Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    HNO 46 (1998), S. 762-765 
    ISSN: 1433-0458
    Keywords: Schlüsselwörter Aneurysma ; Mittelohrchirurgie ; Komplikationen ; Gefäßmißbildungen ; Paracentese ; Key words Intraperitoneal aneurisms ; Middle ear surgery ; Myringotomy ; Complication ; Vascular malformations
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Aneurysms of the temporal part of the carotid artery are unusually rare. The literature contains only a few previous reports dealing with hemorrhage from such malformations. In the present case massive bleeding occurred from a right-sided intrapetrous aneurym after myringotomy, which was performed as treatment for bilateral secretory otitis media. Due to the absence of any specific symptoms and the masking effect of middle ear glue preoperative identification of the aneurysm was not possible. Subsequent angiography showed the large fusiform extension of the intrapetrous aneurysm as well as multiple intracranial aneurysms. Leakage from the aneurism was closed definitively with muscle, fascia lata and a gelatin-resorcin-formalin-glue (Cardial®). In order to apply the tissue patch the hypotympanic site of the aneurism was exposed using a posterior otosurgical approach. Due to extensive intracranial collateralization to the vertebral arteries bleeding persisted even after ligation of both carotid arteries. Temporary cardiac asystole was then induced to allow safe closure of the aneurysm. Following surgery the patient sustained loss of hearing in her ear and a partial peripheral facial palsy.
    Notes: Zusammenfassung Aneurysmen der petrösen A. carotis interna sind extrem selten. Die wenigen publizierten Fälle waren Zufallsbefunde und überwiegend durch schwere Hämorrhagien bei Ohroperationen oder tubogene Epistaxis gekennzeichnet. In dem vorliegenden Fall trat nach einer Parazentese, die wegen adenoidassoziierter Paukenergüsse durchgeführt wurde, eine massive Blutung aus einem fusiformen Aneurysma der A. carotis interna auf. Die neuroradiologische Diagnostik ergab multiple, weitere intrakranielle Aneurysmen. Das petröse Aneurysma wurde über einen otochirurgischen Zugang mittels eines speziellen Gefäßwandklebers (Cardial) in gezielt herbeigeführter Asystolie, die wegen eines ausgeprägten, intrakraniellen Kollateralkreislaufes erforderlich war, verschlossen. Es kam zu keinen neurologischen Defiziten, allerdings resultierten eine Taubheit und eine angedeutete Fazialisparese. Der Bericht erweitert die einschlägige Literatur um eigene Erfahrungen in der Diagnostik und Therapie des blutenden, petrösen Karotisaneurysmas.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 40 (1978), S. 117-122 
    ISSN: 0942-0940
    Keywords: Schädelhirntrauma ; epidurales Hämatom ; Head trauma ; epidural hematoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary A case of traumatic arteriovenous fistula following rupture of the middle meningeal artery and epidural haematoma formation is reported. The underlying mechanisms responsible for this and the surgical consequences are discussed.
