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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European archives of oto-rhino-laryngology and head & neck 213 (1976), S. 470-471 
    ISSN: 1434-4726
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Comparison of acoustically stimulated middle ear reflexes with the otoadmittance Bridge 1720B (Grason & Stadler) and ZO70 (Madsen). The averaged responses are diphasic, the latency was 20–30 ms. Both bridges gave comparable results. The EMG latency is only 10 ms, our conclusion is, that the middle ear reflex is a polysegmental-cutaneo-muscular reflex.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European archives of oto-rhino-laryngology and head & neck 212 (1976), S. 127-131 
    ISSN: 1434-4726
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Neuronografie und Evoked Myographie erlauben eine frühzeitigere Prognosestellung der idiopathischen Facialisparese als der Nerve Excitability Test (NET). Ausgehend von dem Maximal Stimulation Test (MST) von May, M., einer Weiterentwicklung des NET, wurde eine Apparatur konstruiert, die eine automatische numerische Auswertung des MST erlaubt. Das evozierte Myogramm wird elektronisch auf die vorhandenen Spikes abgetastet. Zur Unterdrückung von Reizeinbruch und Spontanaktivität wird ein Zeitfenster in Abhängigkeit von dem Reiz gebildet und nur die Spikes gezählt, die in diese Fenster fallen. Die Anzahl der Spikes pro Reiz ist ein Maß für den aktiven Faserquerschnitt des gereizten Nerven. Eine Axondegeneration wird frühzeitig an der abnehmenden Spikezahl erkennbar.
    Notes: Summary The introduction in the 60' s of the Nerve Excitability Test (NET) by Laumans and Jongkees for the diagnosis of Bell's palsy stimulated an interest of quantitative testing of the facial nerve. In 1970 Yanagihara reported the Evoced Myography (EMG; i.e. NET is combined with EMG). Starting with electrophysiological basis of the impulse spread of peripheral nerves May, in 1971, extended this concept by including supraliminal stimuli, i.e. Maximal Stimulation Test (MST), for diagnostic purposes. This method eventually developed into what is known as neuronography (Esslen, Huffmann, Ehrenberger, Satoh). It is undoubtedly a refinement in the question of prognosis of Bell's palsy. Continuing the original concept of May we have developed an electronic device with which to carry out automatically the neuronography that demonstrates an evaluation on a numeric display. We use the conventional bipolar negative square wave for a 1 ms stimulation. We stimulate the angle of the mandible, where the ramus marginalis can be readily found in all patients. Neuronography and Evoked Myography provide earlier a more precise prognosis of facial palsy than Nerve Excitability Test (NET). We developed an electronic device for the Maximal Stimulation Test (MST) of May, M., that is automatic. The device counts the spikes of the evoked myogram. A time window is related to the stimulus to exclude stimulus noise and background muscle noise from the counter. Only spikes seen in this window are processed. The number of spikes generated per stimulus is the measurement of the live axons in a stimulated nerve.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Chronic pancreatitis ; Surgery ; Duodenum-Preserving resection of the head of the pancreas. ; Schlüsselwörter: Chronische Pankreatitis ; Chirurgie ; duodenumerhaltende Pankreaskopfresektion.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die duodenumerhaltende Pankreaskopfresektion wurde vor 25 Jahren von Beger entwickelt. Dieses Verfahren ist indiziert bei Patienten mit chronischem Schmerzsyndrom, entzündlichem Pankreaskopftumor und/oder Gallengangstenose, Pankreasgangstenose und Obstruktion der retropankreatischen Gefäße. 74 Patienten wurden zwischen 1993 und 1996 am Inselspital in Bern mit diesem Operationsverfahren chirurgisch versorgt. Die mittlere Operationszeit betrug 380 min bei einem medianen intraoperativen Transfusionsbedarf von 0 (0–6) Konserven. Postoperativ ist kein Patient verstorben. Die Gesamtmorbidität betrug 13 %. Ein Patient wurde am Tag 17 wegen Ileus reoperiert. Die mittlere Hospitalisationszeit betrug 11 Tage. Postoperativ trat bei 2 Patienten ein Diabetes neu auf. Die duodenumerhaltende Pankreaskopfresektion ist ein organerhaltendes chirurgisches Prinzip, welches die Komplikationen der Erkrankung behandelt und auch im Langzeitverlauf bei über 80 % der Patienten Schmerzfreiheit ermöglicht.
    Notes: Summary. Duodenum-preserving resection of the head of the pancreas was developed 25 years ago by Beger. This procedure is indicated in patients suffering from chronic pain in combination with inflammation of the head of the pancreas, common bile duct obstruction, pancreatic duct obstruction and/or obstruction of the retropancreatic vessels. At the Inselspital in Berne, 74 patients underwent this operation between 1993 and 1996. The median length of the operation was 380 min, with the need for transfusion in a median of 0 units (0–6). There was no postoperative mortality. Total postoperative morbidity was 13 %. One patient needed relaparotomy on day 17 for small bowel obstruction. Median length of hospital stay was 11 days. Postoperatively, two patients developed diabetes. Duodenum-preserving resection of the head of the pancreas represents an organ-preserving principle of surgery. This procedure treats the complications of chronic pancreatitis and provides long-term pain relief in more than 80 % of patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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