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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 354 (1981), S. 299-304 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bronchial carcinoma ; Lung resection of patients older than 70 years ; Mortality ; Survival rate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine retrospektive Studie (1969–I979) über 530 Lungenresektionen wegen Bronchialcarcinoms enthielt 70 über Siebzigjährige (13,2%): zwei Drittel der Resektionen erfolgten bei T1-T2N0 − 1/3 bei T1-T2N1-Fällen. Nach 25 Pneumonektomien, 40 Lob- und 5 Bilobektomien wegen 22 zentraler und 48 peripherer Carcinome betrug die Letalität 14,2 % infolge von Lungenembolien, Bronchopneumonie, Apoplexie und einer Bronchusstumpfinsuffizienz. Postoperativ traten neben Atelektasen (28,5 %), Pneumonien (4 %) und Lungenembolien (6 %) zwei Pleuraempyeme auf. Von den zwischen 1976 und 1978 im Stadium T1N0-Resezierten lebten nach 2,5 Jahren 40%, von den T2N0-Fällen noch 30 %.
    Notes: Summary In a retrospective study (1969–1979) of 530 resections performed because of bronchial carcinoma, there were 70 patients older than 70 years (13.2 %). Two-thirds of their resections were carried out on T1−2N0M0 and one-third on T1−2N1M0. For 22 central and 48 peripheral carcinomas, 25 pneumonectomies, 40 lobectomies, and 5 bilobectomies were performed. The mortality was 14.2 % (lung embolism, pneumonia, apoplexia, and one insufficiency of the bronchial resection stump). Postoperative complications were atelectasies (28.5 %), pneumonia (4 %), lung embolism (6 %), and two pleura empyemas. Of the patients operated on from 1976 to 1978, 40 % (T2N0M0) and 30 % (T2N0M0) are alive after 2.5 years.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 543-543 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Kinked carotid artery ; Surgical treatment ; Results ; Carotiskinking ; Resektion ; Verlagerungsoperation ; Langzeitergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur Korrektur extremer Schlingen- und Knickbildungen der A. carotis interna in 29 Fällen wurden 17 Verlagerungsoperationen, 8 Desobliterationen mit Venenpatch und Streckung und 4 Resektionen durchgeführt. Vorteil der Verlagerungsoperation, die bei Ausschluß von Arteriosklerose erfolgt, ist das minimale Operationsrisiko. Die Nachuntersuchung der Patienten (1/2 — 7 Jahre) zeigte nach allen 3 Operationsverfahren bis auf 2 Fälle Beschwerdenfreiheit der Patienten. Verlagerungsoperationen sind bei extremer Schlingenbildung der A. carotis ohne begleitende Arteriosklerose indiziert.
    Notes: Summary Surgical correction of kinked internal carotid artery in 29 patients was done by straightening the kink by transposing the digastric muscle under the artery (17), by endarterectomy and patch plasty (8) and by resection (4). Straightening of artery was done, if no arteriosclerotic lesion was found. The advance of this surgical treatment is a minimal risk. In a follow-up study from 1/2 - 7 years only two patients had recurrence of symptoms due to kink. Straightening procedures have their indication in kinked artery without arteriosclerosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 350 (1979), S. 59-63 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bacteriobilia ; Common bile duct ; Antibiotics ; Bacterial growth ; Pathogen elimination
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bakterien wurden bei 130 Choledochusrevisionen in 64% der Fälle gefunden. Unter Behandlung mit verschiedenen Antibiotika entsprechend der Sensibilität in Galle wurden Keimzahlmessungen an der T-Drain-Galle durchgeführt. ß-Lactam-Antibiotica zeigten eine größere Effektivität als Tetracycline. Antibiotische Behandlung wird empfohlen bei Patienten im höheren Alter und mit Rezidiveingriffen an den Gallenwegen. Hier fand sich in 88% ein Bakterienbefall.
    Notes: Summary Of 130 bile samples from the choledochus, 64% were positive for bacteria. Different antibiotics were administered according to the susceptibility tests. Colony counts were monitored daily. Beta-lactam antibiotics lead to a more rapid pathogen clearance than the tetracyclines. Antibiotic therapy is discussed especially in older patients and in patients with recurrent interventions on common bile duct. Bile cultures were positive in most of these patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 350 (1979), S. 65-70 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peripheral lung cancer ; Primary scar carcinoma ; Survival rate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ergebnisse von 295 resezierten peripheren Lungencarcinomen wurden nach Tumorstadien und Tumorhistologie analysiert. 89 Fälle mit Narbencarcinomen der Lunge wurden mit den 206 übrigen peripheren Lungencarcinomen verglichen. Die durchschnittliche 5-Jahre-Überlebensrate der zuletzt genannten Gruppe war deutlich schlechter (24 %) als in der Gruppe der Narbencarcinome (36 %). Die beste Prognose hatten Patienten mit Tumoren ohne Lymphknotenmetastasen oder Patienten mit Adenocarcinomen in einer Narbe (39 – 45 %). Diese Tumoren scheinen langsamer zu wachsen, später zu flietastasieren und sind somit röntgenologisch frühzeitig zu erfassen.