    Notes: Zusammenfassung Es wird über einen weiteren Fall mit traumatischer arteriovenöser Fistel der Meningealgefäße berichtet, der durch ein epidurales Hämatom kompliziert wurde. Die Entstehungsmechanismen, die für die Bildung derartiger Veränderungen verantwortlich sind und die operativen Konsequenzen werden diskutiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The authors have reviewed the literature concerning measures for cerebral protection during carotid endarterectomy, with particular reference to the controversy regarding the use of an intraluminar shunt. The authors use preoperative EEG analysis during the carotid compression test as well as intraoperative EEG monitoring, and insert a shunt only when signs of cerebral ischaemia appear. This approach was used in 100 patients during a 4 year period and an internal shunt was required in only 10% of these patients. The mortality was 1% and morbidity 1% in this series. The authors believe that EEG monitoring is a reliable technique in detecting signs of cerebral ischaemia before irreversible changes occur and that an intraoperative shunt should be used only when necessary, and not routinely, as it may contribute to operative and postoperative complications.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neuropathologica 99 (2000), S. 603-608 
    ISSN: 1432-0533
    Keywords: Key words Glioma invasion ; Animal model ; Gene regulation ; Tet system
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Experimental investigation of glioma biology and therapy requires a representative model and a convenient technique for regulating gene expression. We have established an in vivo model in which genetically modified rat C6 glioma cells (C6TL cells) are transplanted into nude mice brain, followed by specific transcriptional control of a transgene. Histologically, the tumors exhibit an astrocytic phenotype and closely resemble human malignant gliomas including diffuse brain invasion. Due to a stably integrated lacZ gene, individual tumor cells can be unequivocally identified in tissue sections by histochemistry for β-galactosidase. Since C6TL cells carry the tet transactivator (tTA) gene, any additional gene under control of a tetracycline/tTA-responsive promoter can be transcriptionally regulated by the concentration of tetracycline. C6TL cells stably transfected with a tetracycline/tTA-responsive luciferase reporter gene showed 23-fold regulation of luciferase activity in vitro. After intracerebral transplantation a regulation of 4.5- to 8.3-fold was obtained, dependent on the concentration and the type of tetracycline in the drinking water. This model should be useful for studying the functional role of candidate genes in tumor biology as well as for experimental gene therapy studies.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The observations presented are based on 11 patients who had suffered from stroke caused by internal carotid occlusion. In all cases an anastomosis between the superficial temporal artery (STA) and a cortical temporal branch of the middle cerebral artery (MCA) was done. This resulted in a considerable additional blood supply from the external carotid to the affected middle cerebral circulation. The extent of the territory of the MCA irrigated by the STA depends upon the different anatomical configurations of the MCA. There was a considerable improvement in neurological status even in the chronic post-stroke stage. A topographical correlation between the postoperative angiographically identified increase of rCBF and the recovery or considerable improvement of neurological functions was not ascertained.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 30 (1974), S. 247-256 
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Among the 714 head injuries which were treated between 1969–1972 there were 111 with a mid-brain syndrome. Ninety nine of them were selected for comparative clinical investigations. All patients were treated with the same intensive measures and every second patient recieved hyperbaric oxygenation in addition. The comparison between the intensive therapy group (Group A) and the group treated with intensive therapy plus hyperbaric oxygenation (Group B) showed: 1. The survival time was substantially longer in the patients in Group B. 2. The survival rate was materially larger in Group B, not only in the patients with contusion but also in those who had an intracranial haemorrhage as the cause of their mid-brain syndrome. 3. The proportion of survivors was definitely higher in Group B in the age group 1–30 years; after the age of 40 only a small difference in favour of the patients receiving hyperbaric oxygenation could be recognised. At the conclusion of treatment 74% of the patients in Group A were either dead or apallic, as compared to 53% in Group B; complete recovery occurred in only 6% in Group A, but in 33% of Group B. These results show that by the addition of hyperbaric oxygenation the traumatic mid-brain syndrome is reversible in substantially larger degree and that a definitely larger number of cases obtain a complete cure. The introduction of hyperbaric oxygenation with traumatic mid-brain syndrome has thus proved itself. Especially in the younger patients (1–30 years) the use of hyperbaric oxygenation greatly improved the prognosis, so that its use with these patients should be specially required.
