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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Gefässchirurgie 3 (1998), S. 11-13 
    ISSN: 1434-3932
    Keywords: Schlüsselwörter a.v.-Shunt ; Arterioarterielles Interponat ; Key words Arteriovenous shunt ; Arterio-arterial interposition
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract We report on two patients who received arterio-arterial PTFE grafts as vascular access for chronic hemodialysis. In both patients prior surgery for arteriovenous fistulas using either subcutaneous veins or arteriovenous, artificial PTFE grafts had failed due to recurrent thrombosis and septic complications. The arterio-arterial grafts were each positioned as a subcutaneous loop on the thigh and anastomosed with the common femoral artery and the superficial femoral artery or the profunda femoris, respectively. Postoperatively, both patients received coumadine for anticoagulation. Nine months after surgery no complications were observed in the former patient. The latter patient experienced recurrent thrombotic occlusion of the graft and a new graft was required which was anastomosed end-by-end onto the common femoral artery. As yet, 5 months after the second operation, no further complications have been reported. In conclusion, in patients lacking suitable veins for arterio-venous anastomoses, artificial arterio-arterial grafts may provide vascular access for chronic hemodialysis.
    Notes: Zusammenfassung Bei 2 Patienten bestand nach Ausnutzung der subcutanen Venen sowie verschiedener Möglichkeiten a.v.-Interponate erneut der Bedarf eines Dialysezugangs. Es erfolgte die Anlage eines arterioarteriellen Interponats (PTFE) als Schlinge am Oberschenkel zwischen der A. femoralis communis und der A. profunda femoris bzw. A. femoralis superficialis. Beide Patienten wurden postoperativ antikoaguliert. Das Interponat im Bereich der A. femoralis superficialis funktioniert neun Monate nach Anlage unproblematisch. Bei dem Interponat zur A. profunda femoris kam es wiederholt zum Verschluß, so daß nach 6 Monaten an der gleichen Extremität ein neues Interponat terminoterminal im Bereich der A. femoralis communis angelegt wurde. Diese neue Interponat wird fünf Monate nach Anlage problemlos für die Dialyse genutzt. Arterioarterielle Protheseninterpositionen als Dialysezugänge können somit bei nicht geeigneter venöser Abflußbahn für die chronische Dialyse genutzt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Transplant international 13 (2000), S. 372-378 
    ISSN: 1432-2277
    Keywords: Key words Liver transplantation ; Arterial complications
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract From September 1988 through April 1998, 1000 liver transplantations were performed on 911 patients. During the postoperative control examinations of 837 patients, we found 23 (2.74 %) with hepatic artery thromboses, 27 stenoses of the hepatic artery (3.22 %), and 6 aneurysms of the graft artery. Seventeen patients underwent retransplantation because of arterial complications. Depending on the clinical symptoms, we treated both the local situation as well as the resulting complications of inadequate arterial graft flow. The aneurysms were primarily treated surgically. The first choice of treatment of stenoses was balloon angioplasty. Early postoperative artery thromboses were also treated surgically by thrombectomy in selected cases. For the resulting biliary and local septic complications we preferred endoscopic and drainage procedures. Our clinical experiences have led us to find pretransplantation angiography recommendable, especially in the case of splanchnic artery stenoses, for bypassing from the aorta for arterial perfusion of the graft.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-2277
    Keywords: Key words Liver transplantation ; Hepatitis B reinfection ; Portal vein thrombosis ; Recombinant tissue plasminogen activator lysis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Portal vein thrombosis (PVT) is an infrequent complication following hepatic transplantation. However, deterioration of liver function and accompanying complications may be life threatening. Several attempts of surgical or percutaneous transhepatic procedures have been described. In some cases high dose fibrinolytic regimens have been successful. We describe the case of a male liver recipient with recurrent liver fibrosis due to hepatitis B reinfection and late portal vein thrombosis 45 months after transplantation. Complete recanalization was achieved using systemic low dose recombinant tissue plasminogen activator (rt-PA).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 138-140 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Malignant tumors ; Aorta
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Primäre maligne Tumoren der Aorta sind seltene Erkrankungen. Wir beschreiben hier unser therapeutisches Vorgehen bei einem 55jährigen Patienten. Der Patient wurde mit einer progredienten Niereninsuffizienz in unserer Klinik aufgenommen. Bei der Angiographie fanden sich ein Verschluß der rechten und eine hochgradige Stenose der linken Nierenarterie. Die Diagnose des intraluminal wachsenden malignen Aortentumors wurde aus dem bei der Angiographie gewonnenen Thrombenmaterial bestätigt. Fünf Monate zuvor wurde bei der histologischen Aufarbeitung von Thrombenmaterial der Verdacht anläßlich einer aortobiiliakalen Protheseninterposition wegen eines akuten Leriche-Syndroms geäußert. Bei der Computertomographie fanden sich Veränderungen in der Aorta etwa 2 cm oberhalb des Truncus coeliacus beginnend. Es erfolgte der thorakoabdominale Aortenersatz unter Resektion der Aorta und des periaortalen Gewebes und der Nephrektomie und Adrenalektomie links. Die Protheseninterposition wurde von der mittleren Aorta descendens bis zur Bifurkation beider Beckenarterien unter Resektion der alten aortobiiliakalen Prothese durchgeführt. Truncus coeliacus und A. mesenterica superior wurden über je ein Prothesensegment in die Aortenprothese reimplantiert. Drei Wochen nach der Erstoperation erfolgte die Nephrektomie rechts. Der postoperative Verlauf gestaltete sich unproblematisch.