    Notes: Summary The results of surgical treatment of 295 resected peripheral carcinomas of the lung were analysed by tumor staging and histology. 89 cases of scar cancer of the lung have been compared to 206 peripheral cancers. The overall 5-year survival rate was far less in the peripheral lung cancer group (24 %). Best prognosis had patients with tumors without lymph node metastasis or adenocarcinoma in the scar (39 - 45 %). These tumors tend to be slowly progressive and metastasize late. When early characteristic signs can be seen on x-ray examination, lung scars should be followed carefully.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 321-321 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peritonitis index ; Prognosis ; Bacterial count ; Antibiotic therapy ; Peritonitis-Index ; Prognose ; Keimzahl ; Antibioticatherapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Aufgrund klinischer Parameter und intraoperativem Befund über Ausbreitung und Ursache der Peritonitis wird ein Index erstellt. An Hand des postoperativen Verlaufs wird die Aussagekraft dieses Peritonitisindex in einer retrospektiven Studie nachgewiesen. Als Ergänzung werden seit einem Jahr prospektiv bei allen Patienten mit diffuser Peritonitis bakteriologische Kriterien herangezogen, um eine objektivierbare Grundlage verschiedener - u. a. antibiotischer - Therapiestudien zu schaffen. An Hand der vorliegenden Befunde wird der gegenwärtige Stand der Antibioticatherapie diskutiert.
    Notes: Summary An index was formulated using clinical and intraoperative findings on the extent and etiology of peritonitis. The peritonitis index is a reliable indicator in the postoperative course which was shown in a retrospective study. In a 1-year prospective study using patients with diffuse peritonitis, bacteriological findings are used to form the basis of different antibiotic therapy and other forms of therapy. The form of antibiotic therapy is being discussed from these results.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 553-554 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bacteriobilia ; Common bile duct ; Antibiotics ; Bacterial growth ; Pathogen elimination ; Bakteriobilie ; Choledochus ; Antibiotica ; Keimelimination
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bakterien wurden bei 130 Choledochusrevisionen in 64% der Fälle gefunden. Unter Behandlung mit verschiedenen Antibiotica entsprechend der Sensibilität in Galle wurden Keimzahlmessungen an der T-Drain-Galle durchgeführt. ß-Lactam-Antibiotica zeigten eine größere Effektivität als Tetracycline. Antibiotische Behandlung wird empfohlen bei Patienten im höheren Alter und mit Rezidiveingriffen an den Gallenwegen. Hier fand sich in 88 % ein Bakterienbefall.
    Notes: Summary Of 130 bile samples from the choledochus, 64 % were positive for bacteria. Different antibiotics were administered according to the susceptibility tests. Colony counts were monitored daily. Beta-lactam antibiotics lead to a more rapid pathogen clearance than the tetracyclines. Antibiotic therapy is discussed especially in older patients and in patients with recurrent interventions on common bile duct. Bile cultures were positive in most of these patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 564-564 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peripheral lung cancer ; Primary scar carcinoma ; Survival rate ; Peripheres Lungencarcinom ; Narbencarcinom ; Tumorhistologie ; Überlebensrate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ergebnisse von 295 resezierten peripheren Lungencarcinomen wurden nach Tumorstadien und Tumorhistologie analysiert. 89 Fälle mit Narbencarcinomen der Lunge wurden mit den 206 übrigen peripheren Lungencarcinomen verglichen. Die durchschnittliche 5-Jahre-Überlebensrate der zuletzt genannten Gruppe war deutlich schlechter (24%) als in der Gruppe der Narbencarcinome (36%.). Die beste Prognose hatten Patienten mit Tumoren ohne Lymphknotenmetastasen oder Patienten mit Adenocarcinomen in einer Narbe (39–45%). Diese Tumoren scheinen langsamer zu wachsen, später zu metastasieren und sind somit röntgenologisch frühzeitig zu erfassen.