    Notes: Zusammenfassung Unter den 714 Schädelhirnverletzten, die von 1969 bis 1972 stationär behandelt wurden, fanden sich 111 mit Mittelhirnsyndrom (MHS). Davon wurden 99 vergleichenden klinischen Untersuchungen unterzogen. Alle Patienten wurden mit den gleichen Intensivmaßnahmen und jeder zweite zusätzlich noch mit der hyperbaren Oxygenation (HO) behandelt. Der Vergleich zwischen den nur intensiv behandelten (Gruppe A) und den noch zusätzlich mit der HO behandelten Fällen (Gruppe B) ergab: 1. Die Überlebenszeit war bei den Fällen der Gruppe B wesentlich länger. 2. Die Überlebensrate war wesentlich größer in der Gruppe B sowohl bei den Fällen, die eine Kontusio, als auch bei denen, die eine intrakranielle Blutung als Ursache des MHS hatten. 3. Die Überlebensquote war in den Altersklassen vom 1. bis 30. Lebensjahr wesentlich höher bei den zusätzlich mit HO behandelten Patienten. Vom 40. Lebensjahr ab ließ sich nur noch ein geringer Unterschied zugunsten der Fälle der Gruppe B erkennen. 4. Am Ende der stationären Behandlung waren in der Gruppe A 74% verstorben oder apallisch, in der Gruppe B 53%. Eine vollständige Wiederherstellung wurde bei nur 6% der Gruppe A und bei 33% der Gruppe B festgestellt. Diese Ergebnisse zeigen, daß durch die zusätzliche Anwendung der HO das traumatische MHS in wesentlich größerem Maße reversibel ist und daß es unter Anwendung der HO bei einer erheblich größeren Anzahl der Fälle mit MHS zu einer vollständigen Wiederherstellung kommt. Der Einsatz der HO bei Fällen mit traumatischem MHS hat sich also bewährt. Vor allem bei jüngeren Patienten. (1.–30. Lebensjahr) mit traumatischem Mittelhirnsyndrom verbessert eine zusätzliche Behandlung mit hyperbarer Oxygenation die Prognose erheblich. Ihre Anwendung sollte deshalb besonders bei diesen Fällen gefordert werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 52 (1980), S. 27-34 
    ISSN: 0942-0940
    Keywords: Moyamoya disease ; cerebral ischaemia ; completed stroke ; collateral circulation ; extra-intracranial arterial anastomosis ; EEG analysis ; effect of temporary STA occlusion postoperatively
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A 41-year-old Libyan woman with Moyamoya disease and persisting post-stroke neurological deficits was treated by a superficial temporal-middle cerebral artery (STA-MCA) anastomosis. The postoperative angiograms revealed that the STA was rapidly irrigating the territory of the middle cerebral artery including those regions that had been filled preoperatively via different networks of collaterals. Furthermore prompt venous drainage was seen to occur postoperatively. Following surgery EEG analyses revealed considerable increase in the electrical brain activity, and neurological examinations showed reversal of neurological deficits. The dependence of the postoperative neurological improvement on the increased cerebral blood supply through the new collateral channel could be demonstrated by the effect of temporary occlusion of the STA on the electrical brain activity.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Electrical engineering 26 (1932), S. 745-754 
    ISSN: 1432-0487
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Electrical Engineering, Measurement and Control Technology
    Notes: Zusammenfassung Es wird ein allgemeiner Vierpol mit Belastung durch eine gesättigte Eisendrossel untersucht. Unter vereinfachenden Voraussetzungen über die auftretenden Oberwellen und der Annahme, daß die Belastungscharakteristik bekannt sei, gelingt es, Grund- und Oberwelle der Endspannung zu bestimmen. Die Rechnung wird für eine Spulenleitung im einzelnen durchgeführt. Für die Belastungskennlinie wird an Hand eines analytischen Ausdruckes der Magnetisierungskurve die Fourieranalyse durchgeführt. Auf Grund der experimentellen Untersuchungen erweist es sich als notwendig, Grund- und Oberwellen der