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  • 1
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophagus ; Traumatology of the esophagus: pathology, symptomatology, therapy of ruptures and perforations
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zwei Rupturen und acht Perforationen der Speiseröhre, die wir im Zeitraum von 1955 bis 1968 an der Chirurgischen Univ.-Klinik Köln-Lindenthal beobachtet haben, werden auf ihre pathologisch-anatomischen und klinisch-symptomatologischen Besonderheiten hin geprüft und ausführlich dargestellt. Den Eigenbeobachtungen stehen 181 Rupturen und 445 Perforationen des Oesophagus aus dem Schrifttum gegenüber. Im Vergleich der Eigenbeobachtungen zum Schrifttum werden insbesondere die Unterschiede beider Verletzungsarten hinsichtlich der Ätiologie, des klinischen Verlaufes und der pathologischen Anatomie herausgearbeitet und tabellarisch zusammengefaßt, da sich daraus wesentliche Konsequenzen für die Therapie ableiten lassen.
    Notes: Summary From 1955 to 1968 2 ruptures and 8 perforations of the esophagus were observed at the Surgical Clinic of the University of Cologne. A description of their pathology and clinical symptomatology is pointed out. Moreover, a number of 181 ruptures and 445 perforations of the esophagus compiled from world literature are presented and discussed. The differences in etiology, clinical course, and pathology between the case-material collected from literature and our own experiences are emphasized and summarized giving essential hints for therapeutic measures.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 43 (1994), S. 671-673 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter:Ösophageale Fremdkörperaspiration – Atemnot – Epilepsie ; Key words: Oesophageal aspiration of foreign bodies – Respiratory depression – Epilepsy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract. We report an oesophageal foreign body in a patient with a seizure disorder secondary to encephalitis disseminata who was transferred to our department of neurosurgery because of rising intracranial pressure. He presented with confusion, motor aphasia, and dysphagia. However, the diagnosis of increased intracranial pressure could not be confirmed clinically or by computed tomography. A routine chest X-ray film showed a dental prosthesis projecting on the area of the hypopharynx. Bronchoscopy and oesophagoscopy showed the denture to be lodged in the hypopharynx, but it was impossible to remove it endoscopically. Therefore, an oesophagopharyngotomy was performed and the foreign body extracted. The postoperative course was complicated by pneumonia, which responded well to antibiotic treatment. The patient made an otherwise uneventful recovery and was able to eat without difficulty.
    Notes: Zusammenfassung. In der vorliegenden Kasuistik wird eine Fremdkörperaspiration in den Ösophagus beschrieben, die initial zur Desorientiertheit, Schluck- und Sprachstörungen des Patienten geführt hatte. Da der Patient unter einem Anfallsleiden litt, das durch eine Encephalomyelitis disseminata ausgelöst worden war, wurde er zunächst unter dem Verdacht einer Hirndrucksteigerung in eine neurochirurgische Abteilung verlegt. Eine Computertomographie des Kopfes ergab aber keinen pathologischen Hinweis dafür. Per Zufall wurde bei einer Röntgenaufnahme des Thorax eine hoch zu Ösophagus sitzende Zahnprothese entdeckt, die konservativ nicht eliminiert werden konnte. Nach Ösophagopharyngotomie wurde die Prothese ausgeschält, die folgende Intensivtherapie war bis auf eine kurzzeitige Pneumonie problemlos. Mit reizfreien Wundverhältnissen wurde der Patient in sein Heimatkrankenhaus zurückverlegt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 939-940 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Renal artery stenosis ; Renal autotransplantation ; Nierenarterienstenose ; Nierenautotransplantation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir haben bei fünf Patienten eine ex vivo Korrektur von Läsionen der A. renalis und ihrer äste mit einer Autotransplantation des Organs vorgenommen. Vier Patienten litten an einer renovasculären Hypertonie, ein Patient an einem Aneurysma eines tertiären Astes der A. renalis. Die postoperative Nierenszintigraphie und Nierenfunktionsprüfung zeigten eine gute Funktion aller autotransplantierten Nieren. Die vier Patienten mit renovasculärer Hypertonie haben 12-36 Monate nach der Operation einen normalen Blutdruck, nur bei einer Patientin ist eine Medikation mit einem Antihypertensivum notwendig.
    Notes: Summary We performed ex vivo repair of lesions of the renal artery and its branches with autotransplantation of the kidney in five patients. Four patients had renovascular hypertension and one an aneurysm of a tertiary branch of the renal artery. Postoperative renal scan and renal function studies showed good function in all autotransplanted kidneys. All four patients with renovascular hypertension have a normal blood pressure 12-36 months after operation. Only one patient must be treated with single-drug anti hypertensive therapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 353 (1981), S. 269-277 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Renal transplantation ; Peritonitis ; Immunosuppression
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir berichten über 20 Patienten mit intraperitonealen Infektionen unter 322 Nierenempfängern. Die Letalität betrug 70% und war für 20% aller Todesfälle nach Transplantation verantwortlich. Wundinfektionen waren der Ausgangspunkt der Peritonitis in über 50% aller Patienten, 40% befanden sich unter hochdosierter immunosuppressiver Therapie. Im Gegensatz zu den verstorbenen war das klinische Bild der überlebenden Patienten charakterisiert durch 1. lokalisierte Peritonitis, 2. keine hochdosierte immunosuppressive Therapie, 3. keine ungewöhnlichen Krankheitserreger wie C. albicans und S. marcescens und 4. sorgfältige Peritonealtoilette mit Spülung der Bauchhöhle während der Operation.