    Notes: Abstract Primary malignant tumors of the aorta are only rarely reported. We describe here our findings in a 55-year-old patient who was referred to us with progressive renal insufficiency. At angiography, right renal artery occlusion and high-grade stenosis of the left renal artery was found in this patient, who had undergone aortobiliacal reconstruction for acute Leriche syndrome 5 months previously. Histological evaluation of thrombotic material revealed an intraluminal malignant tumor to be the underlying cause. This diagnosis was then confirmed in samples harvested during angiography. CT scan showed an extension beginning 2 cm proximal to the celiac trunk. The patient was treated by thoracoabdominal resection of the aorta, including the paraaortal tissue, left side nephrectomy, and adrenalectomy. A thoracoabdominal aortic prosthesis was inserted up to the iliacal bifurcations and the celiac and su-perior mesenteric arteries reimplanted. Right nephrectomy followed 3 weeks later. The postoperative course was uneventful.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1434-3932
    Keywords: Key words Peripheral resistance ; Intraoperative resistance measurement ; Extracorporal bypass flow ; Rutherford-Score ; Infrainguinal reconstructions ; Schlüsselwörter Peripherer Strömungswiderstand ; Intra-operative Widerstandsmessung ; Extrakorporaler Bypassflow ; Rutherford-Score
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Höhe der Korrelation zwischen präoperativ angefertigter Angiographie und dem tatsächlichen Abstromwiderstand wird kontrovers beurteilt. Insbesondere bei der Beurteilung der Gefäßsituation am Unterschenkel vor Anlage eines femoroinfragenualen Bypasses bestehen häufig Unsicherheiten, ob der Abstromwiderstand einen ausreichenden Blutfluß ermöglicht. In der vorliegenden Untersuchung ist die Korrelation zwischen Angiographie und intraoperativ gemessenem peripheren Widerstand untersucht worden. Neben Berechnung der linearen Korrelation wurde versucht, mit Hilfe der multiplen linearen Regressionsanalyse (MLR) prädiktive Modelle zur Abstromberechnung aus den Angiographien zu entwickeln. Dazu wurden sie nach dem von der amerikanischen Gesellschaft für Gefäßchirurgie eingeführten „Rutherford-Score“ graduiert. Der intraoperative Abstromwiderstand wurde mit Hilfe des extrakorporalen Bypassflowverfahrens (EBF) gemessen. Die ermittelten Widerstände lagen zwischen 0,14 und 2,5 PRU (peripheral resistance unit). Die globale Korrelation zwischen Angiographie und Abflußwiderstand betrug rs = 0,34 (p〈0,05). Mit der MLR konnte nur für die A. poplitea ein prädiktives Modell erstellt werden. Bei den anderen Gruppen konnten keine weiteren Formeln aufgestellt werden. Die Korrelation zwischen Angiographie und intraoperativ gemessenem peripheren Gefäßwiderstand ist insgesamt als schwach positiv einzustufen. Daher sollte man die Angiographie, die derzeit als der Golden Standard in der Gefäßdiagnostik gilt, in bezug auf ihre Aussagefähigkeit über den Abstromwiderstand vorsichtig bewerten. Es besteht kein sicherer Zusammenhang zwischen Angiographie und peripherem Widerstand. Möglicherweise lassen sich die bestehenden angiographischen Scoringsysteme durch Beachtung des distalen retrograden Abstroms in ihrem Aussagewert steigern.
    Notes: Abstract The correlation between angiography and vascular resistance measured during surgery is still controversial. Peripheral resistance in 40 infra-inguinal reconstructions was measured using a new method which integrates pressure and flow measurement into a temporary bypass system. Data are therefore collected under maximal physiological conditions using the patients' own blood and pulsatile blood flow. The angiographies were scored according to the recommendations of the Ad Hoc Committee on Reporting Standards, Society for Vascular Surgery, International Society for Cardiovascular Surgery (SVS/ISCVS). To estimate the association between angiography and resistance both simple cor-relation and multiple regression analyses were computed. The overall correlation coefficient was r s = 0.34 (P〈0.05). Multiple regression analysis only revealed a prospective model for the popliteal artery. The results indicated that there is a poor correlation between angiography and peripheral resistance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 384 (1999), S. 378-383 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Liver transplantation ; Vasculature ; Blood flow ; Organ failure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  Background: From September 1988 through April 1998, 1000 liver transplantations were performed on 911 patients. The standard technique for liver re-vascularization to guarantee an optimal blood inflow during transplantation was modified in 19% of the cases on the arterial side and in 5.6% of the cases on the portal side as a result of unusual anatomical features and pathological changes in the vasculature of the organ recipient.In 113 transplantations, successful reconstruction of accessory vessels of the graft (12 left and 101 right hepatic arteries) was performed without complications. It is our opinion that preoperative diagnosis of the vasculature (stenoses of the celiac trunk etc.) of the organ recipient by duplexsonography and angiography is necessary. Even with the help of these tests, it is extremely difficult to diagnose a ”steal” syndrome in the splenic artery: for example, 31 of 40 patients with poor liver function received postoperative therapy for newly diagnosed ”steals”. Results and conclusions: There is no increase in complications (stenosis and thrombosis) with modifications of arterial reconstruction (4.9 vs 6.3%); however, with modification of portal reconstruction the increase is from 2.4% to 8.3%.
    Type of Medium: Electronic Resource
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