Endspannung in zweiter Näherung zu berechnen. Die entstehenden Gleichungen sind analytisch nicht lösbar. Es werden Kurven angegeben, die es gestatten, 1. die Grundwelle der Endspannung als Funktion der Anfangsspannung, 2. die Oberwelle der Endspannung in Abhängigkeit von der Grundwelle zu bestimmen. Die Versuche bestätigen die Theorie innerhalb der Voraussetzungen. Das entwickelte Verfahren läßt sich analog für alle Wellenfilter mit beliebiger nicht-linearer Endbelastung (Röhre, Gleichrichter usw.) durchführen, falls die „Belastungscharakteristik“ bekannt ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 217 (1977), S. 17-30 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Brain trauma ; Hypoxia ; Brain metabolism ; Pasteur effect ; Cerebral oxygen toxicity ; Blood brain barrier
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ziel dieser Arbeit war es, die Wirkung verschiedener inspiratorischer O2-Drucke auf den zerebralen Glukose- bzw. Energiestoffwechsel zu untersuchen. Dabei sollte insbesondere die Sauerstoff-Toleranzgrenze und der Zustand der Oxygenierung des geschädigten Hirns bestimmt werden. Unter Luft-, Sauerstoff und hyperbarer Sauerstoffatmung, d. h. bei Drucken von 1,5 und 2,0 Atmosphären, wurden die arterio-hirnvenösen Differenzen (AVD) für O2, Glukose, Laktat, Pyruvat sowie die Blutgasdrucke und die pH-Werte gemessen. Die Bilanz des zerebralen Glukosestoffwechsels wurde bestimmt. Die Ergebnisse zeigten vor allem, daß das geschädigte Hirn eine Sauerstoffbelastung von 2,0 Atmosphären mit einer Expositionszeit von 10 bis 15 min nicht toleriert. Dagegen wurde eine Sauerstoffbelastung von 1,5 Atmosphären mit einer Expositionszeit von 35–40 min vertragen und hatte einen günstigen Einfluß auf den zerebralen Glukose- bzw. Energiestoffwechsel sowie auf den Krankheitsverlauf von traumatischen oder ischämischen Hirngewebsveränderungen. Während der Luftatmung fand sich eine erhebliche Steigerung der zerebralen Glykolyse, was auf eine mangelhafte O2-Versorgung des Hirngewebes hinwies. Der Wechsel von Luft- auf Sauerstoffatmung führte zu einer deutlichen Hemmung der zerebralen Glykolyse. Dies zeigte eine Besserung der zerebralen Sauerstoffversorgung und Energieproduktion an und wies auf einen Pasteur Effekt bei der Regulation des Glukosestoffwechsels des geschädigten Hirns hin. Bei einem inspiratorischen Sauerstoffdruck von 1,5 Atmosphären war eine praktisch ausgeglichene Bilanz des zerebralen Glukosestoffwechsels nachweisbar, was für eine ausreichende Sauerstoffversorgung und Energiebildung des Hirns sprach. Der weitere Anstieg des inspiratorischen Sauerstoffdruckes auf 2,0 Atmosphären, der nur in Gruppe A durchgeführt wurde, bewirkte jedoch eine erhebliche Steigerung der zerebralen Glykolyse. Es ist anzunehmen, daß diese Stoffwechseländerung durch eine zerebrale Sauerstoffvergiftung hervorgerufen wurde, die vor allem zu einer Störung der oxydativen Energiegewinnung führte. Anschließend trat eine extreme Reduzierung der zerebralen Glukoseaufnahme auf, die am ehesten durch eine Störung des spezifischen Glukosetransportsystems des Hirns bedingt war. Diese Stoffwechselstörungen gingen nicht mit epileptischen Anfällen oder sonstigen klinisch-neurologischen Veränderungen einher. Bei den Patienten der Gruppe B, die nur mit einem Sauerstoffdruck von 1,5 Atmosphären belastet wurden, traten derartige Veränderungen des zerebralen Glukosestoffwechsels nicht auf. Eine praktisch ausgeglichene Bilanz des zerebralen Glukosestoffwechsels wurde bei inspiratorischen Sauerstoffdrucken von 1,0 und vor allem von 1,5 Atmosphären nachgewiesen und zeigte eine Besserung der Sauerstoffversorgung und Energiebildung des geschädigten Hirns an. Schließlich beobachteten wir nach dem Wechsel von Sauerstoff- auf Luftatmung einen erneuten Anstieg der zerebralen Glykose, was wiederum auf eine insuffiziente Sauerstoffversorgung des Hirns hinwies.
