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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 325 (1969), S. 672-675 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Zeitraum von 1958–1968 wurden 71 Patienten mit Anurie urologisch untersucht und behandelt; 41% der Kranken hatten anatomisch oder funktionell nur eine Niere. Häufigste Ursache der Anurie war bei Männern der ein- oder beidseitige Steinverschluß des Ureters, bei Frauen Harnleiterobstruktion bei gynäkologischen Tumoren. Die Therapie bestand aus instrumentellen (Ureterkatheter, Schlinge) und operativen (Lithotomie, Nephrostomie) Maßnahmen; in 13 Fällen mußte präoperativ dialysiert werden. Frühletalität 32%.
    Notes: Summary In the period 1958–1968, 71 patients with anuria have undergone urological examination and received treatment. 41% of the patients had only one kidney either anatomically or functionally. The most frequent cause of the anuria in males was either a unilateral or bilateral stone-occlusion of the ureter and in females ureteral occlusion because of gynaecological tumors. Therapy consisted of instrumental (ureteral catheter or loop) and operative (lithotomy or nephrostomy) measures. In 13 cases, pre-operative dialysis was necessary. Mortality 32%.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 36 (1958), S. 780-781 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 128 (1928), S. 119-120 
    ISSN: 1432-1912
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Urologe 37 (1998), S. 516-521 
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Key words Hemorrhagic cystitis • Chemotherapy • ; Cyclophosphamide-treatment ; Schlüsselwörter Hämorrhagische Zystitis • Chemotherapie • Cyclophosphamidtherapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die hämorrhagische Urozystitis als Folge der Urotoxizität von Cyclophosphamid ist eine bekannte und nicht selten lebensbedrohliche Komplikation der Hochdosischemotherapie. Sie wird gehäuft nach allogener Knochenmarktransplantation beobachtet. Die hämorrhagisch-ulzerösen Veränderungen des Blasenurothels gehen ohne Prophylaxe mit Mikro-/Makrohämaturie, Koagelbildung und meist schwer stillbarer Blutung in bis zu 70 % der Patienten einher. Durch prophylaktische Maßnahmen läßt sich die Inzidenz reduzieren, jedoch nicht zuverlässig verhindern. Therapeutisch sind die meisten Fälle mit forcierter Diurese oder Dauerspülung der Blase unter Kontrolle zu bringen. Bei persistierender Blutung ist nach einem Stufenplan vorzugehen, der zunächst endoskopische Eingriffe und danach den Einsatz hämostyptischer Instillate vorsieht. Invasive Verfahren, wie Embolisation oder offen chirurgische Intervention bilden die Ausnahme, sind unter vitaler Indikation jedoch zu erwägen.
    Notes: Summary Hemorrhagic cystitis is a well known toxic and often life-threatening complication from high-dose chemotherapy with cyclophosphamide. The incidence is particularly high after allogeneic bone marrow transplantation. The morphologic bladder wall changes are associated with gross hematuria, clot formation in the bladder and problems to control the bleeding in up to 70 % without preventive measures. Prevention is routinely done and can reduce but not obviate the incidence of hemorrhagic cystitis. Treatment is initiated by forced diuresis and continous bladder irrigation. When necessary endoscopic cauterisation of bleeding mucosal areas is combined with the instillation of hemostyptic agents. Embolisation of the pelvic vessels or open surgery to control the bleeding is indicated in selected cases in a life-threatening situation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1434-0879
    Keywords: Extracorporeal piezoelectric lithotripsy (EPL) ; Clinical complications ; Laboratory changes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary In the Department of Urology, University of Freiburg, West Germany extracorporeal piezoelectric shock wave lithotripsy (EPL) has been used in the treatment of urinary and biliary stones since November 1987. The first 85 treatments (in 71 patients) for renal stones were evaluated with regard to complications and side effects. There was no need for any anesthesia. Urinary obstruction was observed in 12% of the cases. Aside from the urinary obstruction and urosepsis (2%) no serious complications were seen. Endourological auxiliary measures were applied in 32% (27% prophylactically). The temporary glomerular damage which appeared in some patients vanished within 6 days after treatment. Because of possible asymptomatic ureteral obstruction a close follow up by ultrasound is recommended. EPL was found to be a useful method of treatment for renal calculi with few side effects.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Urological research 10 (1982), S. 213-215 
    ISSN: 1434-0879
    Keywords: Renal tubular acidosis ; Etacrynic acid ; Treatment ; Renal calculous disease ; urine calcium
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The fundamental disorder in renal tubular acidosis —the impaired excretion of hydrogen ions — can favourably be influenced by etacrynic acid (Hydromedin®). Net acid and calcium excretion was measured in eight patients with incomplete RTA I and five controls before and during treatment with the diuretic: urinary pH was lowered and net acid excretion increased (p〈0.05) with only slight rise in urinary calcium. Etacrynic acid appears to be particularly suitable for the long term treatment of patients with incomplete RTA I and calculous disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Urological research 22 (1994), S. 99-104 
    ISSN: 1434-0879
    Keywords: Idarubicin ; Intravesical chemotherapy ; Tissue concentration ; Plasma uptake ; Toxicity
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract In the scope of a pharmacokinetic and dosefinding study 33 patients received instillations of idarubicin in 11 different doses 1 h before scheduled transurethral resection of bladder cancer. The dose was increased continuously from 5 to 30 mg and the concentration from 0.25–1.5 mg/ml. Idarubicin uptake into tissue was measured along with the serum level. The results showed a clear correlation of the tissue levels with dose and concentration. A significantly higher concentration of idarubicin was measured in the tumor in comparison with the mucosa. Absorption into the muscle was minimal and serum levels were low. Systemic toxicity was not observed, but there were signs of local toxicity in 50% of the subjects. Cytotoxic concentrations in the mucosa were reached at doses of over 15 mg and concentrations of over 0.5 mg/ml. A phase-II study is in preparation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 40 (1962), S. 1112-1113 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 42 (1964), S. 392-398 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The methods for measuring and calculating the erythrocyte pH are described and compared. The calculation of the intracellular bicarbonate concentration from whole blood and plasma concentrations yields inaccurate values for abnormal acid-base conditions due to nomographic error. This error is discussed and corrected. Measured cell pH values agree best with those calculated from the pH dependan. distribution quotient for bicarbonate between cells and plasma. The accuracy of calculated cell pH is sufficient for routine and normal acid-base conditions. The direct determination is indispensable for cases of deranged acid-base balance.
    Notes: Zusammenfassung Es wird die Technik der direkten pH-Messung im Erythrocytenhämolysat beschrieben und die Unbedenklichkeit der Saponinhämolyse gegenüber der Kältehämolyse bestätigt. Zwei indirekte Verfahren der Zellanalyse aus den Analysendaten des Vollbluts werden erörtert und vergleichend mit den Werten der direkten Messung diskutiert. Es ergibt sich, daß die Berechnung der cellulären Bicarbonatkonzentration über den Hämatokrit wegen mangelhafter Genauigkeit bei der nomographischen Ermittlung des Plasmabicarbonats für pathologische Blutproben fehlerhafte Werte liefert. Analyse und Korrektur des Nomogrammfehlers. Eine gute Übereinstimmung der gemessenen pH c - und Bicarbonatwerte findet sich mit Berechnungen, denen der intraextracelluläre Verteilungsquotient zugrunde liegt. Für Routineuntersuchungen und überschlägige Abschätzungen des intracellulären pH genügen die indirekten Ermittlungsverfahren; für genaue Daten und bei pathologischen Säure-Basen-Verhältnissen ist die Direkt-Analyse unumgänglich.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 44 (1966), S. 1136-1142 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The acid-base status of 17 patients with primary hyperparathyroidism and of 11 controls was determined. Renal acid excretion after ammonium chloride ingestion was checked in 9 patients and 8 controls. No obvious abnormality of the acid-base balance was found in the patients with primary hyperparathyroidism; net acid excretion after NH4Cl-loading was normal. Two patients and 2 controls showed a slight impairment of tubular acidification after ammonium chloride, which is considered to be within the biological variation. The obtained experimental and clinical results are compared with data from the literature on patients with hypercalcemia. It is shown that the experimental data about the effect of calcium ions and parathormone on the kidney are not sufficient to establish a definite clinical interpretation.
    Notes: Zusammenfassung Bei 17 Kranken mit primärem Hyperparathyreoidismus und zum Vergleich bei 11 Kontrollpersonen wurde der Säure-Basen-Status ermittelt. Außerdem wurde bei 9 Kranken mit primärem Hyperparathyreoidismus und bei 8 Kontrollpersonen die tubuläre Acidogenese nach oraler Ammoniumchloridbelastung geprüft. Manifeste Störungen des Säure-Basen-Haushaltes fanden sich bei den Kranken mit primärem Hyperparathyreoidismus nicht. Die effektive Säure-Ausscheidung bei Kranken mit primärem Hyperparathyreoidismus nach NH4Cl-Belastung war normal. Bei zwei Kranken mit primärem Hyperparathyreoidismus und bei zwei Kontrollpersonen fand sich nach der oralen Ammoniumchloridbelastung eine geringgradige Störung der tubulären Acidogenese, die möglicherweise noch als Ausdruck einer biologischen Varianz anzusehen ist. Den vorliegenden experimentellen und klinischen Untersuchungen werden dem Schrifttum entnommene Befunde von Kranken mit Hypercalcämie verschiedener Genese gegenübergestellt, um zu belegen, daß die experimentell gewonnenen Daten zur Wirkung des Calciumions und des Parathormons auf die Niere eine sichere klinische Interpretation noch nicht ermöglichen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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