    Notes: Summary. The results of surgical treatment of 295 resected peripheral carcinomas of the lung were analysed by tumor staging and histology. 89 cases of scar cancer of the lung have been compared to 206 peripheral cancers. The overall 5-year survival rate was far less in the peripheral lung cancer group (24%) than in the scar cancer group (36%). Best prognosis had patients with tumors without lymph node metastasis or adenocarcinoma in the scar (39–45%). These tumors tend to be slowly progressive and metastasize late. When early characteristic signs can be seen on x-ray examination, lung scars should be followed carefully.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 522-522 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bronchial carcinoma ; Lung resection of patients older than 70 years ; Mortality ; Survival rate ; Bronchialcarcinom ; Lungenresektionen Übersiebzigjähriger ; Letalität ; Überlebensraten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine retrospektive Studie (1969–1979) über 530 Lungenresektionen wegen Bronchialcarcinoms enthielt 70 Übersiebzigjährige (13,2%): zwei Drittel der Resektionen erfolgten bei T1-T2N0- , 1/3 bei T1-T2N1-Fällen. Nach 25 Pneumonektomien, 40 Lob- und 5 Bilobektomien wegen 22 zentraler und 48 peripherer Carcinome betrug die Letalität 14,2% infolge von Lungenembolien, Bronchopneumonie, Apoplexie und einer Bronchusstumpfmsuffizienz. Postop. traten neben Atelektasen (28,5 %), Pneumonien (4%) und Lungenembolien (6%) zwei Pleuraempyeme auf. Von den zwischen 1976 und 1978 im Stadium T1N0 Resezierten lebten nach 2.5 Jahren 40%. von den T2N0-Fällen noch 30%.
    Notes: Summary In a retrospective study (1969-1979) of 530 resections performed because of bronchial carcinoma, there were 70 patients older than 70 years (13.2%). Two-thirds of their resections were carried out on T1–2N0M0 and one-third on T,2-N1M0. For 22 central and 48 peripheral carcinomas, 25 pneumonectomies, 40 lobectomies, and 5 bilobectomies were performed. The mortality was 14.2% (lung embolism, pneumonia, apoplexia, and one insufficiency of the bronchial resection stump). Postoperative complications were atelectasies (28.5%), pneumonia (4%), lung embolism (6%), and two pleura empyemas. Of the patients operated on from 1976 to 1978, 40% (T1N0M0) and 30% (T2N0M0) are alive after 2.5 years.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 384 (1999), S. 24-32 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Intraabdominal infection ; Prognosis ; Prospective study ; Risk factor
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Introduction and methods: A prospective observational multicenter study with 18 hospitals was performed to assess preoperative risk, therapeutic management and outcome of patients with peritonitis. Data collection was carried out according to standardized and recommended definitions. Included in the study were 355 patients with macroscopically confirmed peritonitis. Results: In the univariate analysis, the following factors influenced both the mortality and the incidence of postoperative complications: age, presence of certain concomitant disease, site of origin of peritonitis, type of admission and the ability of the surgeon to eliminate the source of infection. In addition, postoperative infective complications were related to the etiology of peritonitis and the exudate. In the multivariate analysis, APACHE II (P〈0.001), successful operation (P〈0.001), age (P〈0.001), liver disease (P〈0.03), malignant disease (P〈0.04) and renal disease (P〈0.05) turned out to be significant with respect to death. Escherichia coli was the predominant organism (51%), following by enterococci (30%) and bacteroides (25%). There was a significantly higher postoperative infection rate in patients with no adequate treatment of enterococci than patients with adequate treatment or no enterococci (P〈0.05). Conclusion: The study demonstrated the important role of the physiological reserve of the patient and of the surgeon, which is not adequately reflected in existing scoring systems. Further investigations are needed to study the impact of enterococci on the outcome.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 736-736 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peritonitis ; Perforation ; Prognosis ; Peritonitis ; Perforation ; Prognose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die entscheidenden Kriterien für die Prognose einer Ulcusperforation sind Alter, die Zeitdauer bis zur operativen Versorgung sowie das Geschlecht der Patienten. In der eigenen Klinik wurden von 1974 bis 1985 85 Patienten versorgt. Dies erfolgte mit der Tendenz zum „kleinstmöglichen” Eingriff. Eine synchrone definitive Operation der jeweiligen Ulcuskrankheit war die Ausnahme. In einer seit 1981 durchgeführten prospektiven Studie wurden Keimart, Keimzahl, Zellzahl, pH-Wert sowie der Nachweis von Toxinen untersucht. Es ergab sich keine Relation zur Letalität des Einzelfalles.
    Notes: Summary The specific critera determining the prognosis of perforated peptic ulcers are: the age, time lapse until the operation, and the sex of the patient. From 1974 to 1985, 85 patients were treated in our clinic. Therapy was based upon the principle of minimal intervention; a definitive operation was an exception. A study was begun in 1981, to investigate the type and number of microorganisms, the number of cells, the pH, and the identification of toxins. It was found that there was no correlation with mortality in individual cases.
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