    Notes: Summary The object of this study was to ascertain the oxygen tolerance limit and the oxygenation state of the injured brain in man. While breathing air, oxygen and hyperbaric oxygen at pressures of 1.5 and 2.0 atmospheres absolute (ATA), the cerebral arteriovenous differences (AVD) for O2, glucose, lactate, pyruvate and blood gas pressures and pH values were measured. The balance of the cerebral glucose metabolism was calculated. The results showed that the injured brain did not tolerate the exposure to an oxygen pressure of 2.0 ATA for 10 to 15 min, but exposure to 1.5 ATA for 35–40 min was tolerated and had a favorable effect on the glucose or energy metabolism of the brain as well as on the clinical course. There was a distinctly increased cerebral glycolysis while breathing air indicating insufficient oxygen delivery to the brain. The change from breathing air to oxygen resulted in a distinct inhibition of cerebral glycolysis, which indicated improved cerebral oxygenation and energy production and gave evidence for a “Pasteur effect” regulating the glucose metabolism of the injured brain in man. At an inspiratory oxygen pressure of 1.5 ATA we had a nearly balanced cerebral glucose metabolism indicating an adequate cerebral oxygenation and energy formation. Further increase in inspiratory oxygen pressure to 2.0 ATA (performed only in group A) increased cerebral glycolysis considerably. This was assumed to be due to cerebral oxygen poisoning resulting in disturbed oxidative energy formation. Following this alteration an extreme reduction of the cerebral glucose uptake appeared, probably due to a disturbance of the specific glucose transport system. These metabolic alterations were not accompanied by seizures or any other clinical neurological manifestation. In group B, exposed to 1.5 ATA, such alterations of the cerebral glucose metabolism did not appear. A nearly balanced cerebral glucose metabolism was found at inspiratory oxygen pressures of 1.0 and particularly of 1.5 ATA, indicating an improved oxygenation and energy production of the affected brain. Finally, a renewed increase of the cerebral glycolysis occurred following the change from breathing oxygen to air. This again indicated an insufficient oxygen delivery to the affected brain.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 219 (1978), S. 227-240 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Chronic poststroke state ; Internal carotid artery occlusion ; Hyperbaric oxygenation ; Cerebral ischemia ; Extra-intracranial arterial anastomosis ; Cerebral metabolism
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wurden 35 Patienten im chronisch postapoplektischen Stadium untersucht. Diese zeigten einen Verschluß der A. carotis interna mit erheblichen neurologischen Ausfällen, die über eine durchschnittliche Dauer von 10 Wochen bereits bestanden. Zuerst wurde bei jedem Patienten eine hyperbare Sauerstoffbehandlung durchgeführt. Darauf wurde bei 21 dieser Patienten eine extra-intrakranielle Anastomosenoperation vorgenommen. Um den Verlauf der zerebralen Störungen zu erfassen, wurden neurologische Verlaufsuntersuchungen und EEG-Analysen durchgeführt. Entsprechend dem Effekt der hyperbaren Sauerstoffbehandlung und der nachfolgenden extra-intrakraniellen Anastomosenoperation wurden diese Patienten in 3 Gruppen eingeteilt. Gruppe I — 15 der 35 Patienten — zeigte bei Beendigung der hyperbaren Sauerstoffbehandlung eine deutliche Besserung der zerebralen Störungen und der elektrischen Hirnaktivität. Anschließend wurde bei jedem Patienten der Gruppe I eine extra-intrakranielle Anastomosenoperation durchgeführt. Dies erbrachte eine weitere Besserung der Hirnfunktionen und der elektrischen Hirnaktivität. Die postoperative Angiographie zeigte die Funktionsfähigkeit der Anastomose in 14 Fällen der Gruppe I. Gruppe II a besteht aus 14 Patienten, die am Ende der hyperbaren Sauerstoffbehandlung wie auch bei Langzeituntersuchungen nur geringe Änderungen der neurologischen Ausfälle und der elektrischen Hirnaktivität zeigten. Bei diesen Patienten der Gruppe IIa wurde keine extra-intrakranielle Anastomosenoperation durchgeführt. Gruppe IIb besteht aus 6 Patienten, die ebenso am Ende der hyperbaren Sauerstoffbehandlung nur geringe Befundänderungen zeigten. Jedoch wurde bei diesen 6 Patienten