    Notes: Summary Twenty of 322 renal allograft recipients developed intraperitoneal infections. The mortality was 70% and responsible for 20% of all transplant deaths. Wound infections were the source of the peritonitis in over 50% of the patients, 40% were on high-dose immunosuppression. In contradistinction to the patients who died, the clinical picture of the survivors was characterized by: (1) localized peritonitis, (2) no high-dose immunosuppression, (3) absence of uncommon pathogens like C. albicans and S. marcescens, (4) radical peritoneal debridement with irrigation of the abdominal cavity at the time of sugery.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 384 (1999), S. 24-32 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Intraabdominal infection ; Prognosis ; Prospective study ; Risk factor
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Introduction and methods: A prospective observational multicenter study with 18 hospitals was performed to assess preoperative risk, therapeutic management and outcome of patients with peritonitis. Data collection was carried out according to standardized and recommended definitions. Included in the study were 355 patients with macroscopically confirmed peritonitis. Results: In the univariate analysis, the following factors influenced both the mortality and the incidence of postoperative complications: age, presence of certain concomitant disease, site of origin of peritonitis, type of admission and the ability of the surgeon to eliminate the source of infection. In addition, postoperative infective complications were related to the etiology of peritonitis and the exudate. In the multivariate analysis, APACHE II (P〈0.001), successful operation (P〈0.001), age (P〈0.001), liver disease (P〈0.03), malignant disease (P〈0.04) and renal disease (P〈0.05) turned out to be significant with respect to death. Escherichia coli was the predominant organism (51%), following by enterococci (30%) and bacteroides (25%). There was a significantly higher postoperative infection rate in patients with no adequate treatment of enterococci than patients with adequate treatment or no enterococci (P〈0.05). Conclusion: The study demonstrated the important role of the physiological reserve of the patient and of the surgeon, which is not adequately reflected in existing scoring systems. Further investigations are needed to study the impact of enterococci on the outcome.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 778-778 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Abdominal abscess ; Percutaneous drainage ; Intraabdominale Abscesse ; Percutane Drainage
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Indikation für eine percutane Drainage intraabdominaler Abscesse ist gegeben, wenn 1. nicht mehr als zwei Abscesshöhlen nachgewiesen werden, 2. eine Verletzung intraabdominaler Organe und eine Kontamination des Brust- und Bauchraumes sicher vermieden werden kann, 3. keine Perforation des Magen-Darm-Traktes vorliegt. Diese Voraussetzungen sind nur bei einem Drittel aller Patienten mit intraabdominalen Abscessen gegeben. Das Drainageverfahren der Wahl für die Mehrzahl der Fälle bleibt deshalb chirurgisch. Allerdings konnten 25 Abscesse, die die oben aufgeführten Voraussetzungen erfüllten, erfolgreich und komplikationslos percutan drainiert werden.
    Notes: Summary Percutaneous drainage of abdominal abscesses should only be performed when the following criteria are met: (1) not more than two abscess cavities; (2) a drainage route that does not transverse uninvolved organs or uncontaminated pleural or peritoneal spaces; (3) no perforation of the GI tract. These conditions are met by one-third of all patients with abdominal abscesses. Surgical drainage is, therefore, the procedure of choice in most cases. However, 25 abscesses that met the above criteria were successfully drained without complication.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 518-518 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Renal transplantation ; Peritonitis ; Immunosuppression ; Nierentransplantation ; Peritonitis ; Immunosuppression
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir berichten über 20 Patienten mit intraperitonealen Infektionen unter 322 Nierenempfängern. Die Letalität betrug 70% und war für 20% aller Todesfälle nach Transplantation verantwortlich. Wundinfektionen waren der Ausgangspunkt der Peritonitis in über 50% aller Patienten, 50% befanden sich unter hochdosierter immunosuppressiver Therapie. Im Gegensatz zu den verstorbenen war das klinische Bild der überlebenden Patienten charakterisiert durch 1. lokalisierte Peritonitis, 2. keine hochdosierte immunosuppressive Therapie, 3. keine ungewöhnlichen Krankheitserreger wie C. albicans und S. marcescens und 4. sorgfältige Peritonealtoilette mit Spülung der Bauchhöhle während der Operation.
    Notes: Summary Of 322 renal allograft recipients, 20 developed intraperitoneal infections. The mortality was 70% and responsible for 20% of all transplant deaths. Wound infections were the source of the peritonitis in over 50% of the patients; 50% were on high dose immunosuppression. In contradistinction to the patients who succumbed, the clinical picture of the survivors was characterized by (1) localized peritonitis, (2) no high dose immunosuppression, (3) absence of uncommon pathogens like C. albicans and S. marcescens, and (4) radical peritoneal debridement with irrigation of the abdominal cavity at the time of surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
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