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  • 1
    ISSN: 1420-908X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1420-908X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract A method is described for the dissociation of guinea pig lung and mesentery into their component cells. The method comprises incubation of the tissues with the enzyme pronase in Ca++- and Mg++-free saline followed by mechanical dispersion and yields on average 3–8% free mast cells. These cells are morphologically intact and viable. They retain an active sensitization or can be passively sensitized. The levels of cAMP and cGMP in the whole cell suspension respond to catecholamine, histamine or cholinergic stimulation in a way similar to that observed in the corresponding undispersed tissue. Although the separation of guinea pig mast cells from other cells proved to be more difficult than the purification of rat mast cells, an inrichment of greater than 50% has been achieved. The mast cells isolated by this method proliferate in vitro and have been cultured successfully for several months.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gefässchirurgie 12 (1998), S. 157-159 
    ISSN: 0930-9225
    Keywords: Schlüsselwörter Embolus – Truncus brachiocephalicus – Ballonkatheterembolektomie ; Key words Embolus – innominate artery – balloon catheter embolectomy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In patients with an acute arterial occlusion of the right upper extremity a Doppler scanning examination should be done before balloon catheter embolectomy. If there is no arterial puls detectable, an angiography should be performed afterwards to localize the embolus. In case of a proximal arterial occlusion of the right arm we recommend this procedure to prevent an embolus dislocation by catheter embolectomy and following cerebral embolization. For direct surgical embolectomy we recommend a supraclavicular incision.
    Notes: Zusammenfassung Bei klinischem Verdacht auf arteriellen Verschluß der rechten oberen Extremität sollte vor retrograder Ballonkatheterembolektomie eine Duplex-Sonographie der A. axillaris durchgeführt werden. Findet sich in der Arterie kein Fluß, sollte eine Angiographie erfolgen, um die Lokalisation des Embolus aufzuzeigen. Bei sehr proximalem Verschluß der arteriellen Strombahn des rechten Armes empfehlen wir dieses Vorgehen, da eine retrograde Katheterembolektomie zu einer Dislokation des Embolus und nachfolgender cerebraler Embolisation führen kann. Für die operative Therapie eignet sich in diesem Fall ein supraclaviculärer Zugang.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Transportation Research Part A: Policy and Practice 26 (1992), S. 211-221 
    ISSN: 0965-8564
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Architecture, Civil Engineering, Surveying
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Papers in regional science 49 (1982), S. 0 
    ISSN: 1435-5957
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Geography , Economics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Phytochemistry 26 (1987), S. 2959-2964 
    ISSN: 0031-9422
    Keywords: Cucumis sativus ; Cucurbitaceae ; allelopathy ; phenolic acids. ; uptake methods
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Phytochemistry 26 (1987), S. 2977-2982 
    ISSN: 0031-9422
    Keywords: Cucumis sativus ; Cucurbitaceae ; allelopathy ; cucumber ; ferulic acid. ; lignification ; phenolic acid
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Congenital heart disease — pulmonary atresia and vsd — systemicopulmonary collateral arteries — interventional cardiac catheterization — coil occlusion ; Schlüsselwörter Angeborene Herzfehler — Pulmonalatresie mit VSD — systemikopulmonale Kollateralarterien — interventionelle Herzkatheter — Coil-Verschluß
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Major systemicopulmonary collateral arteries (spca) frequently contribute to collateral lung perfusion in patients with pulmonary atresia and ventricular septal defect or in children with tetralogy of Fallot. Since the surgical access to these vessels is difficult, corrective surgery may become impossible. We report our experience with interventional occlusion of spca in 10 patients. In these patients (age range 13 months–19.5 years) selective injections demonstrated a total of 27 spca. Sixteen of these were coil-occluded by interventional cardiac catheterization. Total occlusion was achieved in 15 cases, in one case we found a small residual shunt. Occlusion was performed using platinum coils (2 cases), Gianturco coils (11 cases) and detachable steel coils (4 cases, including 1 with prior incomplete occlusion by Gianturco coils). 4 patients required 2 interventional cardiac catheterizations. Complications occurred only in procedures that were performed with conventional coils (peripheral pulmonary embolizations of platinum coils in 2 patients, dislocation of the delivery catheter with a partially extruded coil to the descending aorta in 1 patient). Operative ligation had to be performed in 6 spca, since those vessels were not suitable for interventional occlusion. The remaining 5 spca were left unoccluded, since they were of minor hemodynamic relevance due to a subsequent decrease in size. At the end of the following-up period corrective surgery had been completed in 8 of our 10 patients. In the remaining 2 patients corrective surgery is planned in the near future. According to our experience interventional occlusion of spca is a major improvement in the management of a selected cohort of patients with pulmonary atresia and ventricular septal defect or tetralogy of Fallot. The introduction of detachable steel coils facilitates the embolization of those vessels.
    Notes: Zusammenfassung Systemikopulmonale Kollateralarterien (SPKA) ermöglichen einerseits bei vielen Kindern mit einer Pulmonalatresie und Ventrikelseptumdefekt oder einer Fallotschen Tetralogie eine ausreichende kollaterale Lungenperfusion. Andererseits komplizieren sie die Korrekturoperation durch ihre operativ ungünstige Lage. Wir berichten über unsere Erfahrung mit dem interventionellen Verschluß von SPKA bei 10 Patienten. Bei diesen Patienten (Alter 13 Monate –19,5 Jahre) wurden insgesamt 27 SPKA angiographisch nachgewiesen. 16 dieser SPKA wurden mit Hilfe von Metallspiralen interventionell verschlossen. In 15 Fällen erzielten wir einen vollständigen Verschluß, in einem Fall bestand angiographisch noch ein geringgradiger Restshunt. Zur Okklusion der SPKA verwendeten wir in 2 Fällen Platinspiralen, in 11 Fällen Gianturco-Spiralen sowie in 4 Fällen (davon 1 Pat. mit inkompletter vorangegangener Okklusion) ablösbare Stahlspiralen. 4 Patienten benötigten zwei interventionelle Herzkatheteruntersuchungen. Komplikationen wurden nur bei Verwendung konventioneller Metallspiralen beobachtet (periphere pulmonale Embolisation von Platinspiralen 2 Patienten, Rückschlag des Einbringkatheters in die Aorta bei teilausgestoßener Spirale 1 Patient). In 6 Fällen erfolgte eine operative Ligatur, da die SPKA zum interventionellen Verschluß nicht geeignet erschienen. 5 SPKA zeigten eine spontane Verkleinerung, so daß ein Verschluß nicht notwendig wurde. Bei 8 der 10 Patienten war am Ende des Beobachtungszeitraumes die operative Korrektur des Herzfehlers bereits erfolgt, die restlichen 2 Patienten sind zu diesem Eingriff angemeldet. Unsere Ergebnisse zeigen, daß der interventionelle Verschluß von SPKA bei einem selektierten Kollektiv von Kindern mit einer Pulmonalatresie und VSD sowie mit Fallotscher Tetralogie ganz wesentlich die Durchführung der operativen Korrektur erleichtert. Die Technik des interventionellen Verschlusses wird erheblich vereinfacht durch die Verwendung von replazierbaren Stahlspiralen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 597-597 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma of large bowel ; Diagnosis ; Technique of operation ; Dickdarmcarcinom ; Diagnostik ; Konventionelle und maschinelle Anastomosentechnik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Prognose der in ökonomisch hoch entwickelten Ländern evident zunehmenden colorectalen Carcinome hängt entscheidend von frühzeitiger Diagnosestellung und Therapie ab. Die diagnostischen Möglichkeiten zur Früherkennung des Dickdarmcarcinoms werden aufgezeigt. Zur Therapie wird anhand von zwei anterioren Rectumresektionen unsere Operationstechnik mit konventioneller 3reihiger Naht und mit maschineller Anastomosierung gezeigt. Der Verzicht auf ein protektives Colostoma wird durch die niedrige Rate der Anastomoseninsuffizienzen (3,6% unter 1012 Colon- und Rectumresektionen) gerechtfertigt.
    Notes: Summary The prognosis of colorectal carcinoma in economically developed countries depends on early diagnosis and treatment. The different diagnostic procedures for early detection of carcinoma are shown. Our technic of resection of the large bowel without colostomy with the “3-rows suture technique” and with using a machine to form the anastomosis is demonstrated in two cases with anterior rectum resection. We do not use protective colostomy because of our low rate of anastomosis breakdown (3.6% among 1,012 resections of the large bowel).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 354 (1981), S. 299-304 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bronchial carcinoma ; Lung resection of patients older than 70 years ; Mortality ; Survival rate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine retrospektive Studie (1969–I979) über 530 Lungenresektionen wegen Bronchialcarcinoms enthielt 70 über Siebzigjährige (13,2%): zwei Drittel der Resektionen erfolgten bei T1-T2N0 − 1/3 bei T1-T2N1-Fällen. Nach 25 Pneumonektomien, 40 Lob- und 5 Bilobektomien wegen 22 zentraler und 48 peripherer Carcinome betrug die Letalität 14,2 % infolge von Lungenembolien, Bronchopneumonie, Apoplexie und einer Bronchusstumpfinsuffizienz. Postoperativ traten neben Atelektasen (28,5 %), Pneumonien (4 %) und Lungenembolien (6 %) zwei Pleuraempyeme auf. Von den zwischen 1976 und 1978 im Stadium T1N0-Resezierten lebten nach 2,5 Jahren 40%, von den T2N0-Fällen noch 30 %.
    Notes: Summary In a retrospective study (1969–1979) of 530 resections performed because of bronchial carcinoma, there were 70 patients older than 70 years (13.2 %). Two-thirds of their resections were carried out on T1−2N0M0 and one-third on T1−2N1M0. For 22 central and 48 peripheral carcinomas, 25 pneumonectomies, 40 lobectomies, and 5 bilobectomies were performed. The mortality was 14.2 % (lung embolism, pneumonia, apoplexia, and one insufficiency of the bronchial resection stump). Postoperative complications were atelectasies (28.5 %), pneumonia (4 %), lung embolism (6 %), and two pleura empyemas. Of the patients operated on from 1976 to 1978, 40 % (T2N0M0) and 30 % (T2N0M0) are alive after 2.5 years.
    Type of Medium: Electronic Resource
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