anschließend eine extraintrakranielle Anastomosenoperation vorgenommen. Obwohl die postoperative Angiographie bei jedem dieser 6 Fälle eine Funktionsfähigkeit der Anastomose zeigte, ließ sich bei der Langzeitbeobachtung nur eine geringe Befundänderung feststellen. Alle 35 Patienten boten ein sehr ähnliches klinisches Bild und befanden sich in einem chronischen postapoplektischen Stadium, wo eine spontane Besserung selten beobachtet wird. Keiner der Patienten bot vor Beginn der hyperbaren Sauerstoffbehandlung einen Anhalt für die Rückbildungsfähigkeit der zerebralen Störungen. Diese Untersuchungen zeigen, daß (a) die EEG-Intervall-Amplituden-Analyse wertvoll für die objektive Verlaufsuntersuchung bei Hirnläsionen ist, (b) die während der HO-Behandlung durchgeführte EEG-Analyse bei der Differenzierung zwischen reversiblen und irreversiblen ischämisch-hypoxischen Veränderungen des Hirns hilfreich sein kann, (c) der einseitige Verschluß der Arteria carotis interna zu neurologischen Ausfällen und vor allem aber zu bilateralen EEG-Veränderungen mit einer akzentuierten Reduktion der elektrischen Hirnaktivität über der ipsilateralen Hemisphäre führen kann, (d) chronischischämische cerebrale Störungen durch die hyperbare Sauerstoffbehandlung gebessert werden können und eine weitergehende Besserung durch nachfolgende extra-intrakranielle Anastomosenoperation erzielt werden kann und (e) Hirngewebe eine chronische Ischämie, die zu erheblichen neurologischen Ausfällen geführt hat, über eine durchschnittliche Dauer von 3 Monaten tolerieren kann.
    Notes: Summary Thirty-five chronic stroke patients, who had internal carotid occlusion that resulted in considerable neurological deficit persisting for an average of 10 weeks, were studied. First, hyperbaric oxygen (HO) therapy was administered to each patient. Subsequently an extra-intracranial anastomosis operation was performed on 21 of these patients. Serial neurological examinations and EEG analyses were performed to assess the clinical course of the cerebral lesion. According to the effect of HO treatment and of the subsequent extra-intracranial anastomosis operation these patients were divided into three groups. Group I—15 of the 35 patients—showed a significant improvement of cerebral function and electrical brain activity at the conclusion of HO therapy. Subsequently an extra-intracranial anastomosis operation was performed on each patient of group I. This resulted in further recovery of cerebral function and electrical brain activity. Postoperative angiography revealed patency of the anastomosis in 14 of the group I patients. Group IIa (14 patients) had only little change in the neurological deficit and electrical brain activity at the conclusion of HO therapy as well as at later examinations. Extra-intracranial anastomosis operation was not performed on the six patients in group IIb who also revealed only little change in their condition at the conclusion to HO treatment. Subsequent extra-intracranial anastomosis operation was, however, performed on these six patients. Although postoperative angiography demonstrated a patent anastomosis in each of these six cases only little change in their status was observed subsequently. The 35 patients were clinically very similar and were in a chronic poststroke stage where spontaneous recovery rarely occurs. None of them manifested any clinical evidence of reversibility of the cerebral alteration before beginning HO therapy. These findings indicate that (a) EEG interval-amplitude analysis is of value for an objective assessment of the course of the cerebral lesion, (b) EEG analyses performed during HO treatment can help to differentiate between reversible and irreversible ischemic hypoxic alterations of the brain, (c) unilateral internal carotid occlusion can lead to neurological deficits and, in particular to bilateral EEG alterations with an accentuated reduction of electrical brain activity over the ipsilateral hemisphere, (d) chronic ischemic alterations of the brain can be improved by HO therapy and additional recovery can take place after subsequent extra-intracranial anastomosis, and (e) brain tissue can tolerate chronic ischemia leading to considerable neurological deficit for an average period of 3 months.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...