bronchitiden. 3. Bei FÄllen, die sicher dem SekundÄrstadium angehören (extrapulmonale Tuberkulosen), werden Symptome von Seiten der Lungen meistens vermi\t. 4. Bei den FÄllen mit pulmonalen VerÄnderungen treten die Erscheinungen einer hÄmatogenen Generalisation in den Hintergrund, FÄlle mit ausgesprochenen pulmonalen Erscheinungen (wie Fall 1) und deutlichen extrapulmonalen Lokalisationen sind selten. Am ehesten sind noch Drüsenschwellungen als Zeichen hÄmatogener Generalisation nachzuweisen, besonders wird auf Schwellungen der Cubitaldrüsen aufmerksam gemacht. 5. Was die Tuberkulinempfindlichkeit betrifft, so scheint bei aktiven Prozessen die cutane Empfindlichkeit der intra- und subcutanen überlegen zu sein. Bei latenten Prozessen ist eine sehr lebhafte cutane Empfindlichkeit namentlich dann, wenn es sich um ein jüngeres Kind handelt und bei schwacher Intra- und Subcutanreaktion, als ein Zeichen der AktivitÄt des Prozesses aufzufassen. Infiltrative Lungenprozesse zeigen, besonders, wenn sie mit Fieber einhergehen, eine geringere lokale, speziell cutane Empfindlichkeit als nicht infiltrative und extrapulmonale Tuberkulosen. Doch bedeutet dieser Satz kein allgemeingültiges Gesetz. Die Tuberkulinempfindlichkeit ist nicht allein und nicht so sehr von dem Stadium der Tuberkulose, als von der Ausdehnung des Prozesses und dem Allgemeinbefinden abhÄngig. Starke Lokalreaktionen, besonders starke Cutanreaktionen, überwiegen im Kindesalter überhaupt als ein Zeichen des lebhaften und oft erfolgreichen Kampfes gegen die Erreger. Da\ gerade die Hautreaktionen an IntensitÄt hervortreten, scheint darin begründet zu sein, da\ dem Hautorgane eine besondere Rolle im Abwehrkampfe gegen die Tuberkelbacillen zukommt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Lung 25 (1912), S. 413-420 
    ISSN: 1432-1750
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    The international journal of angiology 8 (1999), S. 154-156 
    ISSN: 1615-5939
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract A new method to determine total Mg++ content in lymphocytes was developed, offering advantages for routine measurements as compared to fluorescence methods. Intracellular total Mg++ measurements were performed in lymphocytes of 18 healthy subjects and 19 untreated essential hypertensive patients. Mg++ content was referred to lymphocytic and membrane protein, which was determined according to Bradford's method. Mg++ measurements were performed by atomic absorption spectroscopy using a Video 12 apparatus of Thermo Electron Instrumentation Laboratory, Andover, USA. The results show that in patients with essential hypertension total intralymphocytic Mg++ content is significantly lower (0.07±0.05 mmol/g lymphocytic protein, mean ± s.d.) as compared to controls (0.11±0.04 mmol/g lymphocytic protein, mean ± s.d., p〈0.05). Free intracellular Mg++ content was measured in lymphocytes by the fluorescent indicator mag-fura-II, showing no significant differences in normotensives and hypertensives (0.30±0.16 versus 0.38±0.17 mmol/l). Additionally, in platelets free intracellular Mg++ concentrations were not found of significant difference in normotensives and hypertensives (0.52±0.23 versus 0.47±0.27 mmol/l) using mag-fura-II. In plasma Mg++ concentrations there was no significant difference in the normotensive and hypertensive group (0.92±0.07 versus 0.88±0.07 mmol/l). There was no correlation between plasma or free or total cellular magnesium concentrations in both groups. Furthermore this method seems also suitable for routine measurements of total intracellular Mg++ concentrations in even larger measurements like mag-fur-II. Lowered total intracellular Mg++ concentrations in a subgroup of primary hypertensives may contribute to the development of this disorder, perhaps due to different buffering systems.
    Type of Medium: Electronic Resource
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