ISSN:
1435-2451
Keywords:
Nervous lesion
;
Kind of lesion
;
Therapeutic measurements
;
Nervenläsion
;
Verletzungsarten
;
Therapiemöglichkeiten
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung In weniger als 1 % der Fälle sind Nervenschäden nach schweren Unterschenkelverletzungen operativ zu versorgen: NC-Klinik: 28 rekonstruktive Eingriffe am Unterschenkel, jedoch 362 am Unterarm in 15 Jahren; Unfallchirurgische Klinik: 264 schwerste Unterschenkel- und Fußverletzungen, darunter nur zwei Nervenverletzungen. Der N. peronaeus ist häufiger betroffen als der N. tibialis. Auch bei erhaltener Kontinuität des Nerven können endoneurale Blutungen und innere Zerreißungen zu ausgedehnten axonalen Schäden führen. Die Art der Nervenläsion (Neuropraxie, Axonotmesis, Neurotmesis) sollte möglichst in den ersten drei Monaten geklärt werden, da sie die Prognose als auch die in den ersten sechs Monaten einzuleitenden operativen Maßnahmen bestimmen.
Notes:
Summary In less than 1 % of the cases nervous lesions after severe lower leg lesions demand surgical treatment: Neurosurgical Clinic: 28 reconstructive interventions on the lower leg, however, 362 on the forearm in 15 years; Clinic of Accident Surgery: 264 severest lower leg- and foot-injuries, among them only two nervous lesions. The n. peronaeus is more frequently affected than the n. tibialis. Even if continuity of the nerve is maintained, endoneural bleeding and internal ruptures can lead to extensive axonal lesions. The kind of nervous lesion (neurapraxia, axonotmesia, neurotmesia) should be clarified during the first three months, if possible, since it determines the prognosis as well as the kind of operative treatment during the first six months.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01274450
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