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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Annals of the New York Academy of Sciences 713 (1994), S. 0 
    ISSN: 1749-6632
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Regulatory Peptides 40 (1992), S. 137 
    ISSN: 0167-0115
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical endoscopy and other interventional techniques 8 (1994), S. 906-909 
    ISSN: 1432-2218
    Keywords: Pheochromocytoma ; Laparoscopic resection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The following case report presents the diagnostic procedures, laparoscopic therapy, and postoperative course of a 48-year-old patient with pheochromocytoma. During the previous 15 years, he had occasionally presented with hypertension, intermittent attacks of severe perspiration, and tachycardia; no diagnostic measures were performed at the time. During an ultrasound examination of the abdomen performed due to gastrointestinal complaints, a 5-cm adrenal tumor was discovered incidentally. Further diagnostic procedures then indicated the presence of a pheochromocytoma which was resected laparoscopically. The anesthesia was tolerated well, although isolated systolic blood pressure peaks to 200 mmHg were observed. The laparoscopic tumor resection presented no problems, although identifying the tumor proved to be difficult and resulted in an extended operation time of 4 h and 20 min. The postoperative course was unremarkable. This case report presents our laparoscopic technique and confirms that techniques proven in the “open” resection of a pheochromocytoma can also be utilized in the laparoscopic approach.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical endoscopy and other interventional techniques 6 (1992), S. 138-140 
    ISSN: 1432-2218
    Keywords: Whipple's disease ; Lipodystrophia intestinalis ; Sonography ; Intraabdominal tumor
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary We present a case report of a 60-year-old male patient and subsequently discuss sonographical findings in Whipple's disease. This particular patient showed an intraabdominal tumorous mass. Symptoms of a malabsorption disorder were absent. Computer-assisted tomography and radiological examination could not determine the origin of the tumor. Sonography demonstrated a polycyclic hyperechoic mass in the root of the mesentery. The small intestine was not distended and showed normal peristalsis. Its wall was hyperechoic concentrically thickened. Final diagnosis was established from a diagnostic laparotomy showing enlarged lymph nodes and distended lymphatic vessels. Based on the literature the described sonographical findings seem to be typical in cases of Whipple's disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 353 (1980), S. 155-170 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peptic stenosis ; Barrett's syndrome ; Endobrachyesophagus ; Fundoplication
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 118 peptischen Stenosen, die zwischen 1970 und 1979 zur Behandlung kamen, waren 89 (75,4%) im Zusammenhang mit einem Endobrachyoesophagus, d. h. im Verlauf einer primären Refluxkrankheit, entstanden, 26 als Folge einer sekundären Refluxkrankheit ohne Endobrachyoesophagus. In drei Fällen mußte die peptische Stenose als Resultat einer lokalen Säureproduktion gedeutet werden. Die Therapie erfolgte konservativ (Bougierung und Cimetidin/Antacida) oder operativ (Bougierung und Fundoplicatio). Die Therapieergebnisse waren je nach Stenosetyp unterschiedlich. Bei hochsitzenden Stenosen (mit Endobrachyoesophagus) waren gute Ergebnisse unter konservativer Therapie in 39,3%, unter operativer Therapie in 67,3% der Fälle erreichbar. Die Ergebnisse bei den terminalen Stenosen waren vergleichbar (konservative Therapie 45,5%, operative Therapie 60%). Die retrospektive Analyse der Therapieversager zeigt, daß vorwiegend narbige Stenosen schlechtere Ergebnisse zeigen als floride Stenosen mit frischer Oesophagitis.
    Notes: Summary Of 118 patients treated for peptic stenosis between 1970 and 1979, 89 cases (75.4%) had developed in connection endobrachyesophagus, i. e., as the result of primary reflux disease; 26 cases were the consequence of secondary reflux disease without endobrachyesophagus. In three cases the peptic stenosis had to be explained as the result of a local acid secretion. The treatment which followed was conservative (bougienage + Cimetidine/Antacids) or operative (bougienage + fundoplication). The results of the therapy varied according to the type of stenosis. In cases where the stenosis was located in the upper part (endobrachyesophagus), good results could be achieved with conservative therapy in 38.3% and with operative therapy, in 67.3%. The results were worse in terminal stenosis (conservative therapy, 45.5%; operative therapy, 60%). Retrospective analysis of unsuccesful treatment shows that predominantly scarred stenosis shows worse results than florid stenosis with recent esophagitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 223-223 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 869-869 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Upper esophageal sphincter ; Zenker's diverticulum ; Cervicoesophageal dysphagia ; Cricopharyngeal myotomy ; Oberer Oesophagussphincter ; Zenkersches Divertikel ; Cervico-oesophageale Dysphagie ; Cervicale Myotomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Funktionsstörungen des OÖS führen zur Behinderung der Anschluckphase mit der Folge eines Zenkerschen Divertikels (I) oder einer cervicooesophagealen (II) Dysphagie. Wesentliches chirurgisches Therapieprinzip ist die cervicale Myotomie, die wir seit 1975 59mal durchführten (In = 48, IIn = 11). Dabei wurden folgende Ergebnisse erzielt: zu I. Rezidiv 2, leichte Dysphagie 6, passagere Fistel 7; zu 11. keine Besserung 1, leichte Dysphagie 2. Die cervicale Myotomie ist ein erfolgreiches Verfahren zur Therapie der Funktionsstörungen des OÖS. Wichtige Voraussetzung für den Erfolg ist der Nachweis oro-pharyngealer Motilität (z. B. manometrisch). Die Myotomie verbessert dann den physiologischen Ablauf des Bolustransportes.
    Notes: Summary Functional disorders of the upper esophageal sphincter (UES) impair swallowing and can cause Zenker's diverticulum (I) or cervicoesophageal dysphagia (II). The primary surgical treatment is cricopharyngeal myotomy, which we have performed 59 times since 1975 (I:n = 48; II:n = 11) with the following results. Patients with I: two recurrences, seven transient fistulas, and six cases of mild dysphagia. Patients with II: no improvement in one case, mild dysphagia in two cases. Cricopharyngeal myotomy is a successful method of treating functional disorders of the UES. An important prerequisite for success is complete oropharyngeal motility, which can be tested manometrically. In these patients, cricopharyngeal myotomy improves the course of swallowing food.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 553-557 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Barrett's syndrome ; Diagnosis ; Therapy ; Follow-up ; Barrett-Oesophagus ; Diagnostik ; Therapie ; Verlaufskontrolle
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Mittelpunkt der Pathogenese des Barrett-Oesophagus steht die chronische Refluxkrankheit. Wenn auch das Zylinderepithel einen Selbstschutz der Speiseröhre darstellt, so sind auf der anderen Seite alle Komplikationen der Refluxoesophagitis mit einem Endobrachyoesophagus verknüpft. Die Besonderheiten des Zylinderepithels erfordern eine sorgfältige primäre Diagnostik. Die Behandlung des symptomatischen Barrett-Oesophagus und seiner Komplikationen folgt den anerkannten Prinzipien der Refluxtherapie. Auch nach erfolgreicher Refluxtherapie sind regelmässige endoskopische und histologische Verlaufskontrollen unabdingbar.
    Notes: Summary The Barrett-esophagus develops as a consequence of chronic reflux disease. Though the columnar epithelium is a self-protection against gastric fluid nearly all complications of reflux-disease are combined with an endobrachyesophagus. The different types of columnar-epithelium require careful primary diagnosis. The treatment of symptomatic patients consists in an adequate therapy of the reflux disease. Longterm endoscopic and histologic controls are necessary in every case of Barrett's syndrome.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 838-838 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Acute renal failure ; Shock ; Hemofiltration ; Akutes Nierenversagen ; Schock ; Hämofiltration
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Seit 1979 wurden an der Chirurgischen Universitätsklinik Göttingen 182 Patienten mit einem Nierenversagen mittels CAVH behandelt. Ursache des Nierenversagens waren grösstenteils toxisch-infektiöse Schockzustände bei Peritonitis und nekrotisierender Pankreatitis. Alle Patienten hatten mindestens noch ein weiteres Organversagen. Durch die Hämolfiltration konnten die harnpflichtigen Substanzen signifikant gesenkt werden, auf Werte, die denen bei kompensierter Niereninsuffizienz entsprachen. Ausserdem besserten sich die Beatmungskonditionen und hämodynamischen Parameter. Die CAVH stellt einen wesentlichen Fortschritt in der intensiv-medizinischen Therapie schwerstkranker Patienten dar.
    Notes: Summary Since 1979, 182 patients with acute renal failure have been treated in the intensive care unit of the Surgical Department of the University of Göttingen. Renal failure was mostly caused by toxic shock in peritonitis and necrotizing pancreatitis. All patients had at least one additional organ failure. Urea secretion and creatinine were significantly reduced by the use of continuous arteriovenous hemofiltration. Furthermore, the respiration and hemodynamic patterns improved.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 933-933 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Meckel's diverticulum ; Complications ; Meckelsches Divertikel ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1960 bis 1986 wurde an unserer Klinik bei 82 Patienten eine Resektion eines Meckelschen Divertikels vorgenommen. Eine Auswertung der Krankheitsverläufe erbrachte folgendes: Die Diagnose ist präoperativ nur selten bekannt (4%), allenfalls im Blutungsfall kommen Angiographie und Szintigraphie zum Einsatz. Heterotopes Gewebe findet sich häufiger bei Komplikationsfällen. Insbesondere bei negativem Appendix-Befund sollte u. E. routinemässig nach dem Divertikel gesucht werden. Die geringe Zahl postoperativer Komplikationen auf der einen und das Komplikationsrisiko eines belassenen Divertikels auf der anderen Seite (Hauptrisikogruppe: Kleinkinder) rechtfertigen die prophylaktische Resektion.
    Notes: Summary Between 1960 and 1986, a resection of a Meckel's diverticulum was performed on 82 patients in our hospital. The course of the disease was retrospectively evaluated: The preoperative diagnosis is seldom known (4%) and only in cases of transanal haemorrhage are angiography and scintigraphy useful. Ectopic tissue was found more often in cases with complications. In cases with no inflammatory changes of the appendix, Meckel's diverticulum should be routinely checked. Prophylactic removal of the diverticulum is indicated, as there are few postoperative complications and a risk that the left diverticulum may be the cause of later complications.
    Type of Medium: Electronic Resource
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