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  • 1
    ISSN: 0956-6163
    Source: Emerald Fulltext Archive Database 1994-2005
    Topics: Medicine , Economics
    Notes: In the past many scientists have published papers on hormesis, onmolecular stress responses, and on the similia principle in homoeopathy.Very few, however, have stressed a common base of interdependence ofthese fields. Reviews the most important of these studies to demonstratetheir evolution and their mutual importance. Furthermore, amultidisciplinary approach is chosen to demonstrate research into thebeneficial effects of subharmful doses of toxicants administered insuboptimal conditions (such as in stressed or injured organisms andcells).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Physica C: Superconductivity and its applications 153-155 (1988), S. 1519-1520 
    ISSN: 0921-4534
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Physica C: Superconductivity and its applications 153-155 (1988), S. 1519-1520 
    ISSN: 0921-4534
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Nuclear Physics, Section A 321 (1979), S. 180-188 
    ISSN: 0375-9474
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1434-601X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract In contrast to earlier measurements, the angular correlation coefficient of the 459.7−27.7 keVγ-γ cascade in129I has been found to be consistent with the mixing ratios of the transitions and equal toA 22=−0.0305±0.0037. Further, it is shown that this cascade can be used for time differential hyperfine interaction studies.
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  • 6
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Glucose ; free fatty acids ; insulin ; ketone bodies ; sodium-β-hydroxybutyrate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Les auteurs ont étudié chez 8 sujets normaux les effets d'une perfusion de β-hydroxy-butyrate de sodium (5 m mol/kg/h pendant 1.6 h) sur la concentration sanguine en glucose, en acides gras libres, en corps cétoniques et en insuline dans le sang veineux périphérique. Cinq sujets témoins ont été perfuses à l'aide de solution équimolaires de NaCl. — L'hypercétonémie provoque une chute de la glycémie d'environ 15 mg/100 ml, une chute des NEFA atteignant 50%, sans modifications concommitantes de l'insulinémie. Ces résultats plaident contre l'intervention d'une stimulation pancréatique dans la chute de la glycémie et des NEFA.
    Abstract: Zusammenfassung Natrium-μ-hydroxy-butyrat wurde 8 Normalpersonen während 1.5 Std bei konstanter Geschwindigkeit von 5 mMol/kg/Std infundiert. 5 Kontrollpersonen erhielten äquimolekulare Mengen einer Kochsalzlösung. — Die so bewirkte Erhöhung der Ketokörper-Spiegel führte im peripheren Blut zu folgenden Veränderungen: Absinken des Blutzuckers um 15 mg %, Abfall der Plasma-FFS auf die Hälfte ohne gleichzeitige Änderung der Insulinspiegel. Diese Ergebnisse sprechen dafür, daß die Änderung der Glucose- und FFS-Konzentrationen nicht durch eine Stimulierung des Pankreas ausgelöst wird.
    Notes: Summary Sodium β-hydroxybutyrate was infused for 1.5 h in 8 normal subjects, at a constant rate of 5 mmoles/ kg/h. Equimolar amounts of sodium chloride were infused in 5 control subjects. — The induced hyperketonaemia provoked the following changes in peripheral blood: a fall in glycaemia (15 mg/100 ml) and in plasma NEFA concentration (50%) without concomitant modifications of insulin concentrations. These results indicate that the glucose and NEFA changes observed are not mediated by a pancreatic stimulation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Normal pregnancy: early and late glucose tolerance ; intravenous glucose tolerance test ; radioimmunological insulin (I.R.I.) ; non-esterified fatty acids (N.E.F.A.) ; human placental lactogen ; chorionic growth hormone prolactin ; insulin destruction ; pancreas ; placenta
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Des dosages d'insuline et d'acides gras non estérifiés (NEFA) ont été pratiqués dans un groupe témoin non gravide, en début et en fin de grossesse normale après injection de glucose par voie intraveineuse. — En début de grossesse, il existe déjà une réponse insulinique supérieure à celle du groupe témoin. Cette différence ne persiste pas au-delà de la 6e minute de l'épreuve. — En fin de grossesse, la riposte insulinique est la plus élevée et reste élevée pendant toute l'épreuve. — Les NEFA sont augmentés en fin de grossesse et ne diffèrent pas du groupe témoin en début de grossesse. — L'hypothèse envisagée pour expliquer ces variations est double. Elle fait intervenir précocement au cours de la grossesse une destruction enzymatique de l'insuline par le placenta. Ceci à un moment où les taux de CGP-HPL ne sont pas encore suffisamment élevés pour exercer une action antagoniste sur la tolérance glucosée maternelle. Cette destruction plus importante provoquerait une hyperplasie et une hyperactivité des îlots de Langerhans précocement au cours de la grossesse. Ceci permettrait de comprendre pourquoi, après un même stimulus glucose, la réponse insulinique est, en début de grossesse, transitoirement plus élevée. L'augmentation de l'insuline circulante expliquant, à son tour, l'amélioration de la tolérance glucidique enregistrée à ce moment. En fin de grossesse par contre, les taux élevés de CGP-HPL augmentant au maximum le taux des NEFA, diminuent l'utilisation tissulaire du glucose. L'insuline élaborée en plus grande quan tité, déviée de son utilisation métabolique habituelle, persistera à des doses plus élevées pendant un temps plus long dans la circulation.
    Abstract: Zusammenfassung Bestimmungen des Insulins und der nicht veresterten Fettsäuren wurden bei einer Kontrollgruppe sowie im Beginn und am Ende normaler Schwangerschaften nach vorheriger intravenöser Glucosebelastung vorgenommen. — Am Anfang der Schwangerschaft wurde ein stärkerer Anstieg des Insulingehaltes als bei Kontrollpersonen beobachtet. Nach der 6. Minute glich er sich aus. — Am Ende der Schwangerschaft war der Anstieg des Insulinspiegels am ausgeprägtesten. Er blieb während des ganzen Testes erhöht. — Im Beginn der Schwangerschaft entsprachen die Werte der nichtveresterten Fettsäuren denen der Vergleichsgruppe, hingegen waren sie am Ende der Schwangerschaft erhöht. — Die Hypothese, mit der wir diese Beobachtungen zu erklären versuchen, betrifft zwei verschiedene Mechanismen. Einerscits nehmen wir an, daß der durch die Placenta bedingte enzymatische Insulinabbau schon früh während der Schwangerschaft wirksam wird. Zu diesem Zeitpunkt sind die CGP-HPL-Spiegel noch zu niedrig, um eine antagonistische Wirkung auf die mütterliche Glucosetoleranz auszuüben. Dieser enzymatische Insulinabbau würde eine Hyperplasie und Hyperaktivität der Langerhans'schen Inseln bedingen. Hierdurch wäre die Tatsache, daß die gleiche Glucosebelastung im Anfang der Schwangerschaft vorübergehend eine stärkere Insulinsekretion verursacht, verständIich. Der höhere Insulinspiegel im Kreislauf würde die Verbesserung der Glucosetoleranz zu diesem Zeitpunkt erklären. — Andererseits verursachen am Ende der Schwangerschaft die hohen CGP-HPL-Werte einen maximalen Wert der nichtveresterten Fettsäuren. Dieser verursacht seinerseits wieder eine Verminderung der Glucoseutilisation in den Geweben. Das in größeren Mengen sezernierte und in seiner natürlichen Stoffwechselwirkung behinderte Insulin verbleibt somit länger und in höherer Konzentration im Kreislauf.
    Notes: Summary Insulin and non-esterified fatty acid (NEFA) levels were determined following a rapid intravenous injection of glucose in a control group as well as in early and late normal pregnancy. The peak level of plasma insulin occuring within the first six minutes of the test was higher in early pregnancy than in the control group. This difference thereafter was blunted. — The highest insulinic response was obtained in late pregnancy and was maintained throughout the whole test. — There were no differences in NEFA concentrations in the control and the early pregnant group. — NEFA levels were the highest in late pregnancy. — The hypothesis we have considered to explain these variations is a double one. It brings into play an enzymatic destruction of insulin by the placenta early in pregnancy. At this time the CGP-HPL levels are not yet sufficient to exhibit an antagonistic action on the maternal glucose tolerance. This would induce a pancreatic hyperplasia very early during pregnancy. This hyperplasia helps to explain why, after the same glucose stimulus, the insulin response is transiently higher during early pregnancy. The increase in circulating insulin would explain the improvement of the glucose tolerance noted at this time. — On the contrary, in late pregnancy, the high levels of CGP-HPL increase the NEFA levels to a maximum, and consequently lower the tissue utilisation of glucose. The insulin produced in greater quantity is deviated from its usual utilization and remains at a higher level and for a longer period in the circulation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Diabetologia 9 (1973), S. 145-151 
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Insulin secretion ; insulin sensitivity ; free fatty acids ; nicotinic acid ; fat meal ; heparin ; glucose ; tolbutamide ; glucagon
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The aim of the present work was to study the effects of experimental changes in plasma free fatty acid (FFA) levels on basal insulin (IRI) concentration and onβ cell response to IV glucose, tolbutamide or glucagon in man. Each of the 53 subjects tested was studied on two separate occasions: i) in the basal state; ii) after an experimental decrease or increase in plasma FFA levels induced, respectively, by administration of nicotinic acid or the combination of a fat meal and heparin. The lowering of plasma FFA resulted in a small but significant fall in basal insulin concentration and in a 30% decrease in. IRI response whatever the insulinotropic agent used. On the other hand, experimental elevation of plasma FFA enhanced pancreatic response to glucose (+178%) and tolbutamide (+58%), but did not alter significantly the IRI response to glucagon. Both the increase and the decrease in FFA concentration resulted in a reduction in the rate of glucose assimilation. — These results provide arguments for a role of plasma FFA in the control of insulin secretion and of insulin sensitivity in man.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-0428
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé La cinétique de l'utilisation du glucose a été étudiée chez 325 sujets normaux et 150 obèses exempts de diabète ou d'autres affections endocriniennes. L'investigation a comporté la détermination des vitesses de production et d'utilisation basales par dilution isotopique ainsi que les mesures des vitesses d'utilisation réactionnelles induites par stimulation pancréatique (injection intraveineuse d'une surcharge glucosée ou de tolbutamide) et par administration de doses variables d'insuline exogène. — Nos résultats montrent que quel que soit le type d'épreuve réalisé, les constantes de vitesse (constante K ou vitesses de disparition fractionnaires) et les vitesses d'utilisation (valeurs absolues) enregistrées chez les obèses sont systématiquement inférieures aux valeurs correspondantes des normaux. Ce trouble métabolique n'est ni favorisé par le vieillissement, ni dû à une diminution de la capacité secrétoire du pancréas: les taux plasmatiques de base et les accroissements insuliniques induits par injection de glucose et de tolbutamide sont significativement plus élevés chez les obèses que chez les normaux. Le trouble est d'autant plus facilement mis en évidence que l'on force la vitesse d'utilisation par stimulation insulinique. Il existe, en effet, une relation de proportionnalité directe entre l'altération des vitesses d'utilisation glucidique des différentes épreuves chez les obèses et ces vitesses elles-mêmes. Cette relation, qui n'est pas influencée par la quantité d'insuline présente ou ajoutée, suggère que le trouble primitif est plus lié au processus de captation tissulaire qu'à l'action de l'insuline.
    Abstract: Zusammenfassung Die Kinetik der Glucoseutilisation wurde bei 325 Normalpersonen und 150 fettleibigen Patienten untersucht, die weder an Diabetes noch an anderen endokrinen Erkrankungen litten. Die Untersuchung umfaßte Messungen im Nüchternzustand mit der Isotopenverdünnungstechnik, Bestimmungen der Glucoseutilisationsrate unter dem Einfluß endogener Insulinfreisetzung (nach i.v. Glucosebelastung und Tolbutamid) und nach Gabe verschiedener Dosen exogenen Insulins. — Die Ergebnisse zeigten, daß die Konstante der Verschwinderate (K-Werte oder fraktionierte Verschwinderate) und die totale Aufnahme (in Absolutwerten) bei den fettleibigen Patienten bei allen verwendeten Testen übereinstimmend niedriger waren als die entsprechenden Werte der Normalpersonen. Diese Stoffwechselabnormität wird durch das Alter nicht begünstigt; sie kann auch nicht auf eine verminderte Fähigkeit des Pankreas zur Insulinfreisetzung zurückgeführt werden: die Ausgangswerte des Plasmainsulins und der Anstieg des Insulins nach Glucose und Tolbutamid waren bei den fettleibigen Patienten signifikant höher. — Diese Störung zeigt sich noch besser bei Ansteigen der Utilisationsrate durch Stimulation der Insulinsekretion: je größer die K-Werte, um so deutlicher die Verschlechterung. In der Tat läßt sich eine geradlinige Beziehung herstellen, die eine direkte Abhängigkeit zwischen der Verschlechterung der Konstante der Glucoseutilisationsrate und der Geschwindigkeit des Prozesses zeigt, unabhängig von der Menge des vorhandenen oder zugeführten Insulins. Diese Ergebnisse lassen vermuten, daß die Stoffwechselstörung bei der menschlichen Fettsucht primär eher den Prozeß der Glucoseaufnahme selbst als die Insulinwirkung betrifft.
    Notes: Summary The kinetics of glucose utilization have been studied in 325 normal subjects, and 150 obese patients free from diabetes or other endocrine diseases. The investigation included measurements in the basal state by isotope dilution technique, determinations of glucose utilization rate induced by endogenous insulinic response (intravenous glucose load and tolbutamide) and by administration of various doses of exogenous insulin. — Results showed that whatever the test used, the disappearance rate constants (slope values or fractional disappearance rate) and the total uptakes (absolute value) of the obese patients were systematically lower than the corresponding values in the normal subjects. This metabolic abnormality is not favoured by ageing, but is not due to a diminished ability of the pancreas to release insulin: basal levels of plasma insulin and rises induced by glucose and by tolbutamide were significantly higher in obese patients. — The deficiency is better revealed by increasing the utilization rate by insulinic stimulation: the greater the slope value, the larger the impairment. In fact, there is a straight line relationship showing direct proportionality between the impairment of the glucose utilization rate constant and the velocity of the process, irrespective of the amount of insulin present or added. This feature strongly suggests in human obesity that the metabolic disturbance primarily affects the glucose uptake process itself rather than the action of insulin.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 118 (1975), S. 271-281 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Neonatal diabetes mellitus ; Permanent and transitory neonatal hyperglycemia ; Insulin stimulation tests during neonatal diabetes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The 11th case of permanent neonatal diabetes mellitus appearing during the first month of life is reported. A critical review of the literature is also presented. The permanence of diabetes is demonstrated by the duration of insulin therapy still necessary after 30 months. Insulin-stimulation tests have been performed some for the first time in such a young diabetic. They have shown a nearly total failure in β-cell response, only very high doses of glucagon provoking a moderate insulin secretion. The absence of acetonuria is discussed. It can perhaps be explained by the hyperglycemia which, by a mass effect, brings about cellular glucose penetration and this stops liberation of Nefa's from adipose tissue.
    Type of Medium: Electronic Resource
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