ISSN:
1435-2451
Keywords:
Lethality in lung surgery
;
Bifurcation surgery
;
Multiple metastases resection
;
Pleuramesothelioma
;
Letalität in der Lungenchirurgie
;
Bifurkationschirurgie, MehrfachMetastasenresektion
;
Pleuramesotheliom
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Das Ausmaß eines lungenverkleinernden Eingriffs wird von den Funktionsreserven der Patienten, deren Risikowerte definiert sind, bestimmt. Das Maß der unmittelbaren Belastung ist in der 30 Tage-Letalität z. B. für die Chirurgie des Bronchial-Carcinoms zu sehen, 6–7% für die Pneumonektomie, 2–3% für die Lobektomie. Aktuell mit ungelösten Problemen ist die Chirurgie der Bifurkation, Letalität noch 30%. Simultane doppelseitige Resektionen von Lungenmetastasen müssen im interdisziplinären Konzept ihre Wertigkeit durch Langzeitbeobachtungen beweisen. Die Operation des Mesothelioms weist eine Senkung der Letalität auf 12% auf, Langzeitbeobachtungen fehlen noch.
Notes:
Summary The degree of lung tissue-reducing operative procedures is determined by the functional reserves of the patients. The borderline functional reserves are well defined. The 30 days postoperative lethality may be regarded as the criterion for the immediate stress due to the surgery of the bronchial carcinoma. It amounts for pneumonectomies to 6–7% and for lobectomies to 3–4%. An unsolved problem is bifurcation surgery, which still leads to a lethality of 30%. Simultaneous bilateral resection of lung metastases has to prove its efficacy by long term observation employing an interdisciplinary concept. The operation lethality of the mesothelioma has decreased to 12%, long term observations are still missing.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01823193
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