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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 293-298 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Assisted circulation ; Paracorporeal left ventricular bypass ; Mechanical heart support ; Functional heart replacement ; Assistierte Zirkulation ; Parakorporaler Linksherzbypass ; Mechanische Herzunterstützung ; Funktioneller Herzersatz
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es werden verschiedene Bypasspumpen zum mechanischen Teilersatz des Herzens und eigene klinische Erfahrungen mit einer parakorporalen Linksherzpumpe beschrieben. Bei 10 Patienten wurde eine pneumatisch angetriebene Membranpumpe nach einem kardiochirurgischen Eingriff implantiert, bei 6 Patienten konnte das Pumpsystem bei gebesserter linksventrikulärer Funktion nach 8 - 55 h explantiert werden, 1 Patient überlebte 31 Tage. Bei 4 Patienten konnte die Pumpe wegen zunehmendem Rechtsherzversagen und daraus folgender insuffizienter Leistung der Linksherzbypasspumpe nicht entfernt werden.
    Notes: Summary Several bypass pumps for mechanical partial heart replacement as well as own clinical experiences with a paracorporeal left ventricular bypass pump are described. In 10 patients a pneumatically driven membrane pump was implanted after cardiosurgical intervention, in 6 patients the device could be explanted after 8 - 55 h because of improved left ventricular function, 1 patient survived 31 days. In 4 patients it was not possible to explant the pump because of increasing right heart failure and ensuing insufficient work of the left heart bypass pump.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 378 (1993), S. 167-170 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Thoracic surgery ; Mediastinal tumor ; Bronchogenic carcinoma ; Hilar lymph nodes ; Amyloidosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die isolierte hiläre Amyloidose des Mediastinums ohne pulmonale Beteiligung gehört zu den Raritäten der Thoraxchirurgie. Anhand eines Fallberichts wird die präoperativ schwierige Abgrenzung zum zentralen Bronchuskarzinom und zu mediastinalen Lymphomen demonstriert. Trotz umfangreicher bildgebender sowie bioptischer Diagnostik ergab erst die offene Biopsie mit anschließender Immunhistochemie das Vorliegen einer κ-Leichtkettenamyloidose der hilären Lymphknoten. Neben einer Literaturübersicht werden prä- und postoperative Diagnoseverfahren bei der Amyloidose diskutiert.
    Notes: Abstract Pseudotumoral mediastinal and pulmonary amyloidosis occur infrequently and may be confused with other tumors that are found more commonly in this region. Enlargement of hilar lymph nodes in the absence of pulmonary involvement is extremely rare. We report a case of nodular amyloidosis of the hilar lymph nodes that was studied using different diagnostic and radiologic methods. A previously healthy 79-year-old man presented with a large right hilar mass detected on routine chest roentgenography. The extensive mass behaved like a solid tumor and mimicked a bronchogenic carcinoma. At thoracotomy, frozen sections revealed the tumor to consist of kappa-light-chain amyloid. In light of the irresectibility of the tumor, thoracotomy was ended as open biopsy. Immunoelectrophoretic analyses of the plasma and urine showed no evidence of a paraprotein immunoglobulin or light chains. The patient was discharged without symptoms of disease. Different diagnostic procedures before and after surgery are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 726-727 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pleural metastases ; Costal metastases ; Mediastinal metastases ; Pulmonary metastases ; Pleurametastasen ; Mediastinalmetastasen ; Rippenmetastasen ; Lungenmetastasen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Rahmen der onkologischen Nachsorge wurden an 86 Patienten 4 Pleurametastasen, 7 Mediastinalmetastasen, 12 Rippenmetastasen und 63 Lungenmetastasen exstirpiert. Das mittlere Intervall betrug bei den Pleurametastasen 4,2 Jahre, bei den Mediastinalmetastasen 1,8 Jahre, bei den Rippenmetastasen 2,8 Jahre und bei den Lungenmetastasen 3,4 Jahre. Ein Patient lebte nach Resektion einer Rippenmetastase länger als 5 Jahre. Die höchste Absterbensquote nach Resektion von Lungenmetastasen war in den ersten 2 Jahren, die 5-Jahresüberlebensrate betrug 25 %. bei allen Malignomen und 27,9 % nach Carcinommetastase. Die Prognose ist gut bei einem langen Intervall zwischen Operation des Primärtumors und Auftreten der Metastase.
    Notes: Summary In postoperative management 86 patients underwent operations for resection of 4 pleural, 7 mediastinal, 12 costal und 63 pulmonary metastases. The mean disease-free interval was 4.2 years in the pleural group, 1.8 years in the mediastinal, 2.8 years in the costal and 3.4 years in the pulmonary group. One patient from the costal group survived more than 5 years. Mortality was highest in the first and second year after resection of pulmonary metastases; the 5-year survival rate was 25.0%, including all primary malignants and 27.9% after resection of pulmonary metastatic carcinomas. Good prognosis is correlated with a long diseasefree interval.
    Type of Medium: Electronic Resource
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