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  • 1
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Amyotrophe Lateralsklerose ; Nichtinvasive Beatmung ; Chronische Hypoventilation ; Palliativtherapie ; Key words Amyotrophic lateral sclerosis ; Home mechanical ventilation ; Chronic hypoventilation ; Palliative therapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Almost all patients with amyotrophic lateral sclerosis (ALS) experience symptoms of nocturnal hypoventilation during the course of the illness. These symptoms can develop years before death and may severely affect quality of life. Non-invasive intermittent home mechanical ventilation (HMV) via mask is a possible palliative measure for these symptoms, which is not often used in Germany. We report on our experience with HMV in 24 patients with ALS. Our data show a good palliative effect in 17 of 24 treated patients. Severe complications did not occur. The mean ventilation time at present is 14 months. Available options and their consequences need to be discussed in detail with patients and relatives before HMV is initiated.
    Notes: Zusammenfassung Fast alle Patienten mit amyotropher Lateralsklerose (ALS) leiden im Verlauf der Erkrankung an Symptomen der chronischen Hypoventilation. Diese Symptome können Jahre vor dem Tod auftreten und die Lebensqualität erheblich beeinträchtigen. Eine Möglichkeit zur Linderung dieser Beschwerden stellt die nichtinvasive, intermittierende Selbstbeatmung über Maske (ISB) dar. Allerdings findet diese Maßnahme in Deutschland noch wenig Anwendung. Wir berichten über erste Erfahrungen mit der ISB bei 24 Patienten mit ALS. Unsere Daten zeigen eine gute palliative Wirksamkeit der ISB bei 17 von 24 behandelten Patienten. Schwere Komplikationen wurden nicht beobachtet. Die mittlere Beatmungsdauer beträgt derzeit 14 Monate. Voraussetzung für die Einleitung einer ISB ist eine frühzeitige und ausführliche Diskussion möglicher Optionen und deren Konsequenzen mit Patienten und Angehörigen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1289
    Keywords: Schlüsselwörter Paraneoplastische neurologische Syndrome ; Paraneoplastische Autoantikörper ; Kleinzelliges Bronchialkarzinom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Eine 50jährige Patientin wurde wegen rasch progredienter Gangunsicherheit, Parästhesien und wiederholt einschießenden, zum Teil sehr schmerzhaften Muskelkontraktionen an Armen und Beinen stationär aufgenommen. Als Ursache der Beschwerden fand sich ein kleinzelliges Bronchialkarzinom (T2 N3 M0) mit Nachweis von Anti-Hu-Autoantikörpern (zytoplasmatische antineuronale Antikörper). Die neurologische Symptomatik konnte nach Ausschluß anderer Ursachen als paraneoplastische subakute zerebelläre Degeneration, paraneoplastische subakute sensorische Neuronopathie (SSN), paraneoplastische Myoklonien und paraneoplastische Neuromyotonie eingestuft werden. Mit Remission des Tumors unter Chemotherapie waren Anti-Hu-Antikörper nicht mehr nachweisbar, und die neurologische Symptomatik bildete sich vollständig zurück. Die Kasuistik zeigt, daß die paraneoplastische Bildung von Anti-Hu-Autoantikörpern eine Vielzahl neuronaler Funktionssysteme betreffen und damit verschiedene neurologische Symptome bedingen kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Key words Sporadic inclusion body myositis ; Inflammatory myopathy ; Immunoglobulin therapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Sporadic inclusion body myositis (s-IBM) is an acquired inflammatory muscle disease of unknown cause. In general, s-IBM presents with slowly progressive, asymmetric weakness, and atrophy of skeletal muscle. There is a mild transitory or nil responsiveness to standard immunosuppressive treatment. A controlled cross-over study of ¶22 s-IBM patients over 3 months showed a partial improvement in those treated with high-dose intravenous immunoglobulin therapy (IVIG) versus placebo. The present study included 22 patients aged 32–75 years and with a mean duration of disease of 5.2 ± 3.6 years. They were randomized by a double-blind, placebo-controlled, cross-over design to monthly infusions of ¶2 g/kg bodyweight IVIG or to placebo for 6 months each, followed by the alternative treatment. After 6 and 12 months the response to treatment was evaluated, using a modified Medical Research Council scale, Neuromuscular Symptom Score (NSS), the patient’s own assessment of improvement, arm outstretched time, and electromyography. No serious side effects were seen, in particular no viral infection and no major cardiac or neurological complications. Overall there was no progression of the disease in 90% of patients, unlike that which might have been expected in untreated patients. A mild and significant improvement (11%) in clinical symptoms was found using NSS, but not with other test procedures. There was a trend to mild improvement in treated patients when using other tests. Individual responses to treatment was heterogeneous. The validity of this study may be reduced by mismatch of groups with regard to age at onset and variability in disease expression. The findings of this study largely confirm those of a previous IVIG trial. Treatment with IVIG may be mildly effective in s-IBM by preventing disease progression or inducing mild improvement. Long-term studies are needed to evaluate further the benefit of IVIG therapy in s-IBM.
    Type of Medium: Electronic Resource
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