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  • 1
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In a still ongoing open, randomized prospective trial the preliminary data of 50 intensive care patients on artificial ventilation were analysed. The evaluation included clinical and bacteriological efficacy and tolerance of ceftazidime alone or in combination with tobramycin versus azlocillin plus tobramycin. Artifically ventilated patients who had been treated in an intensive care unit for at least five days were selected to enter the study because of a high probability of colonisation with gram-negative bacteria. 16 patients were treated for bronchopulmonary infection with ceftazidime alone, and 17 each were treated with ceftazidime plus tobramycin or with azlocillin plus tobramycin. In the ceftazidime group nine patients were cured and three were improved (75% clinical success). Of the patients treated with ceftazidime plus tobramycin, 11 were cured and one was improved (75% clinical success); one patient died from very severe multiple trauma. In the azlocillin-tobramycin group, six patients were cured and two were improved (57% clinical success). Two patients from this group died from their underlying disease and another died from multiple organ failure due to septicemia.
    Notes: Zusammenfassung Im Rahmen einer noch laufenden offenen, randomisierten, prospektiven Studie wurden die Daten von 50 Respirator-bedürftigen Intensivpatienten vorab ausgewertet. Untersucht wurden die klinische und bakteriologische Wirksamkeit sowie die Verträglichkeit von Ceftazidim im Vergleich zu der Kombination von Ceftazidim plus Tobramycin versus Azlocillin plus Tobramycin. Wegen der höheren Wahrscheinlichkeit einer gramnegativen Besiedlung wurden in der Studie die Respirator-bedürftigen Patienten aufgenommen, die sich seit mindestens fünf Tagen in intensivmedizinischer Behandlung befanden. 16 Patienten erhielten wegen bronchopulmonaler Infektionen Ceftazidim, jeweils 17 Patienten erhielten Ceftazidim plus Tobramycin bzw. Azlocillin plus Tobramycin. In der Ceftazidim-Gruppe wurden neun Patienten klinisch geheilt und drei Patienten klinisch gebessert (Therapieerfolg von 75%). In der Gruppe Ceftazidim plus Tobramycin wurden 11 Patienten klinisch geheilt und ein Patient klinisch gebessert (Therapieerfolg von 75%). In dieser Gruppe starb ein Patient an den Folgen eines schwersten Polytraumas. In der Gruppe Azlocillin plus Tobramycin wurden sechs Patienten klinisch geheilt und zwei klinisch gebessert (Therapieerfolg von 57%). In dieser Behandlungsgruppe starben drei Patienten: zwei Patienten verstarben an ihrer Grunderkrankung, ein Patient verstarb an einem Multiorganversagen infolge Sepsis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International orthopaedics 23 (1999), S. 240-243 
    ISSN: 1432-5195
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé. Cette étude rétrospective évalue les résultats cliniques et radiographiques obtenus par l’arthroplastie appliquée au traitement des stades avancés d’hallux rigidus et des reprises chirurgicales. Vingt et un implants placés chez 21 patients présentant un suivi de 24 mois sont inclus dans cette étude. Les plaintes provoquées par un stade terminal d’hallux rigidus représentent l’indication dans 16 cas et 5 cas étaient des échecs d’arthroplastie de résection. La revue clinique montre une augmentation de la mobilité post-opératoire en dorsi-flexion passive de 10°à 50°. Un questionnaire auquel ont répondu tous les patients révèle des résultats satisfaisants. Parmi les 21 patients, 17 n’ont plus ou ont moins de douleurs après l’intervention. Des complications fonctionnelles comme la perte àppui du gros orteil (n=5) ou des métatarsalgies (n=4) peuvent être améliorées par des orthèses. L’activité est augmentée ou maintenue chez 17 patients.
    Notes: Abstract  21 patients underwent replacement arthroplasty of the metatarsophalangeal joint of the great toe. The indication for surgery was hallux rigidus in 16 patients and failed resection arthroplasty in 5 patients. The minimum follow-up period was 24 months. Clinical review showed an increased range of passive dorsiflexion from 10° to 50° postoperatively. 17 patients reported less pain or no pain and activity levels that were increased or maintained. Functional complications such as lack of toe purchase (n=5) or metatarsalgia (n=4) were successfully treated with orthotics.
    Type of Medium: Electronic